Tiedän jo mitä sukulainen tarjoaa tyttärensä yo-juhlissa.

• Viestiketjun aloittaja varma tieto
  • Ensimmäinen viesti
rddxz
Onko yleensäkin tapana olla panostamatta?
Etkö ole käynyt yo-juhlissa missään muualla? Et järjestänyt itse koskaan juhlia? Et koskaan puhu ihmisten kanssa siitä mitä heillä on juhlissa tarjolla?

Omat lapset on sen verran pieniä että valmistujaisia eikä yo-juhlia ole vielä ollut, joten omia tarjoilujani en nyt voi antaa, enkä näe syytä miksi luettelisin kolmalle osapuolelle sitä mitä jossakin on tarjolla ollut tai mitä aiotaan tarjota.

terve!
Nam, hyvää suomalaista ja perinteistä juhlatarjottavaa. Mua lähinnä huvittaa nää kermaperseet jotka "panostaa" juhliinsa kaikenmaailman ihmeellisillä tarjottavilla ja ovat sitten niin olevinaan maailmankansalaisia vehnänalkio-bruchetteinensa ja alpakanmaitojuustohöystöjensä kanssa. Siinä sitten vieraat hymistellen kehuvat tarjottavia ja salaa toivovat niitä karjalanpiirakoita ja lihapullia...

• Tykkää
Reactions: Zarppa ja soja
Kun normaalisti on ne kakut ja keksit, ehkä jotain pullaa ja piirakkaa, niin silloinhan tuo kinkkukiusaus on oikeesti se panostus ja kivaa vieraiden huomioon ottamista.

Kinkkukiusaushan on vaivaton ja edullinen tapa huomioida kauempaa tulevat ja nälkäisemmät vieraat, se kun yleensä maistuu lapsillekin ja salaattia lisänä, kiva juttu.

kyllä minäkin ilahtuisin ihan kinkkukiusauksesta, jos nälkä olisi, ja usein juhlapäivinä voi monilla olla. Olen yllä tyytyväinen kakkuun ja pullaankin, sit hesen kautta kotiin jos on nälkä.

Mep
Niin...täähän on ihan sama homma minkä vaan juhlien kanssa.
Toiset haluaa laittaa pöydän koreaksi ja toiset vähemmän. Itse tykkään että on montaa sorttia. Runsas tarjoilu ei ole yhtä kuin eksoottinen, välttämättä.... Mutta vaikutelma on eri, onko pöydässä kokolihaa vai kinkkukiusausta.

[QUOTE="vieras";28528403]Useinmissa ylioppilasjuhlissa ei edes ruokaa tarjota, vaan on pelkkä kahvipöytä makeine ja suolaisine herkkuineen..[/QUOTE]

pohjosessa varsinki tällä kairalla on tapana pistää lämminruoka ja muut suolaset ja makeat pitopöytään.

"Mude"
Juuri ap: kaltaisten ihmisten vuoksi inhoan juhlien järjestämistä.

Itselle muiden juhlissa tärkeintä on tunnelma ja kiva jos on ihanaa syötävääkin, mutta kukin tavallaan.
Itse panikoin liikaa tarjottavien kanssa. En tiedä onko kolmenlaiset tuulihatut, Ranskasta haettu shamppanja jne. ihan sen stressin arvoista. Taidan kokeilla kinkkukiusausta seuraavan kerran.

"vieras"
Yo -juhliin ei yleensä laiteta lämmintä ruokaa. Niissä kun on tapana pistäytyä onnittelemassa eli on sellainen juhla jossa usein juhlaväki kiertää muitakin valmistujaisia. Yo -juhliin on perinteisesti kutsuta, vaan etiketin mukaan kuka tahansa voi mennä kahvitteleen ja onnitteleen ja vieraita helposti käy vaikka 100 illan aikana.

Ehkä joku ruokatarjoilun järjestää, mutta vaivanloista ja miten sen toteuttaa, kun ihmisiä tulee koko ajan lisää juhliin?

Yhteistyössä