Poikaystävän lapsi ja minun järjetön mustasukkaisuus

  • Viestiketjun aloittaja tiinali94
  • Ensimmäinen viesti
Nenni.
Mitä te anteeksi pyytelette? :D

Mähän kirjoitin ihan asiasta? Siitä, kuinka lapsen kanssa toimiessa täytyy olla kypsä. Eikö se ole ihan oikein? ja mielellään täytyy myös olla itsekin lapsirakas, jotta pystyisi lähtemään edes uusperhe kuvioon..

Monihan tuon tiinulin ikäinen ei ole vielä kypsä, se on ihan ymmärrettävää ja toisaalta taas valitettavaa, koska silloin jotkut joutuu aina kärsimään siitä henkilön epäkypsyydestä.

Ette te muuten mua haukkuisi, mutta koska mun nuori ikä. Jos on nuori, ei ole oikeutta päteä tai sanoa, vaikka se olisikin ihan asiaa, täytyisi jättää vanhemmille ihmisille vaan se. Eikö niin?

No ok. Siinä tapauksessa, kumotkaa mun väitteet siitä että lapsen kanssa toimiessa tulisi olla kypsä ja lapsirakas. Sillähän tästä pääsee.

Minun viestit oli samanlaisia kuin muidenkin viestit, ei yhtään vähemmän tai enemmän silmään pistäviä. En tajua siis, miksi joutuisin silmätikuksi. Tavallaan.
 
tiinali94
Kertokaa mulle että miten 3-v lapsen kanssa voi leikkiä? Lapsi tulee meille klo 15.00.

Ajattelin, että käydään ekaksi puistossa. Mitäs sitten? Syödään, mutta sen jälkeen? Tulee avuton olo kun on näin idiootti ettei osaa lapselle keksiä tekemistä. Mä en yhtään tiedä, miten esim. 9 vuotiaan lapsen kans vois olla. Tai 5. Tai 3.
 
Nenni.
Kertokaa mulle että miten 3-v lapsen kanssa voi leikkiä? Lapsi tulee meille klo 15.00.

Ajattelin, että käydään ekaksi puistossa. Mitäs sitten? Syödään, mutta sen jälkeen? Tulee avuton olo kun on näin idiootti ettei osaa lapselle keksiä tekemistä. Mä en yhtään tiedä, miten esim. 9 vuotiaan lapsen kans vois olla. Tai 5. Tai 3.
Onko se lapsi tyttö vai poika?
 
"vieras"
Kertokaa mulle että miten 3-v lapsen kanssa voi leikkiä? Lapsi tulee meille klo 15.00.

Ajattelin, että käydään ekaksi puistossa. Mitäs sitten? Syödään, mutta sen jälkeen? Tulee avuton olo kun on näin idiootti ettei osaa lapselle keksiä tekemistä. Mä en yhtään tiedä, miten esim. 9 vuotiaan lapsen kans vois olla. Tai 5. Tai 3.
Tuo Nenni teki sinulle palveluksen, vaikutat paljon tervejärkisemmältä jo tässä vaiheessa. Onko teillä jotain pelejä, joita voisitte pelata, tai palapeliä, värityskirjoja? Oletko kahdestaan lapsen kanssa? Tarkoituksella?
 
"jaahas"
Mitä te anteeksi pyytelette? :D

Mähän kirjoitin ihan asiasta? Siitä, kuinka lapsen kanssa toimiessa täytyy olla kypsä. Eikö se ole ihan oikein? ja mielellään täytyy myös olla itsekin lapsirakas, jotta pystyisi lähtemään edes uusperhe kuvioon..

Monihan tuon tiinulin ikäinen ei ole vielä kypsä, se on ihan ymmärrettävää ja toisaalta taas valitettavaa, koska silloin jotkut joutuu aina kärsimään siitä henkilön epäkypsyydestä.

Ette te muuten mua haukkuisi, mutta koska mun nuori ikä. Jos on nuori, ei ole oikeutta päteä tai sanoa, vaikka se olisikin ihan asiaa, täytyisi jättää vanhemmille ihmisille vaan se. Eikö niin?

No ok. Siinä tapauksessa, kumotkaa mun väitteet siitä että lapsen kanssa toimiessa tulisi olla kypsä ja lapsirakas. Sillähän tästä pääsee.

