"haukku"
Plus että nenäpunkin saanut koira pitää eristääkin sitten kaikista muista koirista kunnes vaiva hoidettu. Jää harrastukset ja niiden tuttujen koirakavereidenkin näkemiset välistä..
Idiootti.Mua myös ärsyttää sellaset, jotka ei anna koiriensa haistella muita koiria vaan revitään vaan eteenpäin jne.
Sääliksi käy!
Omistajissa vika.. EI koirissa!!
No kun se 5 sekuntiakin kestävä haistelu nostaa sitä koirien välistä jännitystasoa. Ja monasti se menee vähääkään epävarmojen koirien kanssa niin, että alkuun on jännäkakka housuissa ja vasta hetken kuluttua koira osaa rauhoittua, jos kohtaaminen on ollut positiivinen. Eli 5 sekunnin kohtaamisessa se koira ei vielä pääse sille "rauhoittumistasolle".Vaikka tulevaisuudessa aion muuttaa käyttäytymistä niin silti en ymmärrä miten kyseinen asia voi olla niin 'vakava' ettei automaattisesti saa antaa haistella. En tarkoita että tarttis jäädä asumaan siihen mut haistelu vie sen 5 sekuntia ja matka jatkuu... Ja joskus niitä toisia koiria tulee yks tai kaks vastaan. Tietysti sitten jos koiria on enemmän esim.3-4 niin ymmärrän ettei ole järkeä. Aiheesta poiketen, ihmettelen tuoko ne useammat koirat perheessä lisäarvoa johonkin? Siis jos on vaikka kaksi koiraa, niin on kaverina toisilleen, mut sitten kun näkee 3-5 samanlaista koiraa niin mitä ihmettä?
Itse et taida olla tosissasi? Mikset hanki sellaista koiraa , jonka liikunnantarve on suuri? Tuskin lenkkeilet koko päivää? No, huvinsa jokaisellaNo kun se 5 sekuntiakin kestävä haistelu nostaa sitä koirien välistä jännitystasoa. Ja monasti se menee vähääkään epävarmojen koirien kanssa niin, että alkuun on jännäkakka housuissa ja vasta hetken kuluttua koira osaa rauhoittua, jos kohtaaminen on ollut positiivinen. Eli 5 sekunnin kohtaamisessa se koira ei vielä pääse sille "rauhoittumistasolle".
Mä en ymmärrä sitä, että miksi ihmeessä lähtökohdan tulisi olla se, että pysähdytään jokaista sesseä haistelemaan? Kaikki koirat eivät suinkaan edes ole ystävällisiä, joten aika pölöä on päästää se oma sesse jokaisen vastaantulevan koiran luokse. Eikä se ole edes järin epänormaalia, jos koira ei vieraan lauman koiraa iholleen remmissä halua...se kun ei ole koirien maailmassa mistään kohtaa luontevaa.
Lisäarvoa??? Oletko sä tosissasi. Et taida olla. Meillä on monta koiraa (ja tulee olemaan jatkossakin) siksi, että mä harrastan niin paljon, ettei yksi koira riitä. En mä voi yhtä ja samaa koiraa kuskata päivästä toiseen kaikenmaailman harrastuksiin, kyllä sekin on leponsa ansainnut.
Enkä mä voi pentua treenata hullunlailla ja vanhuksillakin on oikeus eläkepäiviinsä. Enkä ajatellut myöslään lopettaa tai edes vähentää koiraharrastusteni määrää vain siksi, että joku ajattelee mun hankkivan koiramäärälläni lisäarvoa :headwall:
:O Kyllä me annetaan JOSKUS haistella MUTTA jos toisilla on esim. ohitusharjoitukset kesken tai heidän koiransa ei sovi haistelijaksi, niin miksi me tungettaisiin siihen. Toisekseen, täällä on niin paljon koiria, että jokaista ei aina voi moikata. Lisäksi mun koira on niiiiiiin innokas, että säikäyttää osan ja parempi poistua paikalta.Nenäpunkin saa ihan saa pihaltakin niinkuin oli jo aikasemmin puhetta. Mutta nyt mulle on selvinnyt että koiraihmiset on yllättävän tiukkapiposia. Jostain kohtaa kiristää ja lujasti
Tämä kommentti nyt viimeistään tekee selväksi sen, ettet tajua yhtään mitä täällä porukka yrittää sinulle selvittää!Itse et taida olla tosissasi? Mikset hanki sellaista koiraa , jonka liikunnantarve on suuri? Tuskin lenkkeilet koko päivää? No, huvinsa jokaisella
No täällähän välähti! Lenkkeilyhän Se on ainut harrastus mitä koiran kanssa voi tehdä... Oletko kuullut agilitystä, mejästä, tottelevaisuudesta, raunioista, jne.jne? Mitä outoa siinä on että harrastaa useamman koiran kanssa, minkä takia pitäisi harrastaa vain yhdellä koiralla?Itse et taida olla tosissasi? Mikset hanki sellaista koiraa , jonka liikunnantarve on suuri? Tuskin lenkkeilet koko päivää? No, huvinsa jokaisella
Marsu parka...Tämä kommentti nyt viimeistään tekee selväksi sen, ettet tajua yhtään mitä täällä porukka yrittää sinulle selvittää!
Suosittelen lemmikiksi marsua, koska koiran omistajaksi taidat olla liian yksinkertainen tapaus.
Siis etkö sä lue näitä vastauksia mitä sä olet saanut? :O Vai etkö vaan ymmärrä?Nenäpunkin saa ihan saa pihaltakin niinkuin oli jo aikasemmin puhetta. Mutta nyt mulle on selvinnyt että koiraihmiset on yllättävän tiukkapiposia. Jostain kohtaa kiristää ja lujasti
Aha, ihminen ja koira on sama asia sulle?!? Käytkö haistelemassa ihmisten ahtereita? Anteeksi vitsikkyyteni, mutta sitähän se tarkoittaa sun logikkaa käyttäen.Vähän kuin kysyisin, miksei mun koira saa moikata kaikkia ihmisiä, kun haluaa.
En ole niin tyhmä, että olisi sama asia. Mutta miksei mun sesse saa moikata kaikkia ihmisiä, kun niin kovasti haluaa? Siksi, ettei se ole kohteliasta ja siksi, ettei se kaikille sovi ja siksi, että kaikilla on oikeus yksityisyyteen sekä omaan "alueseen". Sama pätee koiriin. Siksi, sun sesse ei saa moikata kaikkia.Aha, ihminen ja koira on sama asia sulle?!? Käytkö haistelemassa ihmisten ahtereita? Anteeksi vitsikkyyteni, mutta sitähän se tarkoittaa sun logikkaa käyttäen.
Kuka tässä on mistään lenkkeilystä mitään puhunut? Ei lenkkeily ole synonyymi koiraharrastuksille, vaan koiraharrastuksilla tarkoitetaan koiran kanssa harrastettavia lajeja.Itse et taida olla tosissasi? Mikset hanki sellaista koiraa , jonka liikunnantarve on suuri? Tuskin lenkkeilet koko päivää? No, huvinsa jokaisella