Hirvein ruoka jota olet tehnyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hilde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sari";28448216]
Toinen syömättä jäänyt jälkiruoka oli joku sitruunatorttu, jonka ohje sellaisesta ruokakorteista, joita myytiin postimyynnin kautta 80-luvun lopulla. Siskoni teki samaa torttua ja lopputulos hänelläkin vastaava. Joku makuyhdistelmä vain ei siinä sopinut yhteen, vaan teki maun kitkeräksi.[/QUOTE]

Hei, meidän äiti laittoi tätä samaa ja pitää sitä edelleen kamalimpana piirakkana ikinä :D

Lasagne, jossa oli jauhelihan sijaan soijarouhetta. En ole eläissäni tehnyt yhtä kamalaa ruokaa, vaikka kaikennäköisiä sötkötyksiä on välillä pannulla ollut. Sitkeänä sissinä söin koko vuoan yksinäni, muutama päivä siihen meni. Sen jälkeen en ole soijarouheeseen koskenut.

Kokeilin kerran tehdä itse sushia, ihan perus maki-sushia.
Oli äärimmäisen:
disgisting.png

joku kahvimarinoitu lammas.... sitä lammasta piti sivellä uunissa vähän väliä kahvista tehdyllä marinalla. se oli _kamalaa_. ja se liha oli ku kumia, meni roskiin, ikävä kyllä.

Eilen ostin hetken mielijohteesta Poutun Häjyt valmismarinoituja possun pihvejä grillailtavaksi. Oli ihan oikeasti kauhean makuisia!! Tyttö einsuostunut syömään haistettuaan pihvin tuoksun.. Minä sinnittelin puolikkaan alas ja mies söi kokonaisen ja totesi, että ei kiitos enää.

Itse tehtynä ostin vuosi sitten takuumurean naudanpaistin (vielä kauhean kalliin) ajatuksena tehdä ihan törkeän hyvää paahtopaistia tytön synttäreille leivän väliin laitettavaksi herkuksi. Marinoin kaikin tieteen ja taiteen sääntöjen mukaan.. Otin ajoissa huoneenlämpöön ja uunissa oli myös ohjeiden mukaan oikeaan sisälämpötilaan saakka. Se oli ihan kauhean makuista ja sitkeämpää kuin purukumi!!! Sitä pientä palasta sai jauhaa vätkyttää suussaan ikuisuuden ja siltikään sitä ei pystynyt nielaisemaan. Juu.. Ei tarjottu sitä lajia juhlissa.

Ekaa kertaa kun tein pullia, sain aikaiseksi tykinkuulia. Koira, joka normaalisti nielaisi kaikki herkut suoraan edes maistelematta saamaansa herkkua, jauhoi pullapalasta ikuisuuden. Toisen kerran kun tein pullia antoi mies (vitsaillen edellis kerran tykinkuulista) ensi maistiaisen suoraan koiralle.. Koira alkoi kakomaan välittömästi saatuaan pullapalan suuhunsa kuin olisi digestiveä yrittänyt hoklia. Joo.. Se oli vähän kuivahkoa pullaa. :D

Oikeasti olen tosi hyvä kokki... :D

Tein kerran stifadoa, johon tuli kanelitanko, punaviinietikkaa ja punaviiniä. Se maistui ihan kamalalle, kitkerälle ja tunkkaiselle ja ... pullalle yhtä aikaa. Syömättä jäi, kalliit lihat :-O

Yhteistyössä