Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Vesi, savihaude ja lämpöpussi toimivat erinomaisestiOmalla kohdallani tosin paras kivunlievitys- ja rentoutumismenetelmä on ollut tasainen aaaaaaaaAAAAAAaaaaaaa supistuksen alusta loppuun
![]()
Ensimmäisessä, joka kesti 12 h, aloitettiin kylvyllä. Vesi tuntui ihanalta kun se oli lämmintä, mutta välillä piti nousta viilentymään että se vesi tuntuisi lämpimältä. Myös akupisteitä paineltiin mutta se nyt ei tuntunut missään. Saliin siirryttäessä otettiin kauratyyny käyttöön, jota mies lämmitteli loppuun asti. Se oli varmaan paras apu. Salissa sain myös ilokaasua. Tuli siitä humala päälle, ja aluksi se oli ihan kivaa, mutta kipujen yltyessä vedin sitä niin ahnaasti että pää meni ihan sekaisin. En tykännyt. Olin myös tosi pitkään makuuasennossa avautumisvaiheen lopussa. Ei hyvä. Epiduraalia huusin kun mun käskettiin kääntyä kontilleen (avautuminen oli yksipuolista), mutta kun pääsin kääntymään takaisin, kipu helpotti eikä epiduraalia tarvittu. Ponnistin puoli-istuvassa ja epparihan siitä tuli.
Toinen synnytys kesti ensimmäisestä supistuksesta syntymään noin 5 tuntia, josta 45 minuuttia ehdin olla laitoksella. Menin aluksi kylpyyn, ja vesi tuntui aivan mielettömän hyvältä, mutta melkein heti pitikin sitten ponnistaa, joten jouduin tulemaan pois. Kauratyynyn avulla mentiin loppuun asti, ja kätilöt lämmitti/pehmitti alapäätä että ponnistusvaihe olisi helpompi. Repesin epparin kohdalta, mutta palautuminen oli huoooomattavasti nopeampaa. Tosin - ilman ilokaasua mieli oli kirkkaampi ja muisti pelasi jälkeenpäin sen verran hyvin, että muistan ne synnytyskivut vieläkin.Kestivät lyhyemmän aikaa kuin esikoisesta mutta oli kyllä kovemmatkin!
Trs, kuinka paha pikkikammo sulla on? Itse pyörtyilen kun otetaan vaikka verikoetta, ja esim. kuvaukset keisarinleikkauksista ja muista operaatioista pyörryttävät niin pahasti, että on pakko mennä maate. Mulla on ollut tää ongelma ihan lapsuudesta saakka. Miten synnytys meni? Pelottaa, että pyörryn synnytyksessäkin...