Mistä hyvät ompeluohjeet (kaavatkin kyllä kelpais, mutta ei pakko) vauvan bodyyn?

Mulla on muutama Ottobre-lehti, mutta vain yhdessä oli ohjeet bodyyn. Mutta kun ne molemmat olivat ns. vääränlaisia. Mä haluaisin ohjeet siihen ihan perusbodyyn, jossa nepit olalla.

Ja sitten ne nepit...mulla on kyllä jotkut kam-nepparipihdit, mutta ei ne taida passata niihin, joita käytetään bodyissä (ovat metallia ja paljon pienempiä) joten millä ne nepparit kiinnitetään?
 
"vieras"
Suuri käsityölehti kirjastossa. Siellä on takuulla ohjeita pilvin pimein. Voit tietysti lähettää meilin lehden toimitussihteerille, ja hän hakee sulle numeron, missä on perusbody. Sitten vaan kirjastoon.

Punainen vai sininen perusbody? :saint:
 
[QUOTE="vieras";28381081]Suuri käsityölehti kirjastossa. Siellä on takuulla ohjeita pilvin pimein. Voit tietysti lähettää meilin lehden toimitussihteerille, ja hän hakee sulle numeron, missä on perusbody. Sitten vaan kirjastoon.

Punainen vai sininen perusbody? :saint:[/QUOTE]

Mutta kun mä tarttisin ne ohjeet ikäänkuin NYT :D

Mä olen käytännössä vankina 4 seinän siällä, kun en pysty ajamaan, enkä kävelemään, joten en pääse ihan hetkeen kirjastoon...ompelemaan kuitenkin pystyisin, koska oikea jalkaa toimii vielä jotenkuten ja sillä olen poljinta rassaillut :)

Mutta jos ei netistä löydy, ei auta muu kuin sitten koittaa sinnitellä, kunnes pääsen taas ajamaan :)

Punainen, ehdottomasti. Sininen on ruma väri. Ellei se sitten ole turkoosi. Sitten mä valitsen turkoosin. Ehdottomasti.
 
Mutta kun mä tarttisin ne ohjeet ikäänkuin NYT :D

Mä olen käytännössä vankina 4 seinän siällä, kun en pysty ajamaan, enkä kävelemään, joten en pääse ihan hetkeen kirjastoon...ompelemaan kuitenkin pystyisin, koska oikea jalkaa toimii vielä jotenkuten ja sillä olen poljinta rassaillut :)

Mutta jos ei netistä löydy, ei auta muu kuin sitten koittaa sinnitellä, kunnes pääsen taas ajamaan :)

Punainen, ehdottomasti. Sininen on ruma väri. Ellei se sitten ole turkoosi. Sitten mä valitsen turkoosin. Ehdottomasti.
Burdan englanninkielisillä sivuilla on mahdollisuus ladata koneelle kaavat heti ja sitten vain tulostaa ulos ne. Jotkut ovat ilmaisia jotkut taas maksaa muutaman hassun euron. Kato jos löydät sieltä.
 
Burdan englanninkielisillä sivuilla on mahdollisuus ladata koneelle kaavat heti ja sitten vain tulostaa ulos ne. Jotkut ovat ilmaisia jotkut taas maksaa muutaman hassun euron. Kato jos löydät sieltä.
En haluais olla hankala, mutta kun mulla on muste loppu :D Saattasin kyllä ehkä saada vielä semmosta printtiä tulemaan, että siitä jotain selvää sais. Tosin ne enkunkieliset ohjeet saattaa tuottaa tuskaa. Mutta mä yritän. Alan nyt googlettelemaan tuota Burdaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kysypä;28381136:
Dibsukalta?
Koitin hänen blogiaan tänään jo selailla sillä silmällä, josko siellä olisi ohje, mutta en löytänyt.

Kaikenmaailman ohjeita olen löytänyt, mutta bodyn suhteen ei ole onni lykästänyt. Pohdin sitäkin, josko you tubesta löytyisi joku rautalankaversio, jossa kädestä pitäen näytetään koko juttu :)
 
"vieras"
Neppipakkauksissa on perinteiseti ollut sellaiset metalliset jutut, minkä avulla ne on kiinnitetty vasaralla paukauttamalla. Yksi vaihtoehto on ommella ihan perinteiset nepparit, niitä on niin metallisia kuin muovisiakin pienen pieniä.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Joko chef löysit ohjeen ja pääsit tekemään?
Kattoin Dibsukan tekemiä vaatteita ja ne näytti samalta, kuin mitä nuo vaatteet tuossa mun yhdessä Ottobre-lehdessä. Koska en löytänyt sopivaa ohjetta siihen "nepit olalla"-bodyyn, niin päädyin sitten aloittamaan tuolla Ottobren kaavalla ja ohjeella.

