ohoh, oikein kunnon mälliPienoinen joo. :ashamed:
632 euroa tuli, ottivat viime vuoden tulojen mukaan. Perkele.
tiesikkö muuten että sen saa maksaa erissä?
ohoh, oikein kunnon mälliPienoinen joo. :ashamed:
No tuli joo...ohoh, oikein kunnon mälli
tiesikkö muuten että sen saa maksaa erissä?
Mää en usein ruukaa saarnailla, varsinkaan aikuisille ihmisille, mutta ota nyt oikeasti järki käteen ja vilkuile sitä nopeusmittaria välillä. On ehkä pienoista liikenteen vaarantamista ajella ylinopeutta, useimmiten ne nopeusrajotukset on kuitenkin ihan syystä lätkästy. Ja mitä esimerkkiä näytät teineilles, käsittääkseni ne on siinä iässä että imee vaikutuksia melkosen nopeaan, ja kotoahan ne esimerkit opitaan eikö vain eikö juu?Pienoinen joo. :ashamed:
yks kaveri sai tässä taannoin tonnin ylinopeussakon ja oli päästänyt konstaapelille melkein porun että millä hän tämän maksaaNo tuli joo...
80 alueella olin päästänyt kameraan 104 km/h...
En tiennyt, miten?
no et sä nyt niin kukkahattutäti ollut,sen kummemin puuttumatta ite asiaan mut must ihan asiallista tekstiä laitoit.Kauhee, kukkahattukirahvi pääsi valloilleen |O
Oikeassa olet ja niin pitäisikin. Paljon se on keventynytkin, viimeksi taisin saada sakot joskus viime helmikuussa ja siittä on pian 60000 km, että yrittänyt olen ja onnistunutkin tätä lipsahdusta lukuunottamatta. 10 km/h ylinopeutta ajan tierajoituksilla korkeintaan, pari vuotta sitten se oli 35 km/h.Mää en usein ruukaa saarnailla, varsinkaan aikuisille ihmisille, mutta ota nyt oikeasti järki käteen ja vilkuile sitä nopeusmittaria välillä. On ehkä pienoista liikenteen vaarantamista ajella ylinopeutta, useimmiten ne nopeusrajotukset on kuitenkin ihan syystä lätkästy. Ja mitä esimerkkiä näytät teineilles, käsittääkseni ne on siinä iässä että imee vaikutuksia melkosen nopeaan, ja kotoahan ne esimerkit opitaan eikö vain eikö juu?
Sen lisäks jos muutenkin tekee rahasta tiukkaa niin tarviiko vielä sakkoihin en vähätkin eurot laittaa?
Suosittelen että kevennät kaasujalkaas sääntöjen mukaseksi tai pysyt poissa ratin takaa.
Ugh, olen puhunut. Älä ota pahalla, mutta sulla taitaa olla muutama ylimääränen kantapää kun et tunnu oppivan vaikka korttikin on ollu välissä kuivumassa.
Pakko on miunkin sanoa, vaikkei itellä oo ees korttia..mut huolettaa vähän tuo huolettomuus ajotyylissäs, joku kerta käykin huonosti joko siulle itelles tai jollekkin muullePienoinen joo. :ashamed:
1050 e olen saanut minäkin joskus...yks kaveri sai tässä taannoin tonnin ylinopeussakon ja oli päästänyt konstaapelille melkein porun että millä hän tämän maksaa
poslari oli neuvonu että maksa eräpäivänä edes jotain ja siitä eteenpäin pikkuhiljaa erissä
kun rahaa tulee koko ajan niin vouti ei kuulemma raivostu
Mä nyt olen esimerkkinä melkoisen paska muutenkin, röökiä menee ja kirosanoja lentää. Teinien kanssa ajellessa pysyy mittari luvallisella alueella, mutta toki pitäisi ajaa tarkkaavaisemmin muiden turvallisuuden takia. Jos itte mettään vedän, sillä niin väliä, yks keski-ikänen tervakeuhko sinne tänne, joka jättää lapsille vain vitusti velkaa, mutta muiden turvallisuutta pitäisi toki ajatella enemmän . Pälli mikä pälli mutta täytyy joo olla tarkempi.Pakko on miunkin sanoa, vaikkei itellä oo ees korttia..mut huolettaa vähän tuo huolettomuus ajotyylissäs, joku kerta käykin huonosti joko siulle itelles tai jollekkin muulle
Ja tosiaan, siul on teini-ikäsiä lapsiakin..et oo ihan malliesimerkkinä heillekään.
