Mies jätti lapset ventovieraalle hoitoon, prkl.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äly hoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kieltämättä tuntuisi oudolta jos mies nostaisi tuollaisen kohtauksen jos/kun olen joskus jättänyt lapset hetkeksi jonkun kaverin vahdittaviksi. :D

Vastaavasti luotan miehen harkintakykyyn. Jos kuulen että lapse on jätetty jollekin ihmiselle jota pidän epäluotettavana niin silloin voin kyseenalaistaakin homman, muuten ei ongelmaa.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja fortunate
Kieltämättä tuntuisi oudolta jos mies nostaisi tuollaisen kohtauksen jos/kun olen joskus jättänyt lapset hetkeksi jonkun kaverin vahdittaviksi. :D

Entäs jos homma oliskin niin, että äiti käy uuden tuttunsa kanssa jossain jättää lapsensa tän tutun miesystävän ja sen miespuolisen kaverin vahdittaviksi. Onko sekin yhtä ok ja jos ei niin miksei? Kun kerran kaikkihan osaa arvioida ihmisiä niin hyvin ja jokaiseen pitää luottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi;28436990:
Entäs jos homma oliskin niin, että äiti käy uuden tuttunsa kanssa jossain jättää lapsensa tän tutun miesystävän ja sen miespuolisen kaverin vahdittaviksi. Onko sekin yhtä ok ja jos ei niin miksei? Kun kerran kaikkihan osaa arvioida ihmisiä niin hyvin ja jokaiseen pitää luottaa?

En mä näe tuossakaan mitään erikoista.

Mä en tajua nyt yhtään, mikä tässä on ollut se ongelma. Vaikutat lievästi sanottuna ylihysteeriseltä. Miesparka, kun se ei oo varmaan yhtään tajunnut, että nostat tuollaisen metelin asiasta. :D

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi;28436990:

Tuskin miehellä mitään tuotakaan vastaan olisi.

Tietty jos hän jotain kautta tuntisi näitä lapsenvahteja ja tietäisi heidät epäluotettaviksi niin silloin varmasti toisi sen ilmi. Muuten luottaisi minun harkintakykyyni tuossa.

Ei ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisi erikseen pyytää mieheltä lupa siihen että saa jättää lapset jonkun vieraan hoiviin tunniksi.

Lähtökohta meillä on kyllä se, että toisen vanhemman arvostelukykyyn luotetaan sen verran ettei ap:n tilanteessa olisi herneitä nenään vedetty. Enemmän oisin ollut huolissani siitä että kai tuo lastenkaitseminen oli niille naisille oikeasti ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi;28436590:
Ootko sä oikeasti tyhmä vai esitätkö vaan?

Katsos kun joillain meillä on sellainen parisuhde, että harrastaminen on sallittua. Jos toinen puoliso haluaa toisen harrastusiltana tehdä jotain, niin se tietää jo etukäteen tekevänsä sen lapset huomioonottaen. Hoida itse asiasi niin että pääset säkin joskus jonnekin, turha mulle kiukutella.

Harrastukset jätetään silloin väliin, jos tilanne vaatii. Lapsethan menee aina etusijalle, eikö vaan?

Ei ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisi erikseen pyytää mieheltä lupa siihen että saa jättää lapset jonkun vieraan hoiviin tunniksi.

Mulle taas ei ole koskaan tullut mieleenkään jättää lapsiani kenenkään ventovieraan hoiviin. Se ero meissä on.

Näköjään se sitten vaikuttaa paljon, että olen itse lapsena ollut painajaismaisella pph:lla. Kaltoinkohtelu vei sinisilmäisyyden siihen, että kaikki aikuiset olisivat kivoja ja luotettavia.

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi;28437073:
Mulle taas ei ole koskaan tullut mieleenkään jättää lapsiani kenenkään ventovieraan hoiviin. Se ero meissä on.

Näköjään se sitten vaikuttaa paljon, että olen itse lapsena ollut painajaismaisella pph:lla. Kaltoinkohtelu vei sinisilmäisyyden siihen, että kaikki aikuiset olisivat kivoja ja luotettavia.

Kukaan ei väitä, että kaikki aikuiset olisivat kivoja ja luotettavia. Mutta suurin osa on. Ja elämää ei voi elää peläten kaikkien vastaantulevien olevan niitä harvoja pahoja aikuisia. Miehesi tunsi kuitenkin työkaverin ja tapasi tämän naisystävän eli jonkunlaisen ensivaikutelman on kuitenkin heistä saanut. Aikuisia oli kaksi paikalla, joka on vielä turvallisempaa kuin, että olisi ollut yksi. Pienempi todennäköisyys, että he molemmat ovat hulluja. Ja lapset olivat heidän seurassaan lyhyen ajan, mitä sä luulet, että he olisivat lapsille tehneet? Ja sitä paitsi mitään ei ilmeisesti tapahtunut vaan kaikki meni hyvin ja lapset voivat hyvin, joten olisiko aika lopettaa tämän asian märehtiminen?

Tuosta sinun täytyy sitten puhua miehesi kanssa, muistaen tietty että ovat myös hänen lapsiaan.

Meillä on tarvittaessa pystytty jättämään lapsia myös vieraampien ihmisten hoitoon noiksi lyhyiksi ajoiksi.