Kaavat on nyt tehty, ohjeitakin olen hieman koittanut sisäistää...kaikkia tarvittavia kankaita mulla ei vielä ole, mutta kunhan saan resoria ja kangasta hommattua lisää, paan koneet laulamaan. Ja toivon parasta :LOL:
 
.,.
[QUOTE="vieras";28381353]Neppipakkauksissa on perinteiseti ollut sellaiset metalliset jutut, minkä avulla ne on kiinnitetty vasaralla paukauttamalla. Yksi vaihtoehto on ommella ihan perinteiset nepparit, niitä on niin metallisia kuin muovisiakin pienen pieniä.[/QUOTE]

Onkohan kaupoissa sellaista "nepparinauhaa", jossa siis nauhaan on kiinitetty kevyitä muovisia neppareita. Ja vaatii siis vastapuolen nauhankin. Siitä siis leikataan tarvittavan kokkoinen pala.. Ainakin valmiissa vaatteissa tuollaisia on, ja hämärästi muistaisin jossain ompeluliikeessä nähneeni.
En siis ole pitkään aikaan ommellut (itsesoimaus!), mutt jotain vielä hämärästi aiheesta muistan :)
 
neppari lista ei kestá bodeissa, ei ole kovinkaan toimiva káytössá. jos on tarkotus ommella ees useammin ku kerran vuoessa suositteleen ostaan prymmin pihit, joilalsa nepparit kiinni nátisti, sirkat yms.

kaksois neulalla resori kantti, resori 4cm taitetaan 3 osaan ;)
 
helppo huudella
ónks sulla jo jonkunlaisen bodyn kaavat? tiedän että oot innokas kokeilemaan kaikkee:) voisit koittaa ite muuttaa kaavasta sen olkapään niin että saat siihen nepparit. mittaat vaikka jostain valmisbodysta paljonko siihen tarvii laittaa lisää. kaavojen muuttelu on ihan helppoo
 
ónks sulla jo jonkunlaisen bodyn kaavat? tiedän että oot innokas kokeilemaan kaikkee:) voisit koittaa ite muuttaa kaavasta sen olkapään niin että saat siihen nepparit. mittaat vaikka jostain valmisbodysta paljonko siihen tarvii laittaa lisää. kaavojen muuttelu on ihan helppoo
Nouuuuu! Ei se mene mun kohdallani ihan näin :)

Mä tartten ne ohjeet. Kaavat voin tosiaan tehdä leikkelemällä vanhan bodyn osiin, mutta mä tartten kyllä siihen ompeluun ohjeet. Mä en osaa edes perus velourhousuja tai trikoopaitaa ommella ilman ohjeita, saati sitten bodya, joka on mun mielestäni hankalamman näköinen.

Tälläkin hetkellä mietin kuumeisesti sitä, että mihin kohtaan sinne bodyn jalanteihin tulee sen "resorin sauma"...ohjeessa ei mun nähdäkseni lukenut, että mistä kohtaa mä aloitan sen resorikanttauksen, vai mikä sen nimi nyt on. Pitää katsoa, miten se noissa valmiissa bodyissä menee :)
 
mie voin laittaa sulle työjärjestyksen jos haluat. juuri teen sarjana 12 bodyä...
Kelpaa!

Laitoin juuri Myllymuksulle tilauksen, jotta saadaan pojalle bodykankaita...nämä vähäiset kangasvarastoni, mitä omaan, on melko tyttövoittoisia sävymaailmaltaan :D

Pitää vielä joku toinen paikka löytää, josta saan ihan vaann yksivärkistä trikoota, sillä vaikka nuo printtikankaat on kivoja, niin en mä nyt ihan koko vaatekaappia halua niillä täyttää :)

Ei sulla ois antaa vinkkiä kohtuuhintaisesta nettiputiikista, josta sais trikoota yksivärisenä ja raitana. Miksei pallonakin :)
 

Yhteistyössä