En mä pysty syömään mitään maustamatonta jugurttia/rahkaa

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Maustamaton jogurtti marjojen kera :heart: Turkkilainen jogurtti ja kylmiä (pakkasesta otettuja), sopivasti sulaneita vadelmia (eikä muuten tarvitse ripaustakaan sokeria!) :heart::heart: Maustamaton rahka melkein minkä tahansa herkun kanssa :heart: Ahdistaa ajatella aikuisia ihmisiä, jotka opettavat lapsensa vanukkaisiin sun muihin imellyyksiin ihan jokapäiväisenä välipalana. Lapsen makuaisti tottuu siihen, mihin totutetaan, samoin aikuisen. Vanukkaat eivät kuulu terveelliseen ruokavalioon ollenkaan, mutta voi niitä joskus herkkupalana lapselle antaa.

• Tykkää
Reactions: tintta iita
"Kifa"
Itse olen ihan hulluna Valion kreikkalaiseen, sekä ihan perusversio että ne pikarit joissa sitruunahilloa pohjalla. 2-v muksu tykkää kreikkalaisesta hillosilmällä enempi kuin sokerijugusta. Äipän tekemä marjarahka uppoaa myös mutta kaupan vanukasta ei syö vaikka olen joskus vasiten herkuksi ostanut.

"Vieras"
Energiaahan tulee tosi palkon turkkilaisesta jugurtista. 10 prosenttia rasvaa.

Voi sitä syödä maustettujakin jugurtteja kun ottaa kevytjugurtteja, joissa ei ole rasvaa ja sokeria. Juu tiedän mitä mieltä palstalaiset on. Mut en halua kuolla sydän- ja verisuonitauteihin.

"Heh"
Sää oot AP LAIHALÄSKI JOKA EI VARMAAN IKINÄ OO HARRASTANU LIIKUNTAA!!! Ehrmann maitorahka on puhdasta PROTEIINIA KUN SOKERIJOGUT SOKERIA. Yhessä 200 g jogurttipurkissa on jopa 30 palaa sokeria. Syö sä vaan niitä :D Maitorahan maun saa pois mehukeitolla, mehulla. Oot DORKA :D

Luonnollista
[QUOTE="Vieras";28385567]Energiaahan tulee tosi palkon turkkilaisesta jugurtista. 10 prosenttia rasvaa.

Voi sitä syödä maustettujakin jugurtteja kun ottaa kevytjugurtteja, joissa ei ole rasvaa ja sokeria. Juu tiedän mitä mieltä palstalaiset on. Mut en halua kuolla sydän- ja verisuonitauteihin.[/QUOTE]

Voi toki kevytjugurttejakin syödä, mutta niissä on ties mitä keinotekoisia makeutusaineita! Kyllä luonnonjugurttia saa rasvattomanakin!

Ei sokeria tuolla mitalla
[QUOTE="Vieras";28383856]Siis hirveän pahoja ja kitkeriä nuo maustamattomat jugut ja joku rahka! Yök. Ei voi syödä marjojen eikä edes hillon kera. Ei ne oo hyviä eikä varmaan edes terveellisempiä kuin tavalliset jugurtit. Meillä menee perheessä tosi paljon jugua ja vanukkaita ja ne on varmasti ihan terveellisiä kun ovat suomalaisesta maidosta tehty! Suosikkini mulla on Valion Ihana-sarja ja lapset tykkää Nikkesta, vaikka toki syövät paljon myös normaaleita marjajugurtteja.

Niin käteviä aamupaloja, en vaan tajua joidenkin rahka/puurovillityksiä. Hiilareita niistä vaan saa![/QUOTE]

Vedä ap vaan niitä sokerijugurttejas. Pian sulla on insuliiniresistenssi, metabolinen oireyhtymä ja muita hormonaalista ongelmaa...

kfkfkf
Maitorahka on hyvää :) Ite laitan mustikoita sekaan ja ihan vähän makeutusjauhetta (ei kyllä tarttis ees) mutta se on mun "herkku" ja saakin olla vähän makea, koska muuta makeaa en syö. Joskus laitan blenderiin smoothien joukkoon, joskus teen rahkamunakasta. Siinähän niitä..

kfkfkf
Ootko koittanut jonkun muun merkkistä rahkaa? Siis saahan sitä protskua muualtakin :) Vai minkä takia haluaisit syödä rahkaa? Voithan sä sen tilalla syödä vaikka purkillisen raejuustoa.

