G: Kuinka usein teidän n. 3 vuotiaat käyvät suihkussa tai kylvyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3v että vauva käyvät kylvyssä/suihkussa 2krt viikossa. Peput ja kasvot pestään joka aamu ja ilta. Vauvalla lisäksi pepun pesu luonnollisesti kakkavaipan vaihdon yhteydessä.

Jos on oikeasti atooppinen ja tosi kuiva iho, niin silloin suositellaan suihkua joka ilta ja lisäksi aina hikoilun jälkeen. Päälle tietysti sitten aina se perusvoide. Mun lapsuudessa oli vielä atooppisen ihon hoito-ohje tuo kerran viikkoon pesulle, mutta se on onneksi tässä aikojen saatossa muuttunut!

Huomattu sama.

3 vuotiaana pari kertaa viikossa, ei pesuaineita. Kesäisin nopeahko suihkutus iltaisin. Nyt 5 vuotiaana on alettu käyttämään vähän pesuaineita ja pesulla käydään kolme kertaa viikossa ja kesäisin ne jokailtaiset suihkut.

[QUOTE="aha";22224029]Ei ihme että lapsenne haisevat. Ai talvellako ei hikoilla esim. ulkona? Aika passiivinen 3-vuotias saa olla, ettei edes vähän hikoilisi..![/QUOTE]

Kukas on sanonut, että ei OLLENKAAN hikoile?! Ja mun lapseni ainakaan ei todellakaan haise, vaikka ei joka ikinen ilta suihkussa käykään. (P.S. Hiki alkaa haista vasta hormonitoiminnan vilkastuessa, lasten hiki ei haise miltään.)

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22223873:
Eiköhän kannata itse testata eikä vaan lukea ohjeita.
Itsellä myös atooppinen iho ja molemmat ohjeet olen testannut ja mulle toimii kyllä ainoastaan tuo veden välttely eli en käy läheskään joka päivä suihkussa, vessanpöntöllä ja lavuaarissa pesen strategiset paikat joka päivä.

Mun on myös ollu nyt pakko vähentää suihkussa käyntiä. Jos hikilenkillä käyn, niin silloin toki on parempi käydä suihkussa, mutta kaikkein paras iholleni on, jos en hikoilisi, enkä lotrailisi.

Lapset (ei teinit) meillä peseytyvät 2 kertaa viikossa.

Yhteistyössä