Lapseni opettaja soitti tänään minulle,että tyttöon karannut koulusta :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hymyilläkkö vai nauraa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nyt tiedä onko tuossa hymyilemistä tai nauramista. Lapselle pitäisin puhuttelun siitä että koulusta ei poistuta ilman lupaa. Voisin myös opettajalta kysellä pitääkö paikkansa tuo että hän jatkuvasti lähtee muualle ja jättää oppilaat omin päin kouluun, että voisi sitten selkeästi ilmaista oppilaille mitä heiltä odotetaan ja koska saavat lähteä pois jos tehtävät on tehty.

hui mä oon 30v ja oon useammankin kerran lähtenyt kesken päivän.. ei minusta kuulu opettajalle missä täysi-ikäinen ihminen viettää päivänäs tms. hän alentaa sitte arvosanaa jos katsoo sen poissaolojen vuoksi aiheelliseksi.

pääosin toki olen paikalla. mutta jos nyt vaikka yöllä on lapsi valvottanut eikä seuraavana päivänä ole mitään huisin tärkeää/en ole jäljessä niin miksi tappaisin itseäni,venyttämällä jaksamista äärimmilleen?

[QUOTE="Nelli";28359245]hui mä oon 30v ja oon useammankin kerran lähtenyt kesken päivän.. ei minusta kuulu opettajalle missä täysi-ikäinen ihminen viettää päivänäs tms. hän alentaa sitte arvosanaa jos katsoo sen poissaolojen vuoksi aiheelliseksi.

pääosin toki olen paikalla. mutta jos nyt vaikka yöllä on lapsi valvottanut eikä seuraavana päivänä ole mitään huisin tärkeää/en ole jäljessä niin miksi tappaisin itseäni,venyttämällä jaksamista äärimmilleen?[/QUOTE]

Tekisitkö samoin, jos koulussa on läsnäolopakko? Tässä ko tapauksessa taitaa olla, jos ja kun opettaja soittelee lintsareiden perään. Ja ap:n tyttö on 17v, ei täysi-ikäinen.

[QUOTE="jaa-a";28359192]Millaisia konkreettisia toimenpiteitä olette tämän asian muuttamiseksi tehneet, siis nämä opiskelijat ja heidän vanhempansa? Kun tätä kerran on jo ainakin kolme vuotta jatkunut.[/QUOTE]

Siitä on moni vanhempi tehnyt rehtorille valitusta,mutta kun ei se ole mitään auttanut. Itse olen ollut yhden kerran rehtoriin yhteyksissä ja vastaukseksi sain,että asia on tiesossa,mutta kun ei opettajia puissa kasva.

En nyt tiedä onko tuossa hymyilemistä tai nauramista. Lapselle pitäisin puhuttelun siitä että koulusta ei poistuta ilman lupaa. Voisin myös opettajalta kysellä pitääkö paikkansa tuo että hän jatkuvasti lähtee muualle ja jättää oppilaat omin päin kouluun, että voisi sitten selkeästi ilmaista oppilaille mitä heiltä odotetaan ja koska saavat lähteä pois jos tehtävät on tehty.

Ilman lupaa? Heillehän on sanottu,että kun työt tehty niin saa lähteä. Joskus he ovat pidempää koulussa jos työ ei valmistu ja jsokus sitten valmistuu etuajassa.
Tämä sääntö on keittiössä ollessa, teoriatunnit ollaan normaalisti

En oikein mitään mieltä. Ei mua varmaan kauheasti kiinnostaisi tuollainen, vaikka toki lapselle asiasta huomauttaisin ja kertoisin, että sieltä on opettajakin soitellut.
Kyselisin myös lapselta, onko opettaja häntä yrittänyt tuloksetta tavoittaa, vai miksi minulle heti soitti.

Eiköhän se tuon ikäisenä jo tiedä itsekin, mitä luvattomista poissaoloista voi seurata.

Kyllä minä omalle opetan, ettei koulusta kesken päivää lähdetä. Jo ihan siksi, että on heikoilla jos jotain sattuu, tapaturmaa tms., ja on kouluaika eikä olekaan koulussa vaan omin luvin poistuneena.

Muutenkaan en ihan hirveästi uskoisi puheita "miten ope ei koskaan ole paikalla", ja jos uskoisin, ottaisin yhteyttä suoraan kyseiseen opettajaan ja kysyisin miksi hän ei ole paikalla.

