Mitkä ovat niin isoja vastoinkäymisiä että tekevät ihmisestä nistin tai alkoholistin?

  • Viestiketjun aloittaja "ritva"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei se ole menetyksissä tai murheista kiinni. Alkoholistihan juo joka tapauksessa. En minäkään juo, vaikka olen aika kovissa liemissä uinut ja kovan elämän elänyt ihminen.

Luonnekysymys.
 
"vieras"
Ehkä se on se tottumus, että on tottunut turvautumaan niihin ja käyttö sit lisääntyy? Tuskin kukaan ekaa kertaa koettaa huumeita jos lapsi kuolee, eiköhän niitä ole jo aiemmin kokeiltu. Mä saan hyvän mielen suklaasta ja syön sitä jos ahdistaa, joku toinen lopettaa syömisen, jne...
 
  • Tykkää
Reactions: purjosipuli
Muotoilisin kysymyksen niin, että minkä takia toinen kestää "mitä vain" ja joku nujertuu ensimmäisestä pettymyksestä tai vastoinkäymisestä? Joku kestää vuosikymmenen vankeuden, raiskaamiset, sitomiset, nälässäpitämiset yms. kaapattuna, kun taas tiedän tapauksen, jossa teinityttö riisti hengen itseltään menetettyään hoitohevosensa.

Yksilöllinen sietokyky on erilainen meillä jokaisella.
 
hmmmm
Addiktiot oon sairauksia, jos et ole sairastunut ko. tautiin et sitä saa vaikka mitä vaikeuksia kohtaisit. Sillä ei myöskään ole mitään tekemistä luonteen heikkouden tai vahvuuden kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Miripe
"vieras"
Muotoilisin kysymyksen niin, että minkä takia toinen kestää "mitä vain" ja joku nujertuu ensimmäisestä pettymyksestä tai vastoinkäymisestä? Joku kestää vuosikymmenen vankeuden, raiskaamiset, sitomiset, nälässäpitämiset yms. kaapattuna, kun taas tiedän tapauksen, jossa teinityttö riisti hengen itseltään menetettyään hoitohevosensa.

Yksilöllinen sietokyky on erilainen meillä jokaisella.
Ja sinun kommentteja kun lukee niin tekee välittömästi mieli ottaa perseet olalle!
 
"voi elämä"
Eli kun sä ap olet niin vahva ja hyvä ihminen, että olet selvinnyt "raskaimmista" asioista kun muut, niin muidenkin täytyy olla.

Jaa, mikä sai mut aikoinaan käyttämään päihteitä? Raiskaukset, insesti, väkivalta, juurettomuus ym ym. Ja silti olen vahva ihminen. Mutta en lesoilekkaan omilla vastoinkäymisilläni!
 
Onhan niitä kai geenimuunnoksia, jotka ajavat hanakkaammin kiinni erilaisiin addiktioihin. Siltikin, jokainen voi tehdä osansa. Minulle lääkäri määräsi lääkkeet tarkkaavaisuushäiriöön sanoen, että ilman lääkettä tarkkaavaisuushäiriöinen usein lääkitsee itse itseään ja koska ne lääkkeet, jotka parhaiten tehoaisivat tähän ovat kokaiini ja amfetamiini niin ymmärtänette lääkityksen merkityksen. Eli ajoissa ihmiset hoitoon ennen sitä koukkua.
 
"vieras"
Onhan niitä kai geenimuunnoksia, jotka ajavat hanakkaammin kiinni erilaisiin addiktioihin. Siltikin, jokainen voi tehdä osansa. Minulle lääkäri määräsi lääkkeet tarkkaavaisuushäiriöön sanoen, että ilman lääkettä tarkkaavaisuushäiriöinen usein lääkitsee itse itseään ja koska ne lääkkeet, jotka parhaiten tehoaisivat tähän ovat kokaiini ja amfetamiini niin ymmärtänette lääkityksen merkityksen. Eli ajoissa ihmiset hoitoon ennen sitä koukkua.
No on sairauksia, mitä lääkäreidenkin vaikea tunnistaa ja mitä oireita helposti hoidetaan esim. viinalla.
 
"Vieras"
Unohdatte kokonaan lapsuuden merkityksen.
Itse ainakin uskon, että siinä on iso syy ja selitys.
Toisaalta se mitä pahaa lapsena on joutunut kokemaan ja toisaalta se malli ja taidot mitä silloin on saanut/jäänyt saamatta.
 
"ritva"
[QUOTE="Vieras";28502358]Unohdatte kokonaan lapsuuden merkityksen.
Itse ainakin uskon, että siinä on iso syy ja selitys.
Toisaalta se mitä pahaa lapsena on joutunut kokemaan ja toisaalta se malli ja taidot mitä silloin on saanut/jäänyt saamatta.[/QUOTE]

Meillä ei kyllä vanhemmat käyttäneet alkoholia lapsuudessani mutta olivat masentuneita ja masennuslääkkeitä sitäkin enemmän ja yrittivät itsemurahaakin että ei voi sanoa minulla olleen kovin hyvä lapsuuskaan.
 
"vieras"
[QUOTE="ritva";28502390]Meillä ei kyllä vanhemmat käyttäneet alkoholia lapsuudessani mutta olivat masentuneita ja masennuslääkkeitä sitäkin enemmän ja yrittivät itsemurahaakin että ei voi sanoa minulla olleen kovin hyvä lapsuuskaan.[/QUOTE]Mua ärsyttää tää sun läpi paistava " olen pärjännyt paremmin, vaikka..." löpinäs.
 
"eva"
[QUOTE="ritva";28502390]Meillä ei kyllä vanhemmat käyttäneet alkoholia lapsuudessani mutta olivat masentuneita ja masennuslääkkeitä sitäkin enemmän ja yrittivät itsemurahaakin että ei voi sanoa minulla olleen kovin hyvä lapsuuskaan.[/QUOTE]

Niin, ihmiset ovat erilaisia. ihmiset voivat myös "paeta" eri asioihin sisimpänsä kipuja.
Mutta mikä on sinua auttanut jaksamaan?
 
"ritva"
[QUOTE="vieras";28502405]Mua ärsyttää tää sun läpi paistava " olen pärjännyt paremmin, vaikka..." löpinäs.[/QUOTE]

No onhan se niin etä moni noiden vastoinkäymisten takia olisi murtunut ja alkanut käyttämään alkoa tai huumeita.
 
Just olin tulossa lisäämään lapsuuden. Sieltä moni oppii käyttäytymismallinsa ja saa traumansa. Niistä on hyvin vaikeaa toisinaan päästä eroon. Eikä niitä voi vertailla tyyliin että molemmat on juoposta perheestä, miksi toinen on selvinnyt ja toinen ei. Niin monta muuttuvaa asiaa ja erilaista tukea, ilmapiiriä ja harrastusta ihmisillä on ollut lapsuudessaan.
 
"ritva"
[QUOTE="eva";28502407]Niin, ihmiset ovat erilaisia. ihmiset voivat myös "paeta" eri asioihin sisimpänsä kipuja.
Mutta mikä on sinua auttanut jaksamaan?[/QUOTE]

Utelias elmänasenne ja se toivo että huomenna on kaikki paremmin että paistaa se päivä joskus risukasaankin.
 

Yhteistyössä