[QUOTE="Jenis";28489089]No mä en tässä nyt ajatellutkaan tilannetta, jossa työnhakija - vaikkapa maisteri/kandi - olisi tehnyt kerran yläasteiässä jonku paskahomman ja sen jälkeen keskittynyt opiskelemaan. Mutta tilanteessa, jossa mulla on nenän eessä vaikka kaks 2. vuoden opiskelijaa hakemassa niitä "oikeita", eli oman alan kesätöitä tai harjoittelupaikkaa, niin kyllä mä katon mitä muuta ne on tehneet kuin koulussa käyneet. Ja se nyt vaan menee niin, että aika moni työpaikka, jonka ilman koulutusta saa, on sellainen "paskahomma".[/QUOTE]
Mutta eihän tässä kai ollutkaan kyse siitä, suostuuko ollenkaan tekemään muita kuin tulevan (!) oman alan töitä, vaan siitä, onko kamalaa, jos joku teini ei (jonain kesänä?) mene kesätöihin. Olen aika monta kertaa kirjoittanut, että mahdollinen seuraus on sitten ehkä se, että aloittaa niistä "paskahommista" sitten pari vuotta vanhempana kuin ehkä jotkut toiset, mutta niin ei tule käymään, että jos teini-ikäisenä ei mene kesätöihin, ei koskaan saisi mitään muitakaan töitä.
Mutta eihän tässä kai ollutkaan kyse siitä, suostuuko ollenkaan tekemään muita kuin tulevan (!) oman alan töitä, vaan siitä, onko kamalaa, jos joku teini ei (jonain kesänä?) mene kesätöihin. Olen aika monta kertaa kirjoittanut, että mahdollinen seuraus on sitten ehkä se, että aloittaa niistä "paskahommista" sitten pari vuotta vanhempana kuin ehkä jotkut toiset, mutta niin ei tule käymään, että jos teini-ikäisenä ei mene kesätöihin, ei koskaan saisi mitään muitakaan töitä.