Naapurin pittbull (tai vastaava) jahtaili lapsia pitkin pihoja

Taloyhtiössä asuu parikymppinen mies, jolla on nuoren oloinen koira (en tunne taistelukoirarotuja, mutta joku sellainen se on). Näyttäis olevan joku egonjatke, kun oli lasten mukaan aiemmin kehuskellut että on vihainen juopoille.
No tänään katsoin ikkunasta, niin pihalla ja pitkin leikkipaikkaa juoksi 3-10 vuotiaita lapsia karkuun ja tämä koira loikkien perässä. Näytti leikkivän ja hyppivän päin, mutta lapset pelkäsivät.
Ehdin ulos niin mies tuli vi**ua ja saa***aa sadatellen jostain sitä hakemaan, koira näytti nauttivan leikistään. Kävin kutsumassa koiran luokseni, nappasin niskasta kiinni. aika voimakas oli koska yritti lähteä omistajaansa pakoon niin veti rinnettä pitkin pienen matkan minua per'ssään, mutta irti en päästänyt.
Tosi turvallista menoa...
AJokortti koiranomistajille!

Viimeksi muokattu:
Enemmän pelkäisin irtipäässyttä kultaistanoutajaa, kuin pitbullia. Oliko se nyt sit vihainen vai ei? Todella vastuutonta omistajalta joka tapauksessa, oli sitten minkärotuinen tahansa.
En ole varma tuosta rodusta, keskikokoisen kultsin kokoinen ja ihan komea koira tietysti, mutta omistaja voisi vähän paremmin huolehtia.
Ei ollut vihainen, mutta nuo lapset kirkui kauhuissaan kun se loikki päälle ("teini-ikäisen "koiran leikkiä)

"vieras"
Koira leikki.. Eihän tossa nyt mitään kamalaa tapahtunut? Vahinkoja sattuu, muttei kuitenkaan ollut mitenkään vihainen niin mitä kamalaa tuossa nyt on?

Tuli mieleen kun kerran pihan muksut tuli pyytämään koiraa palloleikkiin mukaan kun olin pihalla omani kanssa, no pyysivät ja pyysivät niin suostuin että okei vähän aikaa. Päästin koiran irti ja se lähti iloisesti pallon perään, lapset ottivat pallon, alkoivat kiljua (joku 10 lasta) ja juosta karkuun. Koirahan vaan innostu lisää tietenkin, mutta otin sen sitten kiinni. Ei siinä voinut muuta kun nauraa. :D Ja koirani on muuten 6kiloinen, pieni ja hento. Lapsille vois opettaa kuinka koiran kanssa käyttäydytään.

"vieras"
Minkäänrotuisen koiran ei ole ok juoksennella irti naapurustossa. Amerikanpitbullterrieri on todella ihmisystävällinen ja erityisesti lapsiystävällinen rotu. Ikävää, ettei omistaja ole kouluttanut koiraansa paremmin ja sen käytös pelottaa. Hyppiminen vasten ei myöskään ole hyväksyttävää millekään rodulle.
Jos on nuori teinimutanttikoira niin ei se ole koulutuksesta kiinni. En näe tässä mitään vakavaa ongelmaa, koira oli vahingossa päässyt irti ja lapset lietsoo huutamalla ja juoksemalla. Kyllä siinä nuori koira innostuu. Mitään ei tapahtunut, joten mammat nyt peace and love.

[QUOTE="vieras";28526120]Jos on nuori teinimutanttikoira niin ei se ole koulutuksesta kiinni. En näe tässä mitään vakavaa ongelmaa, koira oli vahingossa päässyt irti ja lapset lietsoo huutamalla ja juoksemalla. Kyllä siinä nuori koira innostuu. Mitään ei tapahtunut, joten mammat nyt peace and love.[/QUOTE]

Vasten hyppimisen voi kyllä kitkeä pois jo kohtuu aikaisin. Ei tämäkään varmaan ihan pentu ollut, jos keskikokoisen kultsin kokoinen, eikä varmaan sitten pitbullikaan. Joo, mitään vakavaa ei tapahtunut, kuin vaan taas huonoa mainetta rodulle.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Koira siis aiemmin ärhennellyt aikuisille, jolloin selitellyt ettei tykkää alkoholin hajusta hengityksessä. Ja tuo nurehko mies siis pitää pippaloita, joissa koiraparka pyörii jaloissa.
lapset, joita koira jahtasi olivat muiden kuin minun lapsiani, ja pelkäsivät tosissaan, enkä epäile etteikö tuossa jokupäivä jonkinsortin vahinko pääse käymään.. Mielestäni kaikkien ei pitäisi saada ottaa/pitää koiraa.

No eipä ole omalle kohdalle sattunut, eiköhän ne noi taistelupaskakoirat oo niitä pahimpia ja aggressiivisimpia rotuja.
Ja minua ei ole purrut yksikään "taistelukoira". itse asiassa se oli juuri kultainennoutaja, joka penskana tuli puskista päälle kun olin pyöräilemässä. Veikkaan, ettet ole ollut tekemisissä yhdenkään "taistelukoiran" kanssa. Omani ei ole taistelukoira, se ei ole koskaan taistellut kenenkään kanssa. Sen päälle on kyllä käyneet karjalankarhukoira, 2 tiibetinspanielia ja kääpiöpinseri. Ne on varmaan sitten niitä taistelukoiria.

552522
No eipä ole omalle kohdalle sattunut, eiköhän ne noi taistelupaskakoirat oo niitä pahimpia ja aggressiivisimpia rotuja.
Mukava yleistää. Tiesitkö muuten edes, että esim amerikanpitbullterrieri on Suomessa TOSI harvinainen, joku 20-50 puhdasrotuista olemassa täällä?
Lisäksi rotu on maailman suosituin terapiakoirarotu, eli niitä jotka vierailee lasten, vanhusten, sairaiden luona.. Sen takia että ovat luonteeltaan lempeitä ja rauhallisia! Alunperin rotu oli myös kehitetty maatilan isäntien apulaiseksi.. Ei taistelukoiraksi..

Ja kyllä ne kultaisetnoutajat muuten on kärkipäässä siellä purematilastoissa.. Eivät "taistelupaskakoirat"! Ja onkohan sinua sitten joku "vastaavan" rodun edustaja yrittänyt purra, tuskinpa. Minua on yrittänyt kyllä haukata suomenpystykorva, mäyräkoira, snautseri, karjalankarhukoira, länsisiperianlaika, jämtlanninpystykorva, norjanharmaahirvikoira, cairnterrieri.. Koira on sellainen miksi sen kouluttaa! Hyvin koulutettu ja sosiaalistettu koira ei hyöki..

Blue
Vähän ot:na mutta se on hauska kuinka "pelkoa lietsotaan" tälläisissä ketjuissa käyttämällä tappajakoira/taistelukoira- nimikkeitä. Mutta käytettäessä noita nimikkeitä ei tiedosteta sitä että jos koira on jalostettu/koulutettu sellaiseksi se tarkoittaa sitä että että se on hengenvaarallinen muille koirille mutta samaan aikaan äärettömän rakastettava, ystävällinen ja kuulias ihmiselle.

Yhteistyössä