voikohan ensisynnyttäjä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnenetsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei voi.odottvat että vauva on kahden(2) vuorokauden ikäinen jonka jälkeen lääkärin tarkastus jos kaikki ok niin sitten kotiin.yritä synttyttää aamulla niin pääset "nopeammin" lääkärin tarkastukseen.

Vauvan voi tuoda jälkikäteenkin vuorokausi-iän täyttyessä lastenlääkärille näytille.

Mutta ensisynnyttäjän kohdalla tarkkaillaan niin montaa asiaa ja opetetaan myöskin, lähteekö imetys sujumaan, millainen vuorovaikutus sulla ja vauvalla on, kuinka vauvaa käsitellään, kylvetetään ja tarjotaan se mahdollisuus että sulla on ammattilaisia apuna 24/7.

no periaatteessa ei sua kukaan siellä pakota olemaan jos kaikki on hyvin, mutta käytännössä ei se ihan niin mene. Tuskin siis pääset lähtemään yhden yön jälkeen ja et ainakaan vauvan kanssa. Kyllä ne sen 2 yötä siellä ainakin haluaa ensisynnyttäjää pitää. Se 2 yötä on aika pieni uhraus, vaikka kuinka ahdistaisikin....

Ei pääse kotiin.. Eikä kannata suunnitella sitä sairaalassa oloa ja lähtemisiä liian tarkasti. Voi olla, että joko sinä tai vauva tai molemmat joudutte viettämään ekstrapäiviä siellä. Sen 48 tuntia kyllä jaksaa olla pikkuista ihmetellen siellä :) Sitten seuraavissa raskauksissa kotiin pääseminen on mahdollista nopeutettuna kotiutumisena, jos vain raskaus ja synnytys ovat menneet hyvin ja molemmat voivat hyvin (siinäkin pitää täyttää tietyt kriteerit).

Muakin ahdisti olla sairaalassa se 2päivää.Illalla kun oikein rupesi ahdistamaan kärräsin beibin mun kanssa kattomaan telkkua ja syömään iltapalaa samalla.Missään ei näkynyt ketään siellä.Mua ainakin ahdisti se huoneessa jatkuva makaaminen,toki joku voi olla niin kipeä että ei kykene liikkumaan...

Kyllä mua ois ahdistanu enemmän olla vuorokauden ikäsen esikoisen kanssa kotona ku sairaalassa jossa mun ja vauvan vointi seurattiin ja jos joku hätä tuli niin ammattitaitonen henkilökunta oli lähellä. Eikä kyllä ois huvittanu istua 50 kilometriä moneen otteeseen parin vuorokauden sisällä synnytyksestä....

Kyllä mua ois ahdistanu enemmän olla vuorokauden ikäsen esikoisen kanssa kotona ku sairaalassa jossa mun ja vauvan vointi seurattiin ja jos joku hätä tuli niin ammattitaitonen henkilökunta oli lähellä. Eikä kyllä ois huvittanu istua 50 kilometriä moneen otteeseen parin vuorokauden sisällä synnytyksestä....

Ymmärrettäväähän se on jos on pidempi matka. Me asutaan kuitenkin melko lähellä sairaalaa.

Mulla ei ole luottoa tähän sairaalaan jossa synnytän joten siitä johtuu ahdistus sairaalassa olosta.

Yhteistyössä