Ja vielä,ei kai se ois mitenkään ylitsepääsemättömän vaikerta tarkkailla sitä nopeusmittaria vai tykkäätkö heittää rahojas turhaan..voin antaa tilinumeroni minne voit ylimäärärahas laittaa jos tuntuu että sitä on liikaa
En mää sua idioottina tai jälkeenjääneenä pidäkään, mutta joku roti nyt. Eikä helmikuustakaan ole kun muutama hassu viikko..Oikeassa olet ja niin pitäisikin. Paljon se on keventynytkin, viimeksi taisin saada sakot joskus viime helmikuussa ja siittä on pian 60000 km, että yrittänyt olen ja onnistunutkin tätä lipsahdusta lukuunottamatta. 10 km/h ylinopeutta ajan tierajoituksilla korkeintaan, pari vuotta sitten se oli 35 km/h.
Se lohduttaa, että ajelin BMW-Audi-MB-letkan perässä ja niille napsahti kanssa taatusti.
Mutta joo. Täytyy olla jatkossa tarkempi.
Ja en ajatellut ihan tieten tahtoen noita sakkoja ottaa, vaikka idiootti olenkin, niin jälkeenjäänyt en ole minäkään.
Olen minäkin ajanut hlö-autoa yli miljoona kilometriä , enkä yhtään kolaria ole ajanut. Kerran olen kyllä teholle joutunut, kun tuli Chevy Vani kuskin ovesta sisään STOP-merkin takaa pysähtymättä.mun täytyy myöntää että olen sirahvin kanssa vähän samoilla linjoila
en itekkään ruukaa olla maantiellä tientukkona mutta en oo 28v aikana saanu kuin 2 rikesakkoa vaikka mulla on ollu moottoripyörä yli 10 vuotta
Mulla on ollu kortti vasta vajaan vuoden, mutta en oo ajanu edes ylinopeutta :saint: Mulla on rahalle parempaakin käyttöä enkä turhaan halua vaarantaa a) itseäni b) kyydissä olevaa jälkeläistä tai c) muita kanssaeläjiä. Tiet on muutenkin täynnä sellasia kuskeja joita saa oikeesti varoa ettei satu vahinkoa, niin jos siinä alkas itekkin ratin takana pelleilemään niin vois käydä pahastikin.mun täytyy myöntää että olen sirahvin kanssa vähän samoilla linjoila
en itekkään ruukaa olla maantiellä tientukkona mutta en oo 28v aikana saanu kuin 2 rikesakkoa vaikka mulla on ollu moottoripyörä yli 10 vuotta
En mä loukkaantunut, eikä mitään hard feelings, tarkoitin vain niin kun itsekritiikkinä itselleni. Ei tuo nimittäin kovin fiksun miehen touhua ole.En mää sua idioottina tai jälkeenjääneenä pidäkään, mutta joku roti nyt. Eikä helmikuustakaan ole kun muutama hassu viikko..
Mutta sanoin sanottavani, enempää en saarnaa ettei kenellekään tuu paha mieli. No hard feelings
mä en ole koskaan osannut ajatella että pikku ylinopeus vois aiheutta tieltä ulosajon mutta silloin kun olin tän jalan takia sairaalassa niin naapuripunkassa oli kaveri joka myönsi että hällä lipesi auto metsähallituksen puolelle liian suuren tilannenopeuden takiaOlen minäkin ajanut hlö-autoa yli miljoona kilometriä , enkä yhtään kolaria ole ajanut. Kerran olen kyllä teholle joutunut, kun tuli Chevy Vani kuskin ovesta sisään STOP-merkin takaa pysähtymättä.
Kilometrit eivät kuitenkaan tietenkään oikeuta ylinopeuteen.