[QUOTE="vieras";28437070]Harrastukset jätetään silloin väliin, jos tilanne vaatii. Lapsethan menee aina etusijalle, eikö vaan?[/QUOTE]

No ei tulis mieleenkään vaatia miestäni jättämään viikon ainoaa harrastusta väliin, koska mä haluan just samaan aikaan käydä hoitamassa työkaverini hevosen kaviot. Samoin mies auttelee kavereitaan jonain viikon viidestä vapaasta illasta, ei mun harrasteiltanani. Oman perheen menot ensin ja muita autellaan sen aikataulun puitteissa.

Kieltämättä kallistun ap:n puoleen. Kai olen sitten yhtä varovainen/tiukkapipoinen tms. Olisin todellakin nostanut metakan kuullessani tapahtuneen. Silloin kun harvan kerran hoidetaan itse lapsia, että toinen pääsee sovitusti menemään, niin ne hoidetaan itse tai tiukassa hätätapauksessa joku vapaaehtoinen tuttu kelpaa. Tossa tarinassa ilmeisesti ei miehen työkaveri saati sen naisystävä + naisystävän ystävä EI ollut miehelle saati lapsille tuttu.

Onkohan tässä osasyy suuttumiseen siinä että mies ei itse hoitanut lapsia sen koko ajan? Tarkoitan että jos on niin että ap. esim. hoitaa yleensä melkein aina lapset itse ja hänellä on yksi harrastusilta viikossa ja on ajatellut että edes silloin mies saisi omistautua lapsilleen niin että hoitaisi ihan itse lapsensa sen ajan eikä lykkäisi vastuuta muille varsinkaan vieraille.

Ja vielä niistä vieraista hoitajista, tuntuuko ap.sta että mies ei (taaskaan? ) osannut ajatella lasten etua kun teki noin? Siis jos ei muutenkaan ajattele.

Tämmöinen miete vain kun yhdessäkin viestissä lukee että miehellä on viikossa 5 vapaailtaa, jos oikein ymmärsin.. Ja kun monesti saa lukea ja kuulla kuinka monilla on se tilanne että mies ei oikein millään hoida omia lapsiaan tai hoida kotia niin se nyt tuli mieleen, sori jos arvaus meni metsään..

[QUOTE="vieras";28437265]Onkohan tässä osasyy suuttumiseen siinä että mies ei itse hoitanut lapsia sen koko ajan? Tarkoitan että jos on niin että ap. esim. hoitaa yleensä melkein aina lapset itse ja hänellä on yksi harrastusilta viikossa ja on ajatellut että edes silloin mies saisi omistautua lapsilleen niin että hoitaisi ihan itse lapsensa sen ajan eikä lykkäisi vastuuta muille varsinkaan vieraille.

Ja vielä niistä vieraista hoitajista, tuntuuko ap.sta että mies ei (taaskaan? ) osannut ajatella lasten etua kun teki noin? Siis jos ei muutenkaan ajattele.

Tämmöinen miete vain kun yhdessäkin viestissä lukee että miehellä on viikossa 5 vapaailtaa, jos oikein ymmärsin.. Ja kun monesti saa lukea ja kuulla kuinka monilla on se tilanne että mies ei oikein millään hoida omia lapsiaan tai hoida kotia niin se nyt tuli mieleen, sori jos arvaus meni metsään..[/QUOTE]

Vain nainen osaa ajatella näin monimutkaisesti...

• Tykkää
Reactions: Birgitte
mielestäni ap ylireagoi, itse en suuttuisi miehelle vastaavassa tilanteessa, koska luotan 101% hänen ajattelevan lastemme parasta ja osaavan arvioida mikä on sopivaa heidän kannaltaan ja mikä ei. ja camoon, tunti on aika lyhyt aika! Eri asia tosiaan jos olis koko illaks työntäny ne sinne hoidettavaks.

Ehkä sinun kannattaa käydä juttelemassa lapsuudestasi jonkun ammattilaisen kanssa. Olisi jo aika päästä tuosta painajaisesta eroon. Olet kuitenkin äiti nykyään.

Jaahas. Taas sarjassamme keskustelu, jossa joku kysyy mielipidettä ja sitten vetää palkokasvia nenäänsä, kun vastaukset eivät miellytäkkään :D Hyvinkin viihdyttävää lukea yhden naisen taistelua palstamammojen mielipiteitä vastaan. Ja minäkin ilmoitan yhtyväni samaan kuoroon, eli en ymmärrä mikä se ap:n ongelma on, muu kuin tiukkapipoisuus...

[QUOTE="Erin";28437729]Jaahas. Taas sarjassamme keskustelu, jossa joku kysyy mielipidettä ja sitten vetää palkokasvia nenäänsä, kun vastaukset eivät miellytäkkään :D Hyvinkin viihdyttävää lukea yhden naisen taistelua palstamammojen mielipiteitä vastaan. Ja minäkin ilmoitan yhtyväni samaan kuoroon, eli en ymmärrä mikä se ap:n ongelma on, muu kuin tiukkapipoisuus...[/QUOTE]

Tää on sitten mahtava palsta, hyvä että viihdyttää rintamalinjojen molemmilla puolilla:D

Odotin, että ymmärtäjien ja teilaajien määrä menisi suunnilleen tasan, joten sikäli on ollut silmät avaavaa tajuta, kuinka moni voisi jättää lapsensa jonkun random-tyypin hoiviin. Onneksi mä pidän itseäni sitä onnistuneempana, mitä vähemmän toimin kuten keskiverto palstalainen, joten tyytyväinen olen.

Yhteistyössä