Minun viestit oli samanlaisia kuin muidenkin viestit, ei yhtään vähemmän tai enemmän silmään pistäviä. En tajua siis, miksi joutuisin silmätikuksi. Tavallaan.
Jaa sä oot taas se sama ikäpakkomielteinen joka keksii päästään tarinoita. Kukaan muu ei haukkunut ap:ta teinilehmäksi tai väittänyt hänen lähettelevän huoritteluviestejä lapsen äidille. Ei sun ikä ole ongelma vaan sun lapsellisuus, täällä on monia nuoria fiksuja naisia jotka eivät mainosta ikäänsä jatkuvasti ja kirjoittavat siten ettei heistä paista samantien läpi teiniys.
 
Nenni.
[QUOTE="vieras";28434293]Unohda koko juttu. Keskitään ap:hen.[/QUOTE]

Jos sinä alotat niin miksi haluat unohtaa?

Keskityinköhän minä alunperin ap:hen vai suhun? Kerro mulle se.
 
Sellainen muuten tuli vielä mieleen, että älä stressaa sen lapsen kanssa olemisesta.
Olet vaan mahdollisimman luonnollisesti, niin eiköhän se hyvin mene.
Ei lapsi ajattele, että olisit jotenkin huono, surkea leikkimään tmv.

Lapsi joka tapauksessa joskus sinullekin kiukuttelee, yritä suhtautua siihen niin, että hän on tosiaan lapsi ja sinä häneen verrattuna aikuinen. Älä ota henkilökohtaisesti pienen lapsen kiukutteluja tai mene samalle tasolle hänen kanssaan.
 
Nenni.
[QUOTE="vieras";28434289]Tuo Nenni teki sinulle palveluksen, vaikutat paljon tervejärkisemmältä jo tässä vaiheessa. Onko teillä jotain pelejä, joita voisitte pelata, tai palapeliä, värityskirjoja? Oletko kahdestaan lapsen kanssa? Tarkoituksella?[/QUOTE]

Ok. Jos sinäkään et osaa muuta läpättää kun paskaa, niin ehkä sunkin pitäisi poistua tästä keskustelusta. ;) millähän tavalla minun järki on sitten sairas?
 
"jaahas"
Usein se lapsi keksii itse tekemistä ja sitten vaan meet mukana :) Lapset on hauskoja kun ne pitävät ihmeellisenä juttuja jotka ovat meille aikuisille ihan peruskauraa. Mun miehen lapsi rakasti pienenä junia ja muita kulkupelejä, sille oli aina hienoin juttu kun pääsi junaan, metroon tai ratikkaan. Kun käytiin Linnanmäellä niin lapsi puhui sen jälkeen eniten siitä että oli päässyt matkustamaan ko. välineillä :D eli ei tarvitse mitään ihmeellistä keksiä, lapsilla on mielikuvitusta.
 
Oikeastaan tähän pätee sama kuin minkäikäiselle "äitipuolelle" tahansa: koita kestää.

Lapsen kanssa nyt vaan täytyy tulla toimeen, sillä lapsi ei siitä mihinkään häviä. Lapsella on oikeus tulla kohdelluksi hyvin molemman vanhemman luona, kaikkien elämään kuuluvien aikuisten taholta. Lapsella on oikeus nähdä sitä etävanhempaansa. Ja vaikka lapsi on ihminen ja varmasti ajoittain ärsyttävä, niin siinä ei auta muu kuin suhtautua häneen asiallisesti. Komentaa saa, ohjata saa, mutta vihata ei saa. Sen pienikin lapsi vaistoaa vaikka puolikas vanhempi kuinka luulisi olevansa Oscarin arvoinen näyttelijä.

Minun käsitykseen ei mene, että mennään yksiin ihmisen kanssa ja sitten inhotaan sen ihmisen lasta. Sellaiset ihmiset etsikööt itselleen lapsettoman tai lapsensa hylänneen kumppanin. Jättäkää hyvät, lapselliset ihmiset rauhaan ja selvittäkää traumanne yksin. Kuin että teette sitä pienen, viattoman lapsen kustannuksella.
 
Kertokaa mulle että miten 3-v lapsen kanssa voi leikkiä? Lapsi tulee meille klo 15.00.

