Miksi kauniin tuttavat facebookiin lisäämät kuvat aiheuttavat pahennusta?

• Viestiketjun aloittaja "Wilma"
  • Ensimmäinen viesti
"Wilma"
Aina kun tämä tuttu (ei lisäile todellakaan joka viikko) lisää kuvaan, niin jonkun pitää siitä selän takana motkottaa. Kukaan ei "tykkää" hänen kuvistaan ja aina on pakko haukkua huomiohuoraksi jne.
Eikä se kuvien lisäys todellakaan ole mennyt mihinkään huomiohuoraukseen asti.

Sitten jos joku tavis lisäilee, niin kukaan ei sano mitään ja heti tulee 40 tykkäystä kuvaa. Voi kun sä Pirjo olet niin nätti!

Peyote
Mun kaveripiirissä ei oo tommosta. Ehkä sille vähän naureskellaan jos joku ihan koko ajan lisää samanlaisia kuvia itsestään. Mutta kauniiden naisten kuvat saa kyllä paljon tykkäyksiä. Ja muidenkin. Yleensä ihmiset tykkää omien perheenjäsenten ja kaverien kuvista. Tykkäily on selvästi lisääntynyt muutenkin.

Peyote
[QUOTE="Miiu";28537722]Miksi sille pitää naureskella, vaikka joku lisäisikin itsestään koko ajan samanlaisia kuvia? Jos se jonkun elämää helpottaa niin so what.[/QUOTE]

No jotkut nyt vaan kumminkin naureskelee. Ei minua haittaa, lisätkööt mitä haluavat. Ap:n tapauksessa ei siitä ainakaan ollut kyse, että lisäsisi koko ajan samanlaisen kuvan. Ja niinhän tekeekin usein tosi nuoret tytöt ja pojat, se on joku teinijuttu.

Mä asuin nuorempana Vaasassa. Sinne kyseinen toiminta sopisi. Siellä nyt muutenkin kaikki puhuu muista paskaa ja keksimällä keksitään huonoja puolia.
Esim. Etelä-Suomessa en ole moiseen törmännyt.

kertokaas
Mitä on huomiohuoraaminen facebookissa? Mulla yksi tällainen tuttu, joka kaipaa koko ajan kehuja,
postailee n. 10 kertaa päivässä omia juttujaan, omia kuviaan, joihin selkeästi haluaa kehuja jne.
En oikein ymmärrä kuinka yksinäinen tai egoistinen ihmisen pitää olla, että tekee tällaista?

saasd
Mitä on huomiohuoraaminen facebookissa? Mulla yksi tällainen tuttu, joka kaipaa koko ajan kehuja,
postailee n. 10 kertaa päivässä omia juttujaan, omia kuviaan, joihin selkeästi haluaa kehuja jne.
En oikein ymmärrä kuinka yksinäinen tai egoistinen ihmisen pitää olla, että tekee tällaista?
Tai hänellä on heikko itseluottamus. Huonon itsetunnon kanssa eläminen on helkutin raskasta.

Kyllä mä oon huomannu, että monen kauniin/nätin kuvista tykätään paljon ja monet kommentoi kaunis yms. Enkä mä oo ainakaan kuullu mitää puheita, että miks joku kaunis lisäälee tuollaasia kuvia tms.

Ja ihan sieltä jälleen kerran parjatulta Pohjanmaalta oon kotoosin kuten moni noista kommentoijistaki. :kieh:

kertokaas
Tai hänellä on heikko itseluottamus. Huonon itsetunnon kanssa eläminen on helkutin raskasta.
Onko narsisteilla heikko itseluottamus? Vai menikö se niin, että narsisti ei tunne olevansa olemassa jos joku ei ole kehumassa häntä koko ajan? Ja hän kerää ympärilleen ihmisiä jotka ihailevat häntä ja tanssivat hänen pillinsä mukaan?

