Mies jätti lapset ventovieraalle hoitoon, prkl.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äly hoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äly hoi

Vieras
Mies lähti alkuillasta auttamaan työkaveriaan autorempassa tän kaverin kotiin. Se otti lapset mukaan, kun mulla oli iltamenoa. Palattuaan kertoi, että olivat joutuneet tekemään noin tunnin kestävän varaosan hakureissun ja se oli jättänyt meidän 3,5-vuotiaat kaksoset tän työkaverin naisystävän hoiviin sinne talolle. Joku tän naisen kaverikin oli ollut paikalla ja miehen mielestä oli ihan ok jättää lapset sinne ventovieraiden ihmisten luo! Nyt se ihmettelee kun olen vihainen ja kuulemma ylireagoin. Mitenkä, onko näin?

Joo, todennäköisestihän ne on ihan normaaleja aikuisia, mutta entäs jos eivät oliskaan? Toisella lapsista on vielä puheentuotannon häiriö, joten häneltä ei edes välttämättä saisi selkoa, jos jotain pahaa olis tapahtunutkin.

Eihän se ihan ventovieras ole jos työkaverin naisystävä. Ihan ok tuollaisessa tilanteessa. En vetäisi hernettä nenään jos minun mies olisi toiminut tuolla tavoin.

Relaa :) mulla tuli tuosta aloituksesta mieleen, et mies on ottanu baari reissulla jonkun kadulta hoitamaan lapsia... mikä ventovieras se on jos on sun miehen kaverin naisystävä, kai se kaveri naisystävänsä tuntee :kieh:

Unohtui mainita, että mies ei tunne edes tätä työkaveriaan kunnolla, koska se aloitti firmassa vasta 2 kk sitten. Oli kuitenkin kertonut, että suhteensa on tuore, eikä naisystävä asu talossa. Eli monen mielestä on siis oikein, että uuden tutun ventovieras kumppani vahtii lapsianne. Okei.

...Kuka tahansa lapsesi kanssa ikinä tekemisissä oleva voi olla jotain muuta kuin ''normaali'' vaikka ulospäin siltä vaikuttaakin. Luetellaan nyt aluksi vaikka päivähoitajat, neuvolatädit, sukulaiset, miksei miehesikin, vähintään kaikki puistotutut eli muiden lasten vanhemmat, se vanha setä kassajonossa joka haluaa jutella mukavia, kassatäti tietenkin, ista on loputon.

Siitä vaan sitten elämältä suojelemaan.

Eihän he ventovieraita olleet! Ylireagoit. He varmasti saivat hakureissun nopeamin tehtyä kahdestaan ja lapsilla saattoi olla hyvinkin mukavaa tuon ajan hoitajien kanssa. Tuon ikäiset lapset osaa jo itse sanoa jos jotain tarvitsevat (esim. pissahätä), saattoivat olla vähän polleinakin kun saivat jäädä kahdestaan kun miehesi lähti hakureissulle.

Okei, nyt vasta luin tuon uuden viestisi ettei kaveri ollutkaan tuttu pidemmän ajan takaa. No joo, sitten ehkä vähän kyseenalaista. Mutta ehkä miehesi on hyvä ihmistuntija? Olisi hän tietenkin voinut lapset mukaankin ottaa, ellei varaosa ollut jokin tilaavievä juttu..?

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi;28436390:
Unohtui mainita, että mies ei tunne edes tätä työkaveriaan kunnolla, koska se aloitti firmassa vasta 2 kk sitten. Oli kuitenkin kertonut, että suhteensa on tuore, eikä naisystävä asu talossa. Eli monen mielestä on siis oikein, että uuden tutun ventovieras kumppani vahtii lapsianne. Okei.

Monen mielestä se tosiaan on okei. Mutta mitäpä sillä on väliä. Onko okei että miehesi vahtii lapsianne? Jos on, niin voisit luottaa hänen arviointikykyynsä tässä tilanteessa. Hän oli kuitenkin se, joka tilanteessa oli läsnä ja joka sen arvioituaan totesi naiset sellaisisksi että tuskinpa tekevät lapsille pahaa ja selviävät näiden kanssa tunnin verran.

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
...Kuka tahansa lapsesi kanssa ikinä tekemisissä oleva voi olla jotain muuta kuin ''normaali'' vaikka ulospäin siltä vaikuttaakin. Luetellaan nyt aluksi vaikka päivähoitajat, neuvolatädit, sukulaiset, miksei miehesikin, vähintään kaikki puistotutut eli muiden lasten vanhemmat, se vanha setä kassajonossa joka haluaa jutella mukavia, kassatäti tietenkin, ista on loputon.

Siitä vaan sitten elämältä suojelemaan.

