Tartteeko vaimolle ostaa äitien päivä lahja?

  • Viestiketjun aloittaja "Reiska"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28432768]no minusta jos teidän yhteiset lapsenne ovat pieniä (tarkoitan, etteivät he voi äidilleen hankkia/tehdä mtn korttia tms) niin olisi ainakin ihan mukava ele sinulta hankkiä hänelle jotain pientä :)[/QUOTE]

Ajattelen samoin.
 
"vieras"
Kyllä sitä varmaan harmittaisi jos ei mies mitenkään muista äitienpäivänä. Tää on kuitenkin eka kerta kun sellaista voin viettää. Eli tuo vauva ei vielä itse voi lahjaa tuoda. Annoin minäkin pienen lahjan miehelle kun oli isänpäivä, tai jokusen päivän sen jälkeen, kun vauva sitten syntyi. Isänpäivänä en vielä jotenkin uskaltanut, kun toinen oli siis vielä mahassa.
Kait se olis aika tyypillisitä tuolle miehelle ettei se mitenkään muista, hyvä jos synttärilahjan saan. Joululahjaakaan ei viimeksi ostanut, tosin hänen ehdotuksestaan ei kumpikaan ostettu mitään toiselle, kun oli tuo vauvakin vielä niin pieni. Kukkia tuo tuskin koskaan tuo, kun ei se semmoista ymmärrä. Ärsyyntyy lähinnä jos meille joku kukkia tuo, esim. just silloin kun vauva syntyi.
 
La Paset
Ei mitään TÄYDY! Mulla oli aikoinaan työkaveri, joka oli naimisissa ja perheessä oli koira. Tää kaveri sai ihania äitienpäivälahjoja, vaikka ei ollut äiti. Pari ei voinut saada lapsia. Perheen lapsi oli tuo koira, äidin ja isin poika.
Minusta lahjan antaminen täytyy tulla sydämestä.
 
Meillä on ihan selvää ollut aina (jo lapsuudenkodissa) että puolisot antavat lahjan lastensa isälle ja äidille noina juhlapäivinä.
Ei tietenkään kukaan ole puolisonsa äiti tai isä MUTTA se ihminen on OMIEN lasten äiti tai isä ja silloin on aihetta juhlaan.
Minä ainakin suunnittelen jo varhain isänpäivälahjat, aamiaiset ja muut juhlaseremoniat. Ja aina ihan ilman mitään erikoisvihjailua tms. minä olen saanut aamupalan sänkyyn (usein kyllä saan muutenkin), kukat ja lahjat ja sitten tehdään perheenkesken jotain ihanaa.
Tosin tämä ei ole maata kaatava juttu, on ollut äitienpäivä jolloin mies on maannut krapulassa ukkojen saunaillan jälkeen. Se ei ole suuntaan taikka toiseen heilauttanut, niin tärkeänä en asiaa pidä kuitenkaan. Tosin silloin olen saanut kukat ja lahjat jo edellisenä päivänä ja iltapalan tarjoiltuna :)
 
Fyy
Ei ole vaimo oma äiti ei...Mutta itse näen kukkakimpun kunnioittavana eleenä, kiitoksena siitä että vaimo on MINUN lapsien äiti. Arvostusta omaa rakasta vaimoa kohtaan, joka viettää äitienpäivänä tärkeätä päivää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
MiniSun
Me kyllä mieheni kanssa ostamme toisillemme äitien/isänpäivälahjat. Nyt kun lapset ovat vielä pieniä sekä varmasti myös sitten kun lapset ovat jo aikuisia. Minun oman isäni lisäksi mieheni on minulle se tärkein mies, lapsieni isä, jota haluan isänpäivänä muistaa. Ilman meidän lapsia minä en olisi äiti eikä mieheni isä. Minusta isänä ja äitinä oleminen on niin hieno ja suuri asia, että kyllä sitä voi edes yhtenä päivänä vuodessa muistaa oikein lahjallakin :)
 
"vieras"
Mun mielestä on ihan hyvä näyttää lapsille, että perheessä voidaan viettää myös äidin ja isän merkkipäiviä. Ei lapsen tarvitse aina olla juhlinnan kohde.

