Miehen mielestä vaimo on velkaa

• Viestiketjun aloittaja Mörmör
  • Ensimmäinen viesti
mitenkähän on
[QUOTE="vieras";28379423]Raskausajasta kannatta laskuttaa ihan kunnolla. Ruokarajoitukset jne., kaikki se kärsimys ja huoli mitä joutuu kokemaan raskausaikana. Synnytys on sitten taas ihan oma lukunsa. Kunnon lasku on siitäkin lätkäistävä. Samaten yöheräämiset on vähintään tuplahinta.[/QUOTE]

Aloin miettimään, että kuinkahan monessa parisuhteessa se ensimmäinen aloite lasten hankkimiseen on tullut miehen puolelta? Epäilen kyllä, että aika harvassa. Eipä tuolla asialla normaalisti tietenkään mitään väliä ole, mutta jos tuollaisista asioista ajattelee laskuttavansa, niin siemenenluovuttajat voivat käudä harvalukuisiksi. Ja sitä spermapankkiahan ei tunnetusti voi laskuttaa mistään, vaan laskutus kulkee niissä tapauksissa toisinpäin.

Helppoa. Nainen laskee tuntipalkan itselleen, johon toki palkankorotukset, ikälisät sun muut, lastenhoitajan tessin mukaan.Jos sattuu olemaan koulutus alalle niin palkkaus toki on melko korkea. Sitten huomioidaan miehen osuus lapsen elättämisestä joka on 50% lapsen kuluista. Sitten mies maksaa naiselle koko palkan osuuden kotona oloajalta, josta nainen maksaa takaisin osuutensa asumiskuluista, ruuasta ja lapsen elatuksesta sekä puolet saamastaan kelan tuesta. Lisäksi mies maksaa naiselle synnytyskärsimyksestä sekä raskausvaivoista lisämaksun.

Ja toki tuntipalkkaus menee niin, että miehen ollessa töissä nainen saa 100% palkkaa, miehen ollessa kotona ja hoitaessa lasta 0% ja kun molemmat ovat kotona ja hoitavat lasta nainen veloittaa vain 50% tuntitaksastaan.

tääh?
Helppoa. Nainen laskee tuntipalkan itselleen, johon toki palkankorotukset, ikälisät sun muut, lastenhoitajan tessin mukaan.Jos sattuu olemaan koulutus alalle niin palkkaus toki on melko korkea. Sitten huomioidaan miehen osuus lapsen elättämisestä joka on 50% lapsen kuluista. Sitten mies maksaa naiselle koko palkan osuuden kotona oloajalta, josta nainen maksaa takaisin osuutensa asumiskuluista, ruuasta ja lapsen elatuksesta sekä puolet saamastaan kelan tuesta. Lisäksi mies maksaa naiselle synnytyskärsimyksestä sekä raskausvaivoista lisämaksun.

Ja toki tuntipalkkaus menee niin, että miehen ollessa töissä nainen saa 100% palkkaa, miehen ollessa kotona ja hoitaessa lasta 0% ja kun molemmat ovat kotona ja hoitavat lasta nainen veloittaa vain 50% tuntitaksastaan.
Viimeiseen lauseeseen saakka suurin piirtein ok, mutta sitten: " kun molemmat ovat kotona ja hoitavat lasta nainen veloittaa vain 50% tuntitaksastaan". Millä h-vetin perusteella tuossa kumpikaan laskuttaa toiselta yhtään mitään? Pilluko tuossa oikeuttaa laskuttamaan, vai mikä?

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja mitenkähän on;28379455:
Aloin miettimään, että kuinkahan monessa parisuhteessa se ensimmäinen aloite lasten hankkimiseen on tullut miehen puolelta? Epäilen kyllä, että aika harvassa. Eipä tuolla asialla normaalisti tietenkään mitään väliä ole, mutta jos tuollaisista asioista ajattelee laskuttavansa, niin siemenenluovuttajat voivat käudä harvalukuisiksi. Ja sitä spermapankkiahan ei tunnetusti voi laskuttaa mistään, vaan laskutus kulkee niissä tapauksissa toisinpäin.
Ainakin meillä. Tosin en ole miestä asiasta laskuttamassa.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tääh?;28379502:
Viimeiseen lauseeseen saakka suurin piirtein ok, mutta sitten: " kun molemmat ovat kotona ja hoitavat lasta nainen veloittaa vain 50% tuntitaksastaan". Millä h-vetin perusteella tuossa kumpikaan laskuttaa toiselta yhtään mitään? Pilluko tuossa oikeuttaa laskuttamaan, vai mikä?
Mikä ihmeen pilluneuroosi sulla on

[QUOTE="vieras";28378620]Aika halvaksi on jo naiselle tullut kun mies on elättänyt. Sittenhän se kalliiksi tulee kun ei enää voikaan olla juottovasikkana vaan pitää ihan ITSE tienata oma leipä. Sitten tietysti keskivertonainen huutaa yhteiskuntaa apuun lapsen nimissä ja nostaa iloisesti kaiken maailman tukia.

