Kuinka pian NKL:ltä kotiin? (min)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Synnyttäjä

Vieras
Kuinka pian on mahdollista päästä NKL:ltä kotiin vauva kainalossa, jos kaikki sujuu synnytyksessä mallikkaasti? Kyseessä ei ole ensisynnyttäjä. Onko siellä sellaista mahdollisuutta, että ihan muutamassa tunnissa pääsisi pois?

Synnyttämässähän voi käydä poliklinikkatyylillä, eli poistua parin tunnin päästä, jos kaikki on kunnossa. Asiasta pitää kyllä kysellä ja keskustella etukäteen. Vauvaa saat sitten tuoda näytille mahdollisesti useamminkin, kuin vain siihen kolmen päivän lääkärin tarkastukseen.
Itse ekan kohdalla kotiuduin alle vuorokauden synnytyksestä, aikaisemminkin olisin päässyt. Naikkarin käytännöstä en tiedä, itse olen Hussin muissa sairaaloissa toiminut näin.

polikliininen synnytys on mahdollisuus. 6 tuntia pitää olla synnytyksen jälkeen tarkkailtavana. Jos mitään ongelmia tms ei ilmene niin pääsee lähtemään.Muista kirjoittaa ja jankuttaa moneen otteeseen sitä että haluat polikliinisen synnytyksen. Ainakin täällä kys:in suunnalla ei mielellään siihen suostu.

tyksissä kyllä riitti kun synnyttämään menin niin ilmoitin et haluan myös mahd.äkkiä kotiin...eipä tarvinnut ennakkoon jankutella...ja 8 tuntia synnytyksestä päästiin kotiin. Vauva syntyi siis yöllä ja lastenlääkäri tuli töihin vasta klo9,kun tarkastus oli tehty päästiin kotiin :D

Yhteistyössä