Tuosta listasta mä en jättäisi lapsiani puistotuttujen, kassajonon setien tai kassatätien hoitoon vain siksi, että pääsisin itse helpommalla pikkureissusta. Oikeastaan ihan sukulaisissakin on tyyppejä, joille en lapsiani antaisi hoitoon esim. päihteiden takia.

Mielestäni ylireagoit. Oliko naisystävä ja hänen ystävänsä ihan ok tän lastenhoidon suhteen? Jos he jäivät vastentahtoisesti lapsenvahdeiksi, niin sitten ei ok, mutta jos jäivät mielellään, niin ei mielestäni mitään ongelmaa.

Onko okei että miehesi vahtii lapsianne? Jos on, niin voisit luottaa hänen arviointikykyynsä tässä tilanteessa. Hän oli kuitenkin se, joka tilanteessa oli läsnä ja joka sen arvioituaan totesi naiset sellaisisksi että tuskinpa tekevät lapsille pahaa ja selviävät näiden kanssa tunnin verran.

Tottakai mies lapsiaan vahtii. Siksi en osannutkaan odottaa tällaista, että vastuu ulkoistetaan jollekin vieraalle. En myöskään usko, että se on pienen pihalla seisoskelun perusteella saanut naisesta kovin luotettavaa arviota tehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi;28436325:
Mies lähti alkuillasta auttamaan työkaveriaan autorempassa tän kaverin kotiin. Se otti lapset mukaan, kun mulla oli iltamenoa. Palattuaan kertoi, että olivat joutuneet tekemään noin tunnin kestävän varaosan hakureissun ja se oli jättänyt meidän 3,5-vuotiaat kaksoset tän työkaverin naisystävän hoiviin sinne talolle. Joku tän naisen kaverikin oli ollut paikalla ja miehen mielestä oli ihan ok jättää lapset sinne ventovieraiden ihmisten luo! Nyt se ihmettelee kun olen vihainen ja kuulemma ylireagoin. Mitenkä, onko näin?

Jos oma mieheni olisi tehnyt ko. ratkaisun, se olisi varmasti ok. Luotan kyllä hänen arvostelukykyynsä, että hän a) luottaa työkaveriinsa sen verran, että uskoo hänen naisystävänsä olevan kykenevä huolehtimaan lapsista b) naisystävän tavattuaan uskoo tämän olevan kykenevä huolehtimaan lapsista c) olisi arvioinut varaosien hakumatkan ajan riittävän lyhyeksi vieraan hoitoon jäämisessä ja d) olisi keskustellut lasten kanssa, että tilanne on ok.

Eli jees, asia ok.

laitat 3-vuotiaat kaksoset mukaan kun miehesi on tarkoitus korjata autoa? ja valitat jos se kaverin vaimoke niitten peräään katsoo.
miten ajattelit miehesi auton alta niitä vahtivan?

ja sun menot oli?...kersoja ei muuten suuriman osan kannattaisi tehdä ollenkaan, muille riesaksi...

laitat 3-vuotiaat kaksoset mukaan kun miehesi on tarkoitus korjata autoa? ja valitat jos se kaverin vaimoke niitten peräään katsoo.
miten ajattelit miehesi auton alta niitä vahtivan?

ja sun menot oli?...kersoja ei muuten suuriman osan kannattaisi tehdä ollenkaan, muille riesaksi...

Ootko sä oikeasti tyhmä vai esitätkö vaan?

Katsos kun joillain meillä on sellainen parisuhde, että harrastaminen on sallittua. Jos toinen puoliso haluaa toisen harrastusiltana tehdä jotain, niin se tietää jo etukäteen tekevänsä sen lapset huomioonottaen. Hoida itse asiasi niin että pääset säkin joskus jonnekin, turha mulle kiukutella.

No jos mun mies olisi ottanut lapset mukaan jonnekin tommosiin hommiin, olisin ollut jo siitä tyytyväinen. Ja vielä tyytyväisempi, jos joku "ventovieras" olisi kattonut muksujen perään. Eiköhän se nainen ole niitä jo kattellut sen aikaa, kun miehet rassaa autoa. Ja ainakin meidän muksut olis osanneet sanoa isälleen, josko eivät halua jäädä isin matkasta.

[QUOTE="ahaa";28436790]Eiköhän se nainen ole niitä jo kattellut sen aikaa, kun miehet rassaa autoa. Ja ainakin meidän muksut olis osanneet sanoa isälleen, josko eivät halua jäädä isin matkasta.[/QUOTE]

Kyllä mun mieheni ihan itse vahti lapsiaan kun sitä autoa hämmästelivät. Varaosareissulle oli sitten tuupannut lapset sisälle tän naisystävän luo, joka oli aiemmin vain poikennut pihalla. Naisen ystävää ei mies ollut edes nähnyt. Hyvä jos teidän lapset ilmaisee itseään sujuvasti, mutta kuten kirjoitin, niin meillä asian laita ei ole ihan niin.

Yhteistyössä