Apua! Alkoko mulla menkat?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!

Vieras
Eli siis, mulla alko yhtäkkiä kiertää alavatsassa ja tuntumaan oudolta. Sit menin vessaan, ja kun pyyhin, huomasin paperissa limaa, jossa oli seassa rusehtavaa verta. Oon 12 w. En pysty kertoo vielä äidille. Joten, ALKOKO MULLA MENKAT? Oon ihan paniikissa täällä.

Kyllä ne taisivat alkaa. Mulla alkoivat aikanaan, kun olin 10-v. Siitä on yli 40 vuotta. En muista, miten sain siteitä hankittua. Mutta ei syytä paniikkiin, ne kuuluvat naisen elämään ;) Sun ei nyt auta muu kuin pyytää rahaa siteiden ostoon ;)

Miksi et pysty kertomaan äidillesi, eikö se ole kotona vai etkö uskalla? Kerro vaan rohkeasti, äiti on varmasti vaan iloinen ja ylpeä kun tytär on kasvamassa naiseksi :)

Äiti ei ole kotona :( voisiko tuo vuoto liittyä jotenkin influenssaan koska minulla tänään päättyi se?

En usko, eiköhän kysessä ole menkat.

Vuoto on ihan alkuun juuri tuollaista pientä tuhruttelua mutta voi tässä tämän päivän aikana runsastua paljonkin, joten kannattaa nyt hankkia niitä siteitä aika nopsaan. Jos tiedät missä äitisi niitä pitää niin voit varmasti ottaa ensi hätään, ja pyydä vaikka äitiäsi tuomaan lisää kaupasta. Jos et kehtaa suoraan kertoa niin pistä vaikka tekstari että tarvitset siteitä. :)

Juu, ilmoittele vaan asiasta äidillesi, jotta hän tuo sulle siteitä. Ei menkoissa mitään hävettävää tai muuten kamalaa ole, luonnollinen asia, joten ota ihan rauhassa vaan.Ei tarvitse panikoida. Mulla aikanaan alkoi menkat ihan samassa iässä kuin sullakin. Tsemppiä, kyllä se siitä! :hug:

Tuleepa tästä muistoja mieleen. Mulla alkoi menkat 11 -vuotiaana. Äitini oli tuolloin jo kuollut, mutta onneksi koulussaboltiin jo kerrottu asiat ja olin ostanut sidepaketin valmiiksi. Siihen aikaan ne oli niitä paksuja möhkäleitä. :x

Yllätyksenä tuli, että se eka vuoto kesti melkein kolme viikkoa ja parin ekan vuoden aikana menkat tuli noin kahden kuukauden välein. Särkylääkettä meillä ei ollut kotona ja jälkeenpäin olen harmitellut sitä kärsimistä. Siteitä en oppinut koskaan käyttämään, se oli niin suttuista. Ostinkin heti ekojen menkkojen alettua niitä pienimpiä Tampaxeja, ne oli ihan näppärät. Nykyään käytän kuukautiskuppia.

Muista merkata kalenteriin aina kuukautisten alkamispäivä, niin saat seurattua kuinka kierto säännöllistyy ja opit pikkuhiljaa ennakoimaan seuraavan vuotoajan. Tsemppiä sulle, nainen!

Mulla alkoi kuukautiset 11-vuotiaana ja silloin jostain syystä häpesin asiaa ja oli vaikea kertoa äidille- en tiedä miksi =) Mutta, jokainen tyttö kasvaa naiseksi, jotkut aiemmin ja jotkut myöhemmin joten nyt vaan äidille kertomaan heti kun mahdollista. Tarvitset siteitä ja äitisi varmasti niitä sulle hommaa kun olet kertonut.

Yhteistyössä