Mikä on pääkaupunkiseudun kauhein lähiö? Minne ei kannata koskaan muuttaa?

  • Viestiketjun aloittaja PK-seudulle muuttaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28452443]Helsinki: Kannelmäki, Pohjois-Haaga, Jakomäki
Espoo : Suvela, Kirstinmäki
Vantaa : Martinlaakso[/QUOTE]

Miten ihmeessä Pohjois-Haaga on kauhea lähiö? Ennen Mikkolaa, Kontulaa, Itistä jne.
 
hah, ihan pakko kommentoida. Asun Latokaskessa ja oon puolessa tunnissa Helsingin keskustassa kotipihalta julkisilla. Huonot kulkuyhteydet vai miten se meni...?
Mulle toi puol tuntiakin on liikaa. Ja kun ei niitä busseja mene koko ajan, sehän se on kun jos yhden missaa niin seuraavaa saa odottaa ja äkkiä matka-aika venyykin reippaasti.

Mutta rauhallista ja idyllistä aluettahan se muuten on, ei sillä.
 
No just :D
[QUOTE="vieras";28453244]Miten ihmeessä Pohjois-Haaga on kauhea lähiö? Ennen Mikkolaa, Kontulaa, Itistä jne.[/QUOTE]

No sepä se. Ja sekin (kuten myös esim. Kannelmäen vanha puoli) alkaa olla sellaisissa hinnoissa että sinne ei persaukisella ole mitään asiaa. Monet näistä on isoja alueita, joista se asemankulma neukkukuutioineen on ihan periferiassa. Ja Helsingissä ei niistä "ikävyyksistä" ole koskaan kaukana, jos niin haluaa ajatella.

Vantaalla en ole asunut mutta sieltäkin mulla on se käsitys, että on siellä hurjempiakin kulmia kuin Martsari :D. Helsingissä en muuttaisi helposti sinne idän maineikkaisiin lähiöihin, mutta oikeasti koko seutu on mulle aika vierasta (itäpuoli siis). Espoon keskukseen en myös lähtisi.
 
"Kukkis"
Mua kinnostaisi aloitukseen liittyen kovasti kysymys: onko Suomessa olemassa mitään todellisia lähiöitä, pelkkiä kerrostalo&betoni-kurjuuslähiöitä?

Nämäkin useasti mainitut alueet: mulla asuu tuttuja Korsossa ihanalla omakotitaloalueella, Koivukylässä samoin (pahamaineisin seutu taitaa muutenkin olla Havukoskea Koivukylän aseman lähellä).
Malmilla on todella kivoja, rauhallisia asuinalueita ja omilla kulmillani Itä-Helsingissä on paljon luontoa ja asumme rauhallisella paikalla.
Oon aina ihmetellyt paikan nimen tai (juna/metro aseman perusteella tuomitsemista. Lähes kaikkialta löytyy erilaisia alueita.
Onko olemassa mitään todella ankeaa, pelkkää betonilähiötä?
 
"noh"
No, sen voin sanoa, että Espoon "kauheimmat paikat" eivät vedä vertoja Helsingin ja Vantaan vastaaville. Kokemusta on asumisesta kaikissa noissa kaupungeissa ja Espoon keskuksessa et törmää välttämättä juuri kehenkään keskiyöllä lauantaina! Edes asemalla :D Että niin kamala on tämä nykyinen asuinsijani ;) On siistiytynyt viime vuosina huomattavasti, mutta en nyt tietenkään siisteimmäksikään paikaksi mene väittämään. Mutta enemmän karttaisin Matinkylää ja osin myös Leppävaaraa ja Kivenlahtea Espoossa nykyisin.
 
"vieras"
[QUOTE="Kukkis";28454583]Mua kinnostaisi aloitukseen liittyen kovasti kysymys: onko Suomessa olemassa mitään todellisia lähiöitä, pelkkiä kerrostalo&betoni-kurjuuslähiöitä?

Nämäkin useasti mainitut alueet: mulla asuu tuttuja Korsossa ihanalla omakotitaloalueella, Koivukylässä samoin (pahamaineisin seutu taitaa muutenkin olla Havukoskea Koivukylän aseman lähellä).
Malmilla on todella kivoja, rauhallisia asuinalueita ja omilla kulmillani Itä-Helsingissä on paljon luontoa ja asumme rauhallisella paikalla.
Oon aina ihmetellyt paikan nimen tai (juna/metro aseman perusteella tuomitsemista. Lähes kaikkialta löytyy erilaisia alueita.
Onko olemassa mitään todella ankeaa, pelkkää betonilähiötä?[/QUOTE]

Merihaka on kyllä karu. Mutta se taas on kantakaupunkia ja kaikki lähellä, mikä on iso plussa.
 
