Tuttavan mielestä lapsi ei saa kunnon ravintoa koska meillä ei tarjoilla ruualla perunaa/riisiä/pastaa.

• Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
rietas
Eli siinä, missä se tuttava lappaa pastaa tai perunaa sen lohen kylkeen, te kauhotte kasviksia. Miten se tuttava perustelee, ettei teillä ravitsemus toimi, mitä vikaa hänen mielestään niissä kasviksissa on? :D

---
Eli siinä, missä se tuttava lappaa pastaa tai perunaa sen lohen kylkeen, te kauhotte kasviksia. Miten se tuttava perustelee, ettei teillä ravitsemus toimi, mitä vikaa hänen mielestään niissä kasviksissa on? :D
Ei kai niissä mkitään vikaa ole, heidän lapset ei vaan kummemmin niistä kuulemma välitä. Hänen mielestään peruna/pasta/ riisi kuuluu kunnon ateriaan.

"vieras"
Varmasti ootte perehtyny asiaan ja lapsi saa kaiken mitä ravinnosta pitää saada.

MUTTA mun mielestä on hyvä totuttaa lapsi jossain määrin myös noihin perunoihin, makarooniin ja riisiin -> koulussa/päiväkodissa ei välttämättä ole tarjolla kattavaa kasvista sen kastikkeen kaveriksi

---
[QUOTE="Vieras";28426606]Miksi et maininnut tätä jo aloituksessa? Vai oliko tarkoisuksesi vain vähän provota ja sohia? Koska sellaisen kuvan tästä nyt vähän sai.[/QUOTE]

Koska aloituksessa kyse oli tuttavan asenteestä. siitä, että ruoka ei ole kelvollinen ateria jos se ei sisällä perunaa/pastaa/riisiä.

Kyse on siitä propagandasta, mitä meille on syötetty ravintopyramidin muodossa. Oikeasti. Jotkut ajattelevat juuri noin ja juuri siksi, että niin meille on opetettu. Pidin juuri lapsuudenkodissani palopuheen tästä aiheesta. Että viljojen muka pitäisi kattaa suurimman osan ruokavaliostamme! Ja kissan kakat, sanon minä! (Poikkeuksena hoikat teini tai paljon liikuntaa harrastavat, kuten minun teinityttöni, jotka tarvitsee paljon energiaa.)

Kai valistit häntä hiukan?

"kolmen äiti"
En ole ap, mutta meillä minä itse välttelen hiilareita, en karpaa mutta olen hiilihydraattitietoinen. Tästä syystä koostan ruuat usein hyvin kasvis-proteiinipainotteisiksi, ja en läheskään aina (itse asiassa hyvin harvoin) tee ruualle pastaa/riisiä/perunaa lisukkeeksi. Jos lapset jotain lisuketta kaipaavat, ottavat sitten leipää, samoin mies. Puuroja syövät aamulla, hedelmiä ja marjoja myös sekä siis leipää halunsa mukaisesti, joten kyllä he niitä hiilareita saavat sen, minkä tarvitsevat.

---
Alkuperäinen kirjoittaja näin;28426701:
Miten oppivat muualla syömään perunaa tai riisiä, jos kotona ei opeteta? Koska päiväkodeissa ja kouluissa kuuluu kuitenkin perusruokiin.
Kyllä ovat niitä oppineet syömään vaikka eivät niistä välitä.

Laste ollessa pieniä ovat kuuluneet ruokavalioomme myös kotona.

---2
Kyse on siitä propagandasta, mitä meille on syötetty ravintopyramidin muodossa. Oikeasti. Jotkut ajattelevat juuri noin ja juuri siksi, että niin meille on opetettu. Pidin juuri lapsuudenkodissani palopuheen tästä aiheesta. Että viljojen muka pitäisi kattaa suurimman osan ruokavaliostamme! Ja kissan kakat, sanon minä! (Poikkeuksena hoikat teini tai paljon liikuntaa harrastavat, kuten minun teinityttöni, jotka tarvitsee paljon energiaa.)

Kai valistit häntä hiukan?
Niin, jotain on pakko syödä, jotta jaksaa. Proteiinia suomalaiset syövät jo nyt liikaa. Rasva tukkii suonet ja maistuu tylsältä pidemmän päälle. Hiilihydraatit lienevät pienin paha.

Yhteistyössä