Ajattelin, että käydään ekaksi puistossa. Mitäs sitten? Syödään, mutta sen jälkeen? Tulee avuton olo kun on näin idiootti ettei osaa lapselle keksiä tekemistä. Mä en yhtään tiedä, miten esim. 9 vuotiaan lapsen kans vois olla. Tai 5. Tai 3.
Relaa nyt, ei sun tarvi sille sen kummempaa tekemistä keksiä. Ota ihan rennosti ja anna lapsen itse keksiä tekemistä itsellensä (ja ehkä sinullekin).
Autat sitten tarvittaessa, tai ohjaat tekemään jotain muuta, jos lapsen touhut menee päättömiksi.
 
Nenni.
[QUOTE="jaahas";28434294]Jaa sä oot taas se sama ikäpakkomielteinen joka keksii päästään tarinoita. Kukaan muu ei haukkunut ap:ta teinilehmäksi tai väittänyt hänen lähettelevän huoritteluviestejä lapsen äidille. Ei sun ikä ole ongelma vaan sun lapsellisuus, täällä on monia nuoria fiksuja naisia jotka eivät mainosta ikäänsä jatkuvasti ja kirjoittavat siten ettei heistä paista samantien läpi teiniys.[/QUOTE]

En jaksanut lukea koko ketjua, vain osan mutta ihan asiallisesti tälle neidille vastasin. :) kunnes joku halusi keksiä jostain lillukanvarren...

Hei, ihan oikeesti. Ette tekään tiedä millanen tämä tiinuli on oikeassa elämässä, onko se näin puhtoinen mitä antaa ymmärtää, vai onko hänessä vikaa enemmän kun siinä lapsen oikeassa äidissä, mutta maalaa meille vaan asian näin.

Siksi älkää uskoko sokeasti. Olen nähnyt monenmoista takinkääntäjää.
 
Peyote
Sinä olet tosi nuori.
Kumminkin jos sulla on poikaystävä, jolla on lapsi, sun on vaan ihan pakko sopeutua ettet sä pilaa sen lapsen elämää.

Jos sä ajattelisit laskelmoidusti, sä ottaisit sen lapsen yhdeksi sun elämän tärkeimmäksi ihmiseksi, se yhdistäisi sua ja sun poikaystävää lisää.

Et saa missään tapauksessa enää järjestää noita itkukohtauksia ja hämmentää lasta tommosella temppuilulla. Et vaan saa tehdä tuollaista. Tutustu siihen lapseen. Jos sä et pysty, niin sä et voi jatkaa seurustelua.
 
Nenni.
[QUOTE="vieras";28434306]Okei, okei. Annetaan nyt kuitenkin olla.[/QUOTE]

Emmä anna olla.

Kerro miksi alotat ja sen jälkeen haluat lopettaa?

Ehkä me voidaan sen jälkeen antaa olla. :)
 
Nenni.
[QUOTE="vieras";28434319]En minä sinun järjestäsi mitään puhunut.[/QUOTE]

Totesit tuolla että aloittaja on kuulemma paljon tervejärkisempi kun minä, niin kai minä sitten sinusta olen sairasjärkinen. :)
 
Peyote
Lapsen kanssa ei tartte leikkiä. Lapselle voi jutella ja hymyillä. Lapselle sanotaan hyviä asioita, kuten vaikka, että oletpas sinä fiksu tyttö ja osaatpas sinä hienosti.
 
kokkaa muksun kanssa jotain.. väliäkö sillä vaikka keittiö ois ku pommin jäljiltä.. leivo vaikka pullaa.. tykkää varmana. köllötelkää vieretyksin kummallaki oma kirja kädessä.. käykää ruokaostoksilla yhdessä.. tehkää käpylehmiä lähimetsässä
 
"vieras"
Emmä anna olla.

Kerro miksi alotat ja sen jälkeen haluat lopettaa?

Ehkä me voidaan sen jälkeen antaa olla. :)
Okei, yksi pieni yritys. Tulit keskusteluun mukaan raamit kaulassa, käyttäen kaikenlaisia haukkumanimiä ihmisistä joita me emme täällä tunne, ilmeisesti et sinäkään. Vaahtoat kuin höyrypää. Jos se on sinusta kypsää asennetta, niin saanen olla erimieltä. Tietysti sinulla on oikeus tehdä niin, mutta älä ihmettele, jos sinulle hieman nauretaan. Se että itse korostat ihmisten ikää puhumalla heistä sinä ja sinä vuonna syntyneinä ja itsestäsi ensimmäisenä kerrot iät, on omiaan kertomaan aika paljon. Mutta kuten sanottu, ole vain sellainen kuin olet.
 

Yhteistyössä