Minkä helvetin takia naisille on niin vaikeaa ELÄTTÄÄ itsensä ilman ulkopuolista apua? Ja miksi naiset kokevat olevansa etuoikeutettuja siihen että heitä hyysätään taloudellisesti pelkästään sen takia että omistavat pillun ja synnyttävät lapsen?[/QUOTE]

Minulle ainakin on itsesäänselvyys se, että kun ollaan PERHE niin silloin ei laskeskella että kuka maksaa ja mitä, vaan yhdessä sitä perhettä elätetään yhdessä sopimalla tavalla. Ja näin ajattelee myös mieheni.

Meille tuli lapsi yhteisestä toiveesta, yhteisestä päätöksestä lapsi myös hoidetaan kotona vähintään 2v3kk ikäiseksi. Yhdessä päätetiin, että minä jään kotiin koska käytännönasioiden vuoksi se on oikeastaan ainoa vaihtoehto.

Jos mieheni olisi alkanut selittämään, että jään hänelle velkaa niin olisin kyllä kerännyt tavarani kasaan ja etsinyt oman asunnon.

En todellakaan (ja onneksi ei miehenikään) ajattele, että lorvailen kotona hänen elättiinään. Minä huolehdin meidän lapsestamme miehen ollessa töissä, pidän kodin siistinä, hoidan koiran, katson että jääkaapissa on aina jotain syötävää, teen ruuan jne. Tottakai tämä on työntekoon nähden helpompaa, MUTTA kun on yhdessä asioista sovittu niin silloin olisi miehen ihan turha tulla mussuttamaan kuinka tuhlaan hänen rahojaan.

Tuskin ap:n tapauksen mies suostuisi siihen, että hän jäisi kotiin ja samalla kerryttäisi velkaa joita maksaisi töihin palattuaan?

Mörmör
No kylläpä on eskaloitunut kunnon tappeluksi.

Mulle ei oikeastaan ole väliä mitä ihmiset sanoo ja miten perustelee. Mutta onpa vaan typerää käytöstä mieheltä, koska vasta nyt VIIDEN vuoden jälkeen avaa suunsa asiasta. On oikein punonut juonia toisen selän takana. Minusta miehen ei pitäisi olla avioliitossa ja hankkinut lapsia, koska yhteiselämän pyörittäminen on hänelle noin vaikeaa.

Itsestäni voin kertoa sen verran, että tienaan miestäni enemmän (minä 3000 ja mies 2000) ja meillä yksi lapsi, jota mieskin on hoitanut kotona puolisen vuotta. En silloin koskaan ajatellut hänen elävän siivelläni. Ajattelin hänen tekevän arvokasta hommaa kotona hoitaessaan lasta ja pitäessää kodin kunnossa. Mielelläni maksoin suuremman osan kuluistamme.

"Purppura"
Aika monessa tapauksessa ainakin tuolla ''pintaliitäjä kerhossa''. Jossakin vaiheessa siellä huomataan että jos jatkan tätä menoa, olen vanhana yksin. Naisia tietty porukka löytää aina, se moniko niistä oikeasti äidiksi haluaa onkin sitten hyvin pieni %. (Ne akat eivät ainoastaan halua olla kotona, vaan niille pitää olla lapsenhoitaja kotona vielä lisäksi ja ajatus siitä mitä lapsi tekee keholle teke sen että lapsia hankitaan lähempänä 40:ä)

"mie"
Mies kaiholla muistelee minun kotiäiti aikoja,kun oli kämppä siisti,ruoka pöydässä ja lapset hoidettu(neuvolat,lääkärit,sairaudet,terapiat hammaslääkärit,pyykit yms. kuskaamiset).
Olien ollut enempi kotiäitinä,entä töissä 5 lapsen aikana.Nyt viimeisen hoitovapaan rahoitti ylimääräinen tulo,joka tuli minun puolelta.Muuten olisi ihan pakko ollut lähtä töihin,kun ei millään kotihoidotuilla todellakaan elätetä tämän kokoista perhettä.
Nyt ollaan molemmat töissä ja 2 päiväkoti ikäistä,jolla toisella ollut pitkään jatkuva sairastelu kierre.Kyllä meillä isäntä on melkeen itkua vääntänyt,että kun hällä on niin rankkaa,kun pitää kuskata lapsia,käyttää lääkärissä,olla myös pois töistä lapsen sairastuttua,osallistua kotitöihin.