Mietin vaan, koska tän ihmisen fb-käyttäytyminen on niin räikeää. Tuntuu että elää ainoastaan fb:n kautta.

"Elisa"
Onko narsisteilla heikko itseluottamus? Vai menikö se niin, että narsisti ei tunne olevansa olemassa jos joku ei ole kehumassa häntä koko ajan? Ja hän kerää ympärilleen ihmisiä jotka ihailevat häntä ja tanssivat hänen pillinsä mukaan?

Mietin vaan, koska tän ihmisen fb-käyttäytyminen on niin räikeää. Tuntuu että elää ainoastaan fb:n kautta.
No tähän tuttavasi tapaukseen ei tietenkään kukaan täältä voi kommentoida. Ehkä täällä oli kyse enemän siitä pelkästä kuvien lisäämisestä.

"vieras"
[QUOTE="Elisa";28537975]No tähän tuttavasi tapaukseen ei tietenkään kukaan täältä voi kommentoida. Ehkä täällä oli kyse enemän siitä pelkästä kuvien lisäämisestä.[/QUOTE]

Miksei voisi? Varmasti joku täällä tietää narsisteista, ja osaisi vastata.
Samaa asiaa tavallaan, kuin ap:n aloitus. Fb käyttäytymisestä yleensä.

Kiinnostaisi myös tietää onko muilla tällaisia narsistimaisia fb-ystäviä?
Ja mitä luulette että miksi ihmiset toimivat näin? Eikö heillä ole fb:n ulkopuolista elämää?

"niin"
Minusta on outoa jos omalle ulkomuodolle tarvitsee jatkuvasti hakea "tykkäämisiä". Teinien/nurten aikuisten keskuudessa jotenkin asian ymmärrän kun itsetuntemus hakee vielä uomiaan. Ja kuvitellaan että se miltä näyttää on asia joka maailmassa merkitseen niin suunnattomasti.

Ei ole väliä oletko kaunis vai ruma. Mutta miksi oman kuva pitää päivittää niin usein? ei ihminen muutu päivässä. Jos olit eilen kaunis, olet sitä ensiviikollakin. Ilman että laitat taas kerran uutta kuvaa todisteeksi siitä.

Tää ilmiö kertoo nykyajan tunneköyhästä/ arvottomasta maailmasta jossa huomiota kerjätään itseään kuvaamalla, milloin mistäkin kuvakulmasta. Mitä enemmän ulkomuodon kautta haetaan hyväksyntää, sitä enemmän köyhdytään.

Surullinen maailma. Ja pahemmaksi vaan menee.

"jjj"
K-a-t-e-u-s
Mitä kohtaan? Maailma on täynä enenmmän ja vähemmän kauniita ihmisiä. Ja se kauneuskin edelleen on katsojan silmässä. Eikös ainakin aikuisille tämä ole ihan normaali elämän realiteetti?

Enemmän mä mietin että mikä panee ihmisen siihen että oma kuva on päivitettävä viikottain. Tapahtuma kuvat ymmärrä, kuvat jossa on jokin muukin sanoma kuin "päivän look". Jotain jossa on joku muukin pointti kuin esittää "tältä minä näytän".

Mä en voi sille mitään että pidän näitä jotka joutuvat hakemaan huomiota ulkonäköönsä hieman surullisina tapauksina. Heidät pitäisi ottaa kainaloon ja kertoa että olet hyvä ihan ihmisenä, sinulla on hyvät ja huonot puolet kuten meillä muillakin. Et tarvitse ego-pökkää FB:stä.

heo
Millainen maailma tästä on kehkeytymässä? Jos ajatellaanettä sama suuntaus jatkuu tästä pari sukupolvea eteenpäin.

Nuoren tytön itsetunto on kiinni siitä tykätäänkö hänen FB:hen tai vastaavaan palveluun laitetusta kuvasta vai ei? Ennen itkettiin jos koulussa kukaan ei huomioinnut, ei ollut kavereita. Nyt tuo sama suru rantautuu kotisohvalle asti....

Milloin ihmiset heräää takaisin realistiseen maailmaan jossa ollaan oikeasti ihmisten kanssa eikä vaan bittiavaruuden kauta haeta itsetunnolle arvostusta?

"vieras"
Millainen maailma tästä on kehkeytymässä? Jos ajatellaanettä sama suuntaus jatkuu tästä pari sukupolvea eteenpäin.

Nuoren tytön itsetunto on kiinni siitä tykätäänkö hänen FB:hen tai vastaavaan palveluun laitetusta kuvasta vai ei? Ennen itkettiin jos koulussa kukaan ei huomioinnut, ei ollut kavereita. Nyt tuo sama suru rantautuu kotisohvalle asti....

Milloin ihmiset heräää takaisin realistiseen maailmaan jossa ollaan oikeasti ihmisten kanssa eikä vaan bittiavaruuden kauta haeta itsetunnolle arvostusta?
Nuoret vielä ymmärrän, he ovat kasvaneet facebookin ympärille. Mutta varttuneemmat naiset, jotka hakevat huomiota facebookista, sitä en ymmärrä.
Säälittävää.

Mä olen 26-vuotias. Mä olen ollut facebookissa 7-vuotta ja alakouluikäisestä asti ii2:ssa, irc-galleriassa jne. Toki kahdessa viimeisessä en enää ole ollut vuosiin. Mä olen sen ikäinen, joka on tottunut tuohon nettimaailmaan. En tosin kovin usein lisäile kuvia.

Teiltä on tullut hyviä pointteja. Edelleen toki painotan: on ihmisiä, jotka vain ovat sellaisia kuvien räpsijöitä ja lisäilevät kuvia ilman mitään sen kummempia odotuksia, tarkoituksia jne.

Jos joku lisää itsestään koko ajan uusia posepose kuvia, niin se on lähinnä kurjaa. On todella typerää, jos tuohon suhtaudutaan haukkumalla kuvien lisääjää ja päivittelemällä, miten säälittävä huomiohuora ja naureskellaan selän takana.
Tuollainen ihminen kaipaakin boostausta. FB on siihen tottakai väärä paikka. On kurjaa jos ihmisellä on huono itsetunto ja hän kärsii siitä varmasti itsekin.
Ensi kerralla kun törmäätte tuohon "säälittävään kuvien lisääjään, joka on niin nolo tyyppi", mitäs jos sanoisittekin jotakin mukavaa hänelle? " Moi Liisa. Onpa sulla kaunis mekko ja näytät tosi hyvältä"

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä törmäsin eka kerran tänä keväänä siihen, että jonkun fb-kuvista puhuttiin asianomaisen selän takana. Ja kyseessä oli todellakin aikuiset ihmiset, ei mitkään teinit, eikä edes nuoret aikuiset. Mä olin ihan ällikällä, kun mun mielestä sen ihmisen kuvat oli nättejä ja niissä oli ajatusta mukana ja sen todelliset kaverit kävi tykkään niistä kuvista. Kateellisia varmaan sitten ne, jotka olivat keskenään naureskelleet tämän tyypin kuville.

Mulla on yks kaveri, joka ei lähes koskaan käy tykkäämässä mistään, paitsi jos on jotain negatiivista sanottavaa, niin hän on kyllä ensimmäisenä kommentoimassa. Sen takia oonkin nykyään tosi tarkka, mitä laitan statukseen, kun en vaan halua, että "ystävä" tulee sinne heti ilkkumaan ja lisäämään harmia ja mahdollisesti haukkumaan esim exää. Vaikka se onkin täys asshole, niin en mä halua julkisesti huudella, etenkin kun hänen lapsensa on mun fb-kaveri, että vuoden isä sitä ja tätä taas...

Yhteistyössä