No just :D
[QUOTE="noh";28454663]No, sen voin sanoa, että Espoon "kauheimmat paikat" eivät vedä vertoja Helsingin ja Vantaan vastaaville. Kokemusta on asumisesta kaikissa noissa kaupungeissa ja Espoon keskuksessa et törmää välttämättä juuri kehenkään keskiyöllä lauantaina! Edes asemalla :D Että niin kamala on tämä nykyinen asuinsijani ;) On siistiytynyt viime vuosina huomattavasti, mutta en nyt tietenkään siisteimmäksikään paikaksi mene väittämään. Mutta enemmän karttaisin Matinkylää ja osin myös Leppävaaraa ja Kivenlahtea Espoossa nykyisin.[/QUOTE]

Oho, onko Matinkylä levoton nykyään? Asuin siellä 90-luvun lopussa ja silloin se oli kyllä niin nukkumalähiö että. Kai siellä vanhan ostarin kapakoissa jotakin elämää oli mutta ei kyllä maineeksi asti.
 
Helsingistä en ikinä voisi suositella Myllypuroa, jossa on ne isot valkoiset kaupungin kerrostalot. Samoin Roihuvuoren ammattikoulun vieressä on valkoisia ja kellertäviä kerrostaloja, joihin en muuttaisi koskaan!

Syy tähän on helppo. Kävin kerran olosuhteiden pakosta (en asu pk-seudulla) näillä alueilla ja ihan oikeasti, en uskaltaisi asua näissä paikoissa! Totaalisen alkoholisoituneita, narkkareita (sekakäyttäjiä?) ja muita omituisesti käyttäytyviä ihmisiä tuli vastaan. Ensiksi mainitussa paikassa ei myöskään näkynyt juuri valtaväestöön kuuluvaa syntyperää, jos sillä nyt mitään merkitystä perusteluihin on, koska en koe olevani rasisti.
Mä asun Myllypurossa juurikin niissä isoissa valkoisissa taloissa. Asunut jo 23 vuotta. Ikinä ei ole tarvinnut pelätä yhtään mitään täällä kotikulmilla.
 
"tiina"
[QUOTE="Hupsis";28452525]Onko Helsingissä sellaista lähiötä, jossa ei asu yhtään ulkomaalaistaustaista?[/QUOTE]

suomenlinnassa ei paljon taida mutiaisia ja ryssiä asua....mutta eipä sitä lähiöksi kyllä voi kutsua.
 
veikkaan
Oho, onko Matinkylä levoton nykyään? Asuin siellä 90-luvun lopussa ja silloin se oli kyllä niin nukkumalähiö että. Kai siellä vanhan ostarin kapakoissa jotakin elämää oli mutta ei kyllä maineeksi asti.
Villi veikkaus, että kun metro tulee, niin hullummaksi vaan menee, kun narkit pääsevät nappikaupoille pummilla.... Samoin käynee Kivenlahden siinä vaiheessa, kun metro kulkee sinne asti.
 
"Vantaalainen"
Myyrmäen alue on semmoista mitä kannattaa välttää jos vain pystyy. Esimerkiksi ryösteleviä ja raiskailevia mamujengejä on siellä vaikka kuinka paljon ja on ikävää ettei näistä paskoista millään päästä eroon. Näille kun on tärkeintä että pääsevät ryöstämään tai raiskaamaan suomalaisnaisia ja ottavat osa väkisin ihan pikkulapsiakin. Näistä asioista ei saa puhua julkisesti koska se olisi "rasismia" vaikka kyse olisikin pelkästään rikollisista mutakuonojengeistä. Kaikki tummaihoiset eivät todellakaan ole rikollisia, mutta se pieni paskasakki joka raiskailee ja hakkaa ihmisiä, pitäisi laittaa sähkötuoliin tai lastata ruosteiseen proomuun ja hinata avomerelle upotettavaksi.
 
[QUOTE="Hupsis";28452525]Onko Helsingissä sellaista lähiötä, jossa ei asu yhtään ulkomaalaistaustaista?[/QUOTE]

En nyt lähiöstä tiedä, mutta on kaupunginosia jossa on äärimmäisen vähän mamuja jos ollenkaan. Ulkomaalaistaustaisia toki saattaa olla.
Esim. Munkkiniemi, Kuusisaari, Etelä-Haaga

Asun itse länsi-Helsingissä, siksi nää esimerkit vaikka varmasti muitakin löytyy...

Vihonviimeisiä paikkoja ois mulle Meri-Rastila, Malminkartano, Jakomäki, Malmi ja Kontula.
 
hymmmm
Espoosta iltaa!
Espoossa pysyttelisin kaukana Espoon keskuksesta, Kirkkojärvestä, Kirstinmäestä ja Suvelasta. Olen päättänyt, etten ole elämässäni enää koskaan niin köyhä, että joudun muuttamaan takaisin. Suvelaan tuli "poliisi tv suorana parvekkeelle". Eli sai seurata aikamoisia tapahtumia partsilta käsin.

Vantaalla minäkin pysyisin erossa Myyrmäestä. Ainoat järjestyshäiriöt, joihin olen siellä törmännyt ovat olleen viikonloppuna aamuyöllä taksijonossa tai nakkikopilla. Ja tästä on jo vuosia. Mutta käykääpä esim. arkipäivänä klo 13 Myyrmannissa. Mistä tulevat ne nuorisolaumat, joiden kuuluisi olla koulussa??? Miksi niihin ei puututa. Myyrmäessä on sellainen levoton fiilis jatkuvasti.
 
-Nita
Hmmm... Se on jännä miten Kannelmäkeä dissataan niin hirveästi aina :D En tiiä henkilökohtaisesti yhtään, millainen paikka on joskus vaikka 80-90 luvulla ollut asua, mutta ei mulla nyt ole juurikaan pahaa sanottavaa. Sen enempää kuin mistään muualtakaan Helsingistä. No Malmilla täytyy usein käydä ja se ei kyllä viehätä yhtään alueena, mutta siis... Odotin esim. Kampissa metriksen edessä yks päivä bussia Kantsuun, ja huh huh mitä porukkaa ympärillä pyöri. Onnellinen olin kun bussiin pääsin ja Kantsussa sain rauhassa lintujen laulellessa kävellä kotiin. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia täällä. Kyllä niitä spurguja tms. on ihan joka paikassa... Mä ainakin voin liputtaa Kantsun puolesta :)
 
[QUOTE="noh";28454663]Mutta enemmän karttaisin Matinkylää ja osin myös Leppävaaraa ja Kivenlahtea Espoossa nykyisin.[/QUOTE]


Miksi matinkylää?
Täällä nyt 10 vuotta asuneena, enkä vieläkään ymmärrä, mikä on se mitä pitäisi pelkää ja karttaa?

Tosin kuten joku sanoi, se metron tulo mietityttää. Ne asemat kun voi tuoda mukanaan jos jonkinlaista sakkia. Tää lienee kyllä ihan muidenkin alueiden ongelma, kuin vaan matinkylän.
 
"a.p"
[QUOTE="poikia3";28452517]
Asun itse Espoossa, pientaloalueella Kauniaisten läheisyydessä. Kilometri Kauniaisten keskustaan. Tämän tarkemmin en välitä sanoa. Viihdymme täällä erinomaisesti, Kauniaisten palvelut ovat lähellä ja alue on erittäin rauhallinen.[/QUOTE]

Ok, mä taas olen katsellut omakotitaloa 30m siitä Kauniaisten järvestä. Se tuntuu olevan ok-aluetta. Mietin sitä paikkaa.
 
"minttu"
[QUOTE="vieras";28451846]Leppävaarassa Sellon ympärillä on aika kauheasti narkkareita ja juoppohulluja...[/QUOTE]

Mistä sen narkkarin sitten tunnistaa? Mä en ole nähnyt ketään, jonka olettaisin olevan narkkari ja olen asunut leppävaarassa 12v. Spurguja joskus näkee, niinkuin muuallakin.
 
"vieras"
[QUOTE="minttu";28458281]Mistä sen narkkarin sitten tunnistaa? Mä en ole nähnyt ketään, jonka olettaisin olevan narkkari ja olen asunut leppävaarassa 12v. Spurguja joskus näkee, niinkuin muuallakin.[/QUOTE]

No, sitä minäkin ihmettelen. Olen asunut vuodesta 1985 Lintuvaara-Leppävaara seutuvilla, enkä vieläkään erota kuka voisi olla narkkari. Se pitää paikkansa, että spurguja näkee, mutta näkeehän niitä Tapiolassakin. =)
 
legendaa
Hei, katsokaas, legendat elää ja pitää hinnat matalina. Kivikko on oikeasti ihan loistava paikka asua. Kehä I ja Lahdentie menee vierestä, metro kävelymatkan päästä ja junalle pääsee äkkiä bussilla. Mamuja on joo, mutta ei meidän talossa ainakaan häiriöksi asti. Ulkoilumaastot on mainiot, ainut haitta kyyt. Rauhallista, vehreää ja melko väljää. Samanlaisia huonon maineen alueita on varmasti pääkaupunkiseudulla monia, niissä asuu kuitenkin usein todella tyytyväistä väkeä. Talosta se rauha ja "turvallisuus" on kiinni eikä alueesta.
 
"Milla"
Olen asunut ristiin ja rastiin pitkin pääkaupunkiseutua,mutta pelottavin lähiö oli mielestäni Pasila. Asuin siellä HOASin asunnossa ja meno oli tosi levotonta, eikä se suinkaan koskenut pelkästään HOASin taloja. Ensimmäistä kertaa elämässäni opin pelkäämään 10-15-vuotiaita lapsia, joiden käytös oli pelottavaa, ahdistavaa ja agressiivista.
Toivottavasti sekin alue on jo siistiytynyt, asumisesta on jo se 15vuotta.
 

Yhteistyössä