Vuorotyöni vuoksi mies aina vie lapset ja hakeekin suurimmaksi osaksi.Hoitomaksut ovat kalleimman mukaan.Toimeen tullaan kohtuullisesti.Olin itsekkin aivan poikki sairasta lasta hoitaessani ja sanoin miehelle,että koska minä ole valvonut lapsen kanssa 2 vuotta,niin nyt on hänen vuoronsa,koska aamuyön herätyksiin on pakko saada edes pari tuntia nukuttua.

Perhe-elämä on ollut melkoista rumbaa minun mentyä töihin,kun suurin osa lasten asioiden hoitamisesta kaatui miehen hoidettavaksi =).Kyllähän mies ne hoitaa ,silloin kun sattuu muistamaan.Se on ollut miehelle kova pala ja ihan hyvinhän tuo on oppinut,mutta onpa mies nostanut minun kotona olemisen arvo asteikossa todella korkeallee tämän myötä.
Minä taas nautin työssä olosta,vaikka tietty hommia riittää kotonakin,mutta mies on joutunut lisäämään omaa panostaan hurjasti,ja minä pääsen nyt paljon helpommalla =).

Jos rahatilanne olisi antanut periksi mies olisi jäänyt tämän viimeisen lapsen kanssa kotiin =).Olisi saanut kokeilla sitä ns.lomailua kotona.Ei tietenkään oman lapsen hoitaminen mitään työtä ole,mutta parisuhteessa ja yhteiset lapset asettavat tiettyjä velvotteita toisiaan kohtaan.esim.elatusvelvollisuus.

Tosin itselläni on aina ollut hyvä äitiyspäiväraha,että ihan hyvin ollaan pärjätty ja miehen palkalla sitten hoitovapaan aikana.Molemmilla on omat tilit,mutta laskut maksaa se,jonka tilillä sattuu olemaan rahaa ja milloin laskussa sattuu olemaan eräpäivä.

"wtf"

Elämä on valintoja sekä miehellä että naisella. Miksi avasi suunsa vasta nyt?

Ei naista ole pakko elättää: avioero on helppoa ja elatustuki aika pientä verrattuna saman katon alla asumisen todellisiin menoihin. Ei miehen ole mikään pakko "maksaa kaikkea". Mies avaa suunsa, sanoo sanottavansa, tehdään kompromissi tai sitten ei. Yksinkertaista.

Vai onko kenties tämä miehen elämä kuitenkin ollut aika helppoa? Nainen hoitanut kodin ja lapset varmaan ihan mallikkaasti. On ollut ruokaa pöydässä, puhtaat vaatteet kaapissa jne.

Nyt sitten kun tilanne muuttuu, alkaa harmittaa ja keksitään vääryksiä - itsensä kokemina. Lasku kouraan vaan niin ollaan tasoissa, vai?

Alkuperäinen kirjoittaja tääh?;28379502:
Nainen tekee puolet työstä myös molempien kotona ollessa. Toki voivat sopia ns. nollan siihenkin jos molemmat hoitavat, mutta ilmeisesti mieskin tuntuu veloittavan olemassa olostaan joten miksei tasapuolisesti nainenkin? Sukuelimillä ei tuntipalkkaan ole mitään merkitystä.

Varmasti monikin mies ajattelee näin, mutta sehän ei tietenkään tarkoita kolmen vuotta ilmaista elatusta naiselle. Näin ajattelevat miehet kun halunnevat sitten olla myös itse hoitovapaalla abt. 1,5 vuotta. Muutenhan tuo on pelkkää sanahelinää.
Meillä mies sanoi, että hänen puolestaan voin irtisanoutua töistäni ja olla kotona siihen asti kun poika menee kouluun. Sen jälkeen katsottaisiin uudestaan. Miehelleni on itsestäänselvyys se, että jos minä lasta kotona hoidan niin hän maksaa kulut. Ja oma valintani on se, kauanko kotona olen.

"vieras"
[QUOTE="uskomatonta";28379437]Tämä ketju pitäisi arkistoida johonkin TOP-50 idioottiketjujen listalle. Niin uskomatonta sontaa täällä puhutaan, hyvänä esimerkkinä tämä "näin se menee" joka on TÄYSIN hukassa.

Miten ihminen voi olla noin täystollo, harhainen ja tietämätön? Miten tuollainen ihminen pärjää ylipäätään yhteiskunnassa?[/QUOTE]

Voi sentään. Just tälläisten tietämättömien ihmisten takia vähän älykkäämmät lypsää toisilta, tässä tapauksessa tyhmiltä vaimoilta rahat.
Kannattaa ottaa nyt se lakikirja käteen ja alkaa lukemaan avioliittolakia. Etkö oikeasti ole kuullut tasauksesta aviopuolisoiden kesken? Jos toinen tienaa enemmän kuin toinen tai on hyötynyt puolison kotona olemisesta??? Ovat säästäneet hoitomaksuissa jne? Puoliso on menettänyt esim. eläke-etuuksia ollessaan lasten kanssa kotona ja toinen puoliso on niitä itselleen kartuttanut töissäollessaan?

Huh huh, kyllä naiset antaa vedättää itseään avioeroissa, kun eivät ota asioista selvää. Ei kukaan tyhmille mitään maksa, jos eivät itse tajua vaatia.
T. täystollo, harhainen ja tietämätön

hbbv
Aloin miettimään, että kuinkahan monessa parisuhteessa se ensimmäinen aloite lasten hankkimiseen on tullut miehen puolelta? Epäilen kyllä, että aika harvassa.
Miksi epäilet että harva mies haluaa lapsia? Voi olla että useimmiten aloite perheen perustamisesta tulee naiselta, mutta ihan harvinaista se ei käsittääkseni ole mieheltäkään.

oliko rankkaa
[QUOTE="mie";28379566]
Vuorotyöni vuoksi mies aina vie lapset ja hakeekin suurimmaksi osaksi.Hoitomaksut ovat kalleimman mukaan.Toimeen tullaan kohtuullisesti.Olin itsekkin aivan poikki sairasta lasta hoitaessani ja sanoin miehelle,että koska minä ole valvonut lapsen kanssa 2 vuotta,niin nyt on hänen vuoronsa,koska aamuyön herätyksiin on pakko saada edes pari tuntia nukuttua.
[/QUOTE]

Niin, eronahan teidän tilanteissanne on ainoastaan se, että sinä hoidit lapsia "päätyöksesi" ja mies hoitaa ansiotyön + lastenhoidon. Yhtä rankkaa molemmilla?

ihan mahtava ketju
Nainen tekee puolet työstä myös molempien kotona ollessa. Toki voivat sopia ns. nollan siihenkin jos molemmat hoitavat, mutta ilmeisesti mieskin tuntuu veloittavan olemassa olostaan joten miksei tasapuolisesti nainenkin? Sukuelimillä ei tuntipalkkaan ole mitään merkitystä.
Joo, eli et lukenut sitä kommentoimaani tekstiä. Siinä oli pointtina se, että naisen hoitaessa lapset kokonaan, hän laskuttaa siitä 100% tunnit (mikä on tietysti ihan ok, jos hyväksyy sellaisen ajatuspierun, että nainen ei tällöin ajattele hoitavansa omia lapsiaan; muutenhan hän laskuttaisi ainoastaan sen osuuden, jonka häne tekee miehen puolesta, eli 50%), mutta sitten jos molemmat hoitavat yhtä paljon, niin millä ihmeen logiikalla nainen laskuttaa vielä silloinkin sen 50%? Tätä minä ihmettelin.

Mitä helvettiä? :O

Tosiaan, kuten joku aiemmin tuumaili, ei muuta kun yhdessä laskemaan, kumpi asetelmassa onkaan velkaa kummalle. Mies laatii laskun maksamistaan suuremmista elämiskustannuksista ja vaimo laatii laskun raskauksistaan, synnytyksistään ja niiden aiheuttamista mahdollisista pysyvistä haitoista, lasten- ja kodinhoidosta sekä tietysti seksistä :)

"vieras"
Joo, eli et lukenut sitä kommentoimaani tekstiä. Siinä oli pointtina se, että naisen hoitaessa lapset kokonaan, hän laskuttaa siitä 100% tunnit (mikä on tietysti ihan ok, jos hyväksyy sellaisen ajatuspierun, että nainen ei tällöin ajattele hoitavansa omia lapsiaan; muutenhan hän laskuttaisi ainoastaan sen osuuden, jonka häne tekee miehen puolesta, eli 50%), mutta sitten jos molemmat hoitavat yhtä paljon, niin millä ihmeen logiikalla nainen laskuttaa vielä silloinkin sen 50%? Tätä minä ihmettelin.
Samaa mieltä.

Koko laskuttamisajatus on muutenkin niin erikoinen että kannattaisi ehkä kantaa kamat omaan kämppään, niin ei tartte laskuttaa mitään.

Meillä mies sanoi, että hänen puolestaan voin irtisanoutua töistäni ja olla kotona siihen asti kun poika menee kouluun. Sen jälkeen katsottaisiin uudestaan. Miehelleni on itsestäänselvyys se, että jos minä lasta kotona hoidan niin hän maksaa kulut. Ja oma valintani on se, kauanko kotona olen.
Meillä sama. Tai nuo velkakirjaiskää puolustelevat saavat nyt tukehtua, mut menköön, meidän tilanne on seuraava:
Muksu ei ole mieheni biologinen lapsi, mutta mieheni on ainoa isä jonka muksu tuntee ja tietää. Me muutettiin miehen kanssa nopeammin yhteen, kuin miten muuten oletais, koska miehen sanoja lainatakseni: "meidän lapsia hoidetaan mahdollisimman pitkään kotona." Tämä tarkoitti sitä, että koska miehellä ei ollut biosidettä lapseen, hän ei voinut jäädä kotiin joten minä jäin. Ja todettiin järjestely hyväksi.
Muksu on nyt 4,5 vuotias, minä edelleen muksun kanssa päivät kotona, toinen lapsi syntyy nyt kesäkuussa ja mitä tekee mies; viikonloppuna paljasti haaveilevansa siitä, että vaikkei muksuja enempää meille tulisikaan, niin toivoo, että olisin kotona vähintään siihen asti, että nuorimmainenkin menee kouluun. Koska tää järjestely toimii meille. Mies voi tehdä välillä reissutöitä, pitkääkin pidempää vuoroa, ja ihan hyvällä mielellä, koska täällä kotona on kaikki hyvin. Ruokaa on aina pöydässä valmiina kun tarve, vaatteet puhtaina kaapissa ja muksu voi hyvin ja sitä rataa.
Tämä siitä huolimatta, että jos menisin töihin, niin mun palkka olis suunnilleen tonnin isompi kuin miehen perusliksa. Mutta koska yhdessä puhuttiin ja oltiin siitä yhtä mieltä, että mä olen tässä parempi ja tää on mulle mielekkäämpää niin mä olen kotona. Muutettiin jopa kauas pk-seudulta sen takia, että olisi taloudellisesti helpompaa elää näin.

Mä arvostan ja rakastan mun miestä, lasteni isää, sen(kin) vuoksi mitä kaikkea hän tekee meidän eteen. Ja sama päin vastoin. Jos mieheni haluaisi jäädä vuorostaan kotiin niin hoplaa, meitsi töihin tienaamaan. Mutta tällä hetkellä näin.

"wtf"
[QUOTE="vieras";28379598]Voi sentään. Just tälläisten tietämättömien ihmisten takia vähän älykkäämmät lypsää toisilta, tässä tapauksessa tyhmiltä vaimoilta rahat.
Kannattaa ottaa nyt se lakikirja käteen ja alkaa lukemaan avioliittolakia. Etkö oikeasti ole kuullut tasauksesta aviopuolisoiden kesken? Jos toinen tienaa enemmän kuin toinen tai on hyötynyt puolison kotona olemisesta??? Ovat säästäneet hoitomaksuissa jne? Puoliso on menettänyt esim. eläke-etuuksia ollessaan lasten kanssa kotona ja toinen puoliso on niitä itselleen kartuttanut töissäollessaan?

Huh huh, kyllä naiset antaa vedättää itseään avioeroissa, kun eivät ota asioista selvää. Ei kukaan tyhmille mitään maksa, jos eivät itse tajua vaatia.
T. täystollo, harhainen ja tietämätön[/QUOTE]

Yhteistyössä