En mäkään ajattele että ylinopeus aiheuttais ulosajoja, vaan esimerkkinä yks kerta ajelin kahdeksankympin alueella maantietä ylämäkeen, ja sieltä mäen toiselta puolelta oli joku sankari lähteny ohittamaan edellä ajavaa. Meikäläisen piti tehä äkkijarrutus ettei tullu mesekuski nokkaan, ja jos siinä olis ollu kymmenenkin kilometriä ylinopeutta niin en olis ehtiny jarruttaa ajoissa ja olis tullu ikävää jälkeä.mä en ole koskaan osannut ajatella että pikku ylinopeus vois aiheutta tieltä ulosajon mutta silloin kun olin tän jalan takia sairaalassa niin naapuripunkassa oli kaveri joka myönsi että hällä lipesi auto metsähallituksen puolelle liian suuren tilannenopeuden takia
oli kärsinyt rikkinäisestä kädestä puoltoistavuotta ja kauanko vielä joutune kärsimään
Jep, näitä sattuu. Siksi täytyisikin tuohon jalkaan kiinnittää vähän enemmän huomiota.mä en ole koskaan osannut ajatella että pikku ylinopeus vois aiheutta tieltä ulosajon mutta silloin kun olin tän jalan takia sairaalassa niin naapuripunkassa oli kaveri joka myönsi että hällä lipesi auto metsähallituksen puolelle liian suuren tilannenopeuden takia
oli kärsinyt rikkinäisestä kädestä puoltoistavuotta ja kauanko vielä joutune kärsimään
Totta turiset.Mulla on ollu kortti vasta vajaan vuoden, mutta en oo ajanu edes ylinopeutta :saint: Mulla on rahalle parempaakin käyttöä enkä turhaan halua vaarantaa a) itseäni b) kyydissä olevaa jälkeläistä tai c) muita kanssaeläjiä. Tiet on muutenkin täynnä sellasia kuskeja joita saa oikeesti varoa ettei satu vahinkoa, niin jos siinä alkas itekkin ratin takana pelleilemään niin vois käydä pahastikin.
Mikä se on? Joku sarja?Mutta asiasta moottorisahaan, onko kukaan kattonu sitä Tulen valtakuntaa? Kyselin tossa aiemminkin jo.
Tosta tulikin mieleeni, kun viimesilläni raskaana olin menossa kavereitten kanssa naapuripitäjään viettämään iltaa ja mp.n kaveri oli kuskina. Se meinas kokoajan mennä kaasu pohjassa, ja heti kun vauhti kiihty niin tarvi tehdä äkkijarrutuksia kun oli niin pahassa kunnossa tie routavaurioista. Hirvein autokyyti jossa oon elämässäni ollu, vielä enemmän sapetti kun kuski pyysi pojilta janojuomaksi olutta, eikä mun tarjoama vesipullo kelvannu :kieh: "Kyllähän nyt yhen voi aina ottaa vaikka autolla ajaiskin" -my ass.Jep, näitä sattuu. Siksi täytyisikin tuohon jalkaan kiinnittää vähän enemmän huomiota.
Sitä en tiedä, tarkoittiko tämä käsimies tilannenopeudella yleistä ylinopeutta vaiko nimenomaan tilannenopeutta.
Joku järkihän tiehenkin katsoessa on oltava, jos tiellä on pirusti esim. mutkia ja rajoitus on 80, ei siinä sitä 80 tarvitse silti ajaa vain siksi, että rajoitus on sen verran. Tien kunto, olosuhteet yms. on totta maar myös huomioitava.
se käsimiehen onnettomuuspaikka oli suoralla ja leveällä tielä mutta talvella että olisko tien huono kunto ollut osatekijänä, rajoitus siinä on sata talvellakinJep, näitä sattuu. Siksi täytyisikin tuohon jalkaan kiinnittää vähän enemmän huomiota.
Sitä en tiedä, tarkoittiko tämä käsimies tilannenopeudella yleistä ylinopeutta vaiko nimenomaan tilannenopeutta.
Joku järkihän tiehenkin katsoessa on oltava, jos tiellä on pirusti esim. mutkia ja rajoitus on 80, ei siinä sitä 80 tarvitse silti ajaa vain siksi, että rajoitus on sen verran. Tien kunto, olosuhteet yms. on totta maar myös huomioitava.