Mutta huvittunut en asiasta olisi tipan vertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hymyilläkkö vai nauraa;28359313:
Ilman lupaa? Heillehän on sanottu,että kun työt tehty niin saa lähteä. Joskus he ovat pidempää koulussa jos työ ei valmistu ja jsokus sitten valmistuu etuajassa.
Tämä sääntö on keittiössä ollessa, teoriatunnit ollaan normaalisti

No jos heille on sanottu että saa lähteä kun on valmis niin miksi ihmeessä se opettaja sitten soittelee perään jostain karkaamisista? Siinä tapauksessa kysyisin opettajalta että mitä hän oikein meinaa kun lapseni on toiminut ihan saamiensa ohjeiden mukaan.

En oikein mitään mieltä. Ei mua varmaan kauheasti kiinnostaisi tuollainen, vaikka toki lapselle asiasta huomauttaisin ja kertoisin, että sieltä on opettajakin soitellut.
Kyselisin myös lapselta, onko opettaja häntä yrittänyt tuloksetta tavoittaa, vai miksi minulle heti soitti.

Eiköhän se tuon ikäisenä jo tiedä itsekin, mitä luvattomista poissaoloista voi seurata.

Oli soittanut yhden kerran tytölle. Sanoin kyllä,että opettaja tavoitteli sinua ja sinun pitäisi mennä takaisin,mutta kello oli tuolloin 13.30 ja puolituntia oli koulua jäljellä niin en mä sitä takaisin passittanut, en kyl olisi muutenkaan koska pidän sitä lapsen omana asiana.

Tästä voi saada käsityksen,että meillä ei ole lapsille kuria mutta kyllä meillä on. Ei lapset hillu miten haluaa.

[QUOTE="sipsi";28359347]Kyllä minä omalle opetan, ettei koulusta kesken päivää lähdetä. Jo ihan siksi, että on heikoilla jos jotain sattuu, tapaturmaa tms., ja on kouluaika eikä olekaan koulussa vaan omin luvin poistuneena.

Muutenkaan en ihan hirveästi uskoisi puheita "miten ope ei koskaan ole paikalla", ja jos uskoisin, ottaisin yhteyttä suoraan kyseiseen opettajaan ja kysyisin miksi hän ei ole paikalla.

Mutta huvittunut en asiasta olisi tipan vertaa.[/QUOTE]

Nii,no jos luet mitä olen kirjoittanut niin löydät vastauksen tuohon mitä et usko

No jos heille on sanottu että saa lähteä kun on valmis niin miksi ihmeessä se opettaja sitten soittelee perään jostain karkaamisista? Siinä tapauksessa kysyisin opettajalta että mitä hän oikein meinaa kun lapseni on toiminut ihan saamiensa ohjeiden mukaan.

Sitä ei kukaan tiedä miksi soittelee, ihmettelin tätä itsekkin. Lupasin olla opettajaan yhtyksissä vielä viikonlopunjälkeen kun en kerinnyt nyt juttelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hymyilläkkö vai nauraa;28359440:
Nii,no jos luet mitä olen kirjoittanut niin löydät vastauksen tuohon mitä et usko

Luin kyllä :) Siitä huolimatta (tai ehkä juuri sen vuoksi) soittaisin opettajalle suoraan, ja kysyisin asiasta. Vastuuasioihin, jos tunneilla tapahtuu jotain open poissaollessa, vedoten.

[QUOTE="sipsi";28359462]Luin kyllä :) Siitä huolimatta (tai ehkä juuri sen vuoksi) soittaisin opettajalle suoraan, ja kysyisin asiasta. Vastuuasioihin, jos tunneilla tapahtuu jotain open poissaollessa, vedoten.[/QUOTE]

Soitan opelle maanantaina

Kun ne opettajat on aikuispuolellakin amiksessa tuollaisia... hävettää niiden puolesta. Ja suututtaa, yhteiskunta maksaa palkan ja ukot istuu vaan kahvilla puolet päivistä.

Alkuperäinen kirjoittaja hymyilläkkö vai nauraa;28359322:
No se mitä kirjoittit ja vähättelit toisten ammattia tai tässä tapauksessa tulevaa ammatti, niin kyllä olen oikeassa.
Todistushan ei kaikkea kerro

Vähättelin koulutuksen haastavuutta, sillä tiedän, ettei kyseinen ala ole vaikeaa ja yleisetkin aineet pääsee läpi aikalailla pelkästään osallistumalla. Ala ei vaadi erityisen paljon aