onko nuo iittalan kipot ja kupit nyt jotenkin erikoisia?

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ihmisillä on niin erilaisia ajatusmaailmoja, ettei kaikki voi ymmärtää toístensa ostopäätöksiä.

Minä esimerkiksi ostin tivoli audion pal-radion keittiöradioksi taannoin, tuli sitten kaveri kylään ja kahvinjuonnin lomassa tuli radio puheeksi. Kaveri totes että hälläki on samanlainen, oliko kallis? hinnan kerrottua tippui melkein penkiltä ja oli suoraan sanottuna vihainen, kertoi miten oli itse maksanut samanlaisesta radiosta kymmenesosan mitä minä. :D

Niin, no eihän se halpakopio ihan samanlainen radio kyllä ole. Hyvä osoitus siitä mitä kukakin arvostaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28531431]
Mun mielestä se kertoo jotain tuotteen arvostuksesta ja laadusta, jos sitä jaetaan ilmaiseksi pesuaineen ostajille. :([/QUOTE]

Varmaan Fiskarsin perusoranssit saksetkin ovat sitten menettäneet arvostusta ja laatuaan, sellaiset sain tiskikoneaineen kaupanpäällisinä tuossa jokin aika sitten =)

Noita kaupanpäällisiä on ollut vuosia houkuttelemassa ihmisiä ostamaan, milloin on marimekon tai finlaysonin pyyhettä, milloin lasten DVD, milloin lautapelejä, milloin laseja, kippoja tai tuikkukuppeja.

"poikia3"
[QUOTE="vieras";28533908]Varmaan Fiskarsin perusoranssit saksetkin ovat sitten menettäneet arvostusta ja laatuaan, sellaiset sain tiskikoneaineen kaupanpäällisinä tuossa jokin aika sitten =)

Noita kaupanpäällisiä on ollut vuosia houkuttelemassa ihmisiä ostamaan, milloin on marimekon tai finlaysonin pyyhettä, milloin lasten DVD, milloin lautapelejä, milloin laseja, kippoja tai tuikkukuppeja.[/QUOTE]

Ja onko joku nähnyt joskus niissä kaupanpäällisissä esim. punaisia kivituikkuja - niimpä? Kaupanpäällisten tarkoitus on saada ihmiset ostamaan myös niitä kivituikkuja muun värisinä lisää, ja lisätä tietysti myös sen pesuaineen myyntiä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28533808]Ihmisillä on niin erilaisia ajatusmaailmoja, ettei kaikki voi ymmärtää toístensa ostopäätöksiä.

Minä esimerkiksi ostin tivoli audion pal-radion keittiöradioksi taannoin, tuli sitten kaveri kylään ja kahvinjuonnin lomassa tuli radio puheeksi. Kaveri totes että hälläki on samanlainen, oliko kallis? hinnan kerrottua tippui melkein penkiltä ja oli suoraan sanottuna vihainen, kertoi miten oli itse maksanut samanlaisesta radiosta kymmenesosan mitä minä. :D

Niin, no eihän se halpakopio ihan samanlainen radio kyllä ole. Hyvä osoitus siitä mitä kukakin arvostaa.[/QUOTE]

Sun kaveri onkin tyhmä. :D

Elektroniikassa AINA ensisijalla sisältö ja käyttöominaisuudet, sitten vasta ulkonäkö.
Mutta eihän sun ystävä tiedä mitä menettää, niin varmasti osaa olla tyytyväinen.

I

"vieras"
[QUOTE="poikia3";28533989]Ja onko joku nähnyt joskus niissä kaupanpäällisissä esim. punaisia kivituikkuja - niimpä? Kaupanpäällisten tarkoitus on saada ihmiset ostamaan myös niitä kivituikkuja muun värisinä lisää, ja lisätä tietysti myös sen pesuaineen myyntiä.[/QUOTE]

Vieläkö oikeasti joku noita kivi-tuikkuja keräilee?
Ihan kamalia.

Älkää nyt järkyttykö, mutta pari viikkoa sitten siivotessa heitin varmaan kymmenkunta kivituikkua roskiin, pari niistä taisi kylläkin olla niitä aalto-malliston tuikkukippoja, mutta yhtä rumia silti.

