Kuinka jaksatte raskaana hoitaa useampaakin lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen raskaana, ja muut lapset jo isoja, mutta en kyllä jaksaisi ihan pieniä lapsia samalla hoitaa. Missä välissä lepäätte jne?

Kuinka muuten huolehditte omasta jaksamisesta?

Sulla ilmeisesti useampi isompi lapsi, joten olethan sinä jossain välissä jaksanut hoitaa sekä pientä lasta, että raskausmahaa? :) Taitaa vaan olla niin, että olet unohtanut miten vahva voitkaan olla.

Minulla oli 3v ja 1,5v,kun olin viimeisilläni raskaana. Lepäsin lasten päiväuniaikaan jos tarvetta tuli ja sitten iltaisin mies oli apuna. Minut on luotu olemaan raskaana eli oon ollut aina elämäni kunnossa raskausaikoina. Siksikin varmaan olen hyvin jaksanut. En osaa kuvitella miten olisi käynyt vaikean raskauden kanssa.

Itsellä 5v ja 1.5v kun tulin raskaaksi, hillitön pahoinvointi 24/7 rv18 asti mutta kummasti sitä vaan sinnitteli päivät kun mies töissä. Nyt rv22+1 ja nyt noiden kanssa jaksaa jo päivisin pihallakin olla ihan kunnolla. Hieman helpottanut et saa huilia kolmena iltapäivänä viikossa ku isompi kerhossa ja pienempi 1-2 tunnin päikkäreillä.

Töissä käynti raskaana päiväkoti-ikäisten lasten äitinä on paljon raskaampaa kuin pienten lasten kanssa kotona. Kotona voi levätä päiväuniaikaan tai laittaa lapset katsomaan telkkaria hetkeksi, että saa levätä. Töissä pakko jaksaa 8 tuntia ja sen jälkeen huomioida lapset ja tehdä kotityöt, jestas. Nevererver again.

Jos työ on kevyehköä toimistotyötä, jossa kuitenkin saa jaloitellakin niin saattaa se olla kevyempääkin kuin olla lasten kanssa kotona. Ja jos raskausoireet käy liian raskaiksi, voi hakea sairauslomaa ja levätä kotona lasen ollessa päivähoidossa. lapsia kotona hoitavallapa ei ole mitään mahiksia sairauslomiin, jos tukiverkkoja, isovanhemmat, kummit ei löydy avuksi.

Töissä käynti raskaana päiväkoti-ikäisten lasten äitinä on paljon raskaampaa kuin pienten lasten kanssa kotona. Kotona voi levätä päiväuniaikaan tai laittaa lapset katsomaan telkkaria hetkeksi, että saa levätä. Töissä pakko jaksaa 8 tuntia ja sen jälkeen huomioida lapset ja tehdä kotityöt, jestas. Nevererver again.

Aijaa. :D Ei meijän 4- ja 3-vuotiaat enää nukkuneet päikkäreitä kun olin raskaana samalla, eikä tuon ikäisiä voi oikein valvomattakaan jättää. Noiden lisäksi oli lisänä vielä yksi pienempi, joka kylläkin nukkui sen pari tuntia. :) Älä nyt siis lähde yleistämään tollaisilla omilla pähkäilyillä. :)

Mutta ap:lle... Olihan siinä väsyneimpinä aikoina raskaampaa, mutta kummasti sitä vaan sai itsensä skarppaamaan. Toiset päivät oli tietty väsyneempiä kuin toiset. En ole jäänyt kyllä mietiskelemään noita aikoja niin pahasti. En murehdi etukäteen niin paljoa, ettenkö saattaisi asettaa itseni tilanteeseen uudemmankin kerran. Jonkun verran juttelin puhelimessa tuttujen kanssa, jos olin todella väsynyt, ja niin pysyin hereillä. Miehen tultua töistä kotiin, ja muutenkin hänen ollessaan kotona, sain otettua torkut. :)

Yhteistyössä