"Kifa"
No meillä ei se vähäkalorisuus ole mikään kriteeri vaan miten saada kiireisen kotiäidin ja ikilikkujataaperon masu ja energiavarastot täyteen ilman turhia lisäaineita ja valkoista sokeria. Ja tähän kreikkalainen jugu sopii mainiosti.

[QUOTE="Vieras";28384228]Ootteko rahkafriikit miettineet kuinka iso purkki se 250 gr rahka lisukkeineen on? Sen pitäisi korvata jopa ateria, mutta monet vetää niitä välipaloina myslin, hillojen ja siirapin kera joten ei ihme ettei läskit lähde.

Pienestä jugurtista saa vähemmän!

ap[/QUOTE]

Et todellakaan taida tietää mistä puhut :D :D :D Ja faktahan on se että suurin osa painonpudottajista syö liian vähän, kumma kun multakin jo lauantaista puonnut paino ihan reilusti :D Ja ei tulisi mieleenkään vetää minkään noiden lisukkeiden kanssa mitä ehdotit kun OVAT NIIN SOKERIPITOISIA.

hmmp. oliko pakko. nyt tarvis saaha luonnonjugurttia ja sekaan bananin siivuja.. herkkua!!!

ei uppoa valmiiksi maustetut jugurtit. paitti ...turkkilainen jugurtti mansikan makusenna on ku karkkia söis, ruottista ruukaan ostaa :D herkkuna joskus.

Viimeksi muokattu:
Ttppii
[QUOTE="Vieras";28383934]Jaa tyhmä jos ei pidä kitkeristä ruoista ja haluaa syödä suomalaisia laatutuotteita kuten se Ihana-sarjan tuotteet??[/QUOTE]

Aika tyhmä, jos ei edes tiedä mikä maku on "kitkerä". Vihje, maustamaton jugurtti EI maistu kitkerältä, jos ei ole pahasti pilaantunut.

Lisääpä sitä sokeria maustamattomaan kunnes oin hyvää, huomaat miten sokeriseen olet tottunut valmiiksimaustettuja syödessäsi.

En miekään kyl ihan "raakana" kykene syömään noita kuin pari lusikallista, makeat marjat, hedelmät tai kreikkalaisessa hitunen hunajaa helpottaa kummasti :)

Hehheh, meillä ei muita syödäkään kuin maustamattomia. Vanukkaita ei ollenkaan, koskaan, ellen itse tee. Lapset ei siis muusta tiedäkään kuin maustamattomasta jugurtista ja marjoista/myslistä(itse tehty sekin)/hillosta(yleensä itse tehty)/hedelmistä jne.

:)

168cm/51kg
Alotin lauantaina dietin jossa syödään 500g päivässä maitorahkaa ja lauantaina irvistellen sen söin. Nyt se on herkkua :p Eli siis siihen tottu ihan oikeesti toiset nopeemmin toiset hitaammin. 100g pakastemarjoja sekaan niin avot. Lähenkin tästä välipalalle :) Ja siis provohan tän on oltava. Eihän kukaan kuvittele että se on oltava terveellistä vain siksi että se tehään suomalaisesta maidosta :O Ja kuka ihan oikeesti päivittäin syöttää lapselleen vanukkaita? Ei ainakaan tervejärkinen joka haluaa edistää lapsensa terveyttä, syöttää laadukasta eikä halua hänelle ylipainoa.
Mun äiti syötti mulle noin 3 vuoden ajan joka arkiaamu 2 suklaavanukasta, enkä todellakaan ole mikään ylipainoinen aikuinen. Voisin jopa väittää että olen paremassa kunnossa kun moni teini-ikäinen nykyisin, vaikka itselläni tulee 30v täyteen ensi vuonna.

Tiesitkö
Mun äiti syötti mulle noin 3 vuoden ajan joka arkiaamu 2 suklaavanukasta, enkä todellakaan ole mikään ylipainoinen aikuinen. Voisin jopa väittää että olen paremassa kunnossa kun moni teini-ikäinen nykyisin, vaikka itselläni tulee 30v täyteen ensi vuonna.
Tiesitkö että myös laiha voi kärsiä 2-tyypin diabeteksesta, mihin äkkiä tuollainen sokerin mättäminen johtaa.

Yhteistyössä