Kirpparillakin niitä myytiin eurolla, niin ajattelin ettei niitä kukaan kuitenkaan ostaisi, sama heittää roskiin pois kaapeista tilaa viemästä. :D

kfkfkf
[QUOTE="hei";28533404]Mikä rannu?

Teemaahan valmistettiin aiemmin Kilta-sarjana. Hyvin samanlainen, mutta ei sitten kuitenkaan...[/QUOTE]

Siis sellainen kohouma siellä pohjassa, ei leimoja joten jätin kirpparille...

kfkfkf
Kaiken muun ymmärrän, mutta että Teema on sinusta niin kaunista, että ostat sitä kauneuden takia, ja Ikeassa on sitten sitä rumaa? Öh. Siis Teema, joka on niiiin persoonaton, tavis ja joka ikisessä kuppilassa ja koulussakin. No miten vaan, mutta en kyllä usko että ne Teemat edes sinusta ovat kauniimpia kuin jotkut Ikean perusastiat.

ps. meilläkin on teemaa, mutta ei nyt sen huippukauneuden takia ;)
En nyt ihan noin tarkoittanut, vaan viittasin tuohon valaisimeen lähinnä. Mieluummin syön ruokani teemasta kuin ikeasta. Mieluummin katselen niitä kalliimpia tuikkukippoja kuin tiimarin vastaavia jne

gnaa
Itse tykkään kauniista asioista. Ja astioista. Ja on kiva sisustaa kotia, koti on se paikka, jossa eniten olen ja ympäristöäni katselen.

Minulle se kauneus ei kuitenkaan tarkoita näitä pakollisia Lokki-valaisimia, Teema astioita ja Iittalan tuikkukuppeja. Niitäkin kyllä, jos sattuu huvittamaan, mutta yhtä hyvin voi kelvata Ikea-astia tai tavara tai joku muu halpisostos.

Ikävä kyllä nykyään eivät Finlaysonin lakanat tai Iittalan astiat ole mitenkään niin kovin paljon kestävämpiä ja parempia, että niitä siksi kannattaisi ostaa. Ikea tms. on kyllä meillä kestänyt ihan yhtä hyvin kuin merkkitavara.

Eikä nyt ainakaan minkään jälleenmyyntiarvon takia! En ikinä haluaisi raskauttaa lapsiani jollain kaapin täydellä astioita, jotka olis pakko säilyttää sukupolvien ajan. Ahdistavaa!

Ja silloin tällöin on kiva vaihtaa tyyliäkin. Seiniäkin maalaan kerran vuodessa, lakanoita vaihdan muun värimaailman mukaan ja välillä vaihtuu sitten astiatkin. Jos mulla olis joku pakollinen "Iittala-pyhäkkö", josta en voisi luopua, niin siinähän olisin vaihtelunhaluisen luonteeni kanssa sitten jumissa niiden ikuisten samojen astioiden kanssa :)

astalea
Minulle se kauneus ei kuitenkaan tarkoita näitä pakollisia Lokki-valaisimia, Teema astioita ja Iittalan tuikkukuppeja. Niitäkin kyllä, jos sattuu huvittamaan, mutta yhtä hyvin voi kelvata Ikea-astia tai tavara tai joku muu halpisostos.

Ikävä kyllä nykyään eivät Finlaysonin lakanat tai Iittalan astiat ole mitenkään niin kovin paljon kestävämpiä ja parempia, että niitä siksi kannattaisi ostaa. Ikea tms. on kyllä meillä kestänyt ihan yhtä hyvin kuin merkkitavara.

Eikä nyt ainakaan minkään jälleenmyyntiarvon takia! En ikinä haluaisi raskauttaa lapsiani jollain kaapin täydellä astioita, jotka olis pakko säilyttää sukupolvien ajan. Ahdistavaa!
Samaa mieltä. Vaikka siis meillä onkin Teemaa ja pidänkin siitä :D

Jotenkin huvittava ketju, kaikki kerrankin niiiiin yksimielisiä, siitä että kyllä se Iittala on sitten kyllä niin todella sitä mitä kaikki paitsi juntit haluaa.

Yhteistyössä