Omassa lapsuudessa äiti leipoi aina oman äitienpäivänkakkunsa enkä muista, että isä olisi äidille mitään lahjaa hankkinut. Sen muistan, miten hämmästynyt lapsena olin, kun minulle valkeni, että äidilläkin on syntymäpäivä.
 
huooooh
[QUOTE="vieras";28432763]No ei tartte! Minusta on kiusallista ja noloa että mies ostaa vaimolleen äitienpäivälahjoja. Eihän vaimo ole miehensä äiti?[/QUOTE]

Tää on niin typerä lause. :D Joo ei olekaan, mutta nainen on hänen lapsiensa äiti. ;)
Ei ole pakko kenenkään ostaa yhtään mitään, mutta kyllä minusta tuntuu kivalta että mies osoittaa arvostustaan äitiydestäkin jollain pikkuisella.
Jonain vuotena tuo kukkia ja lapsrt leipoo kakun tai jos jotain erityistä sattunut silmään, on tuonut ihan lahjan. :)
 
Eihän tuohon ole yksiselitteistä vastausta. Joissain perheissä on tapana juhlistaa lasten äidin tai isän päivää myös puolison taholta, joissain ei. Mulle on nykyään tärkeintä, että kaikki lapset on kotona ja vietetään aikaa yhdessä, se on minulle riittävä lahja.

Tavallaan kyllä jonkinlaisen lahjan saan, mennään tyttärien kanssa helatorstaina day spahan hemmoteltavaksi ja pappa betalar, mutta äitienpäivänä ollaan koko perhe kotona
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28432763]No ei tartte! Minusta on kiusallista ja noloa että mies ostaa vaimolleen äitienpäivälahjoja. Eihän vaimo ole miehensä äiti?[/QUOTE]

Missä vaiheessa siitä on tullut "oman äidin" -päivä? Mun mielestä se on kaikkien äitien päivä ja kohtelias ja huomaavainen mies kyllä muistaa tuolloin myös omien lastensa äitiä. Onneksi minulla tuollainen mies on :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Meillä ei huomioida aikuisten synttäreitä tai isän- ja äitienpäivää mitenkään. Tai nyt syksyllä muksu oli kerhossa jonkun korti askarrellut iskälle joten varmaan sieltä tulee joku mullekin. Mutta en todella odota, että mies mulle mitään ostais.

Sen verran tehdään mitä muksu toivoo. Se toinen aikuinen auttaa. Nyt muksu oli suunnitellut et äitienpäivänä voitais tehdä jätskiannokset, niin varmaan tapahtuu.
 
tätämieltä
Kun lapset ovat pieniä, toinen vanhempi auttaa lapsia "muistamaan" sitä vanhempaa, jonka päivä on. Äitienpäivänä kakut ja kahvit ja kukat tuodaan äidille isän kanssa, ja isänpäivänä isälle äidin kanssa.

Mutta sinänsä ei se mikään puolisoiden päivä ole. Minun lasteni isä muistuttaa minua vieläkin 10 vuotta eron jälkeen tekstiviestillä äitenpäivänä, toivottaen onnea lastensa äidille. Ja minä yritän muistaa samoin häntä. Onnittelen myös nykyistä miestäni isänpäivänä, samaan tyyliin kuin onnittelen veljeäni, isyydestä noin yleensä. Mutta lahjoja ja kortteja ei enää isille eikä äideille hankita, kun lapset ovat täysi-ikäisiä.
 
"vieras"
Mä oon tottunut siihen, että äitien- ja isäinpäivänä puoliso muistaa toista.
Tuntuu oudolta ajatuskin, ettei joku mies tai nainen muista mitenkään puolisoaan noina päivinä, koska "en mä oo sen äiti/isä".

En ole törmännyt moiseen ajattelumalliin muualla kuin palstalla.
Mä tunnen ihan livenä jopa perheitä, joissa ei ole tapana edes lapsien muistaa vanhempiaan äitien- ja isäinpäivänä :O Hui kamala, eri perheillä on erilaisia tapoja.
 
"vieras"
Ei todellakaan, ei kai se sun äitisi ole :O Mutta vaimon kyllä kuuluu ostaa miehelleen kallis lahja isänpäivänä, se tosin onkin jo eri asia. Eli vaimolle ei mitään mutta omalle äidille on hyvä muistaa ostaa joku arvokkaampi lahja ja kunnollinen kukkakimppu myös :)
 
"mimmi"
Siis eihän äitienpäivä oo mikään "oman äidin" muistelopäivä, vaan äitienpäivä! juhlitaan sitä äitihenkilöä joka on tärkeä, on se kaverin äiti tai äidinäiti tai omien lapsien äiti.
 
Ehkä jos kyseessä on ensimmäinen äitienpäivä.

Mutta mä en ainakaan halua mieheltäni mitään materiaa äitienpäivänä.
Lapset askartelee tarhassa ja musta ois tyhmää jos mies antaisi mulle jotain, mikä lasten mielestä olisi hienompaa kuin heidän lahjansa.

Sen sijaan arvostan sitä, että mies esim. auttaa lapsia tekemään minulle aamiaisen ja antaa minun nukkua pidempään. Sama homma isänpäivänä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti;28436681:
Ehkä jos kyseessä on ensimmäinen äitienpäivä.

Mutta mä en ainakaan halua mieheltäni mitään materiaa äitienpäivänä.
Lapset askartelee tarhassa ja musta ois tyhmää jos mies antaisi mulle jotain, mikä lasten mielestä olisi hienompaa kuin heidän lahjansa.

Sen sijaan arvostan sitä, että mies esim. auttaa lapsia tekemään minulle aamiaisen ja antaa minun nukkua pidempään. Sama homma isänpäivänä.
Muakin oikein syletti, kun mies antoi mulle hopeiset kaulaketjun ja korvakorut viime äitienpäivänä ja sitä edellinen hemmotteluhoito dayspahan se vasta ällöttikin... ;)

Ja kuka äiti se nyt kehuu mieheltään saamaa lahjaa lasten edessä paremmaksi??!!

On teitä kyllä joka lähtöön :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Kyllä minä nyt oon sen oppinu että äitienpäivänä juhlitaan vain OMAA äitiä, en perhana vie onnittele enää anoppia, mummoa, siskoa, ystäviä tai ketään muuta äitiä kuin sitä omaa äitiä ja vähintäänkin oksettaa jos mies kantaa taas jotain kukkasta ja materiaa! Minä en jumalauta ole sen miehen äiti!!!!
 
Ei mutta ihan todella, sehän on äitiENpäivä. Ja isäinpäivä.
Mulle isänpäivänäkin on kaikista tärkeintä muistaa omien rakkaiden lasten kultaista isää joka on maailman tärkein isä! Siis menee isänä ohi omastakin (ihanasta) isästäni arvoasteikolla! Eikö sen nyt kuulu niin ollakin? Ukeille ostamme kyllä lahjan ja onnittelemme ja käymme kylässä mutta pääasiassa juhlitaan sitä meidän perheen omaa isiä.
 
Ei mutta ihan todella, sehän on äitiENpäivä. Ja isäinpäivä.
Mulle isänpäivänäkin on kaikista tärkeintä muistaa omien rakkaiden lasten kultaista isää joka on maailman tärkein isä! Siis menee isänä ohi omastakin (ihanasta) isästäni arvoasteikolla! Eikö sen nyt kuulu niin ollakin? Ukeille ostamme kyllä lahjan ja onnittelemme ja käymme kylässä mutta pääasiassa juhlitaan sitä meidän perheen omaa isiä.
Meidän kummankaan perheissä ei ole ollut tapana muistaa ketään. Jos nyt satun jonkun esim veljen vaimon kanssa puhumaan jostain syystä silloin puhelimessa, niin toivotan hyvää äitienpäivää, jos muistan, mutta yleensä en muista.
 

Yhteistyössä