K
"Kifa"
Vieras
No meillä tuo ainakin toimi eikä lapselle siitä ilmeisimmin mitään traumoja jäänyt koska nykyäänkin itse haluaa nukkua ovi kiinni ettei valo kajasta eteisestä, sulkee itse oven jos olen sen auki jättänyt.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No toinen juttu, että en oikeasti jaksaisi. saa haukkua laiskaksi, mutta jos lapsella kuitenkin menee tuossa vähintään se tunti, niin mieluummin teen vaikka samalla jotain, siivoan esimerkiksi. Tuon jälkeen pitäisi vielä totuttaa siihen, ettei äiti istu huoneessa. Lapsi kun tottunut nukahtamaan yksin pienestä asti ja se siis meillä sujui ennen.
Kysyt mitä pitäisi tehdä, muttet sitten kuitenkaan ole valmis tekemään. Meillä menee uhmaisen kaksivuotiaan kanssa usein 2 tuntiakin "nukuttamisessa", sellaista se elämä nyt vain on. Sen jälkeen onkin sitten itse ihan valmis petiin. Siivotaan sitten kun keritään.
Mitäs edes tarkoitat noin pienen arestilla? Että ei mennä ulos/tuttaville tms. Se olisi itsellenikin jo vähän rankkaa, jos joutuisi sisällä olemaan sen takia, että lapsi uhmaa. Ja jos lapsi ei pääse purkamaan energiaa, niin olisi vielä vaikeampi.
Ja tosiaan 2 vuotiaana ja alle nuo nukkumaan menot kestivät lähes joka päivä 3 tuntia (siis vein määrätietoisesti lapsen aina takaisin huoneeseensa. Välillä oli siellä vähän kauemman, välillä juoksi saman tien pois). Nukkumaan menoongelmat hävisivät kuin seinään ja alkoivain sujua siinä 2 vuotis iän jälkeen.. Nyt vasta alkanut keväällä valoisan takia (kai?) nuo uniongelmat. Ei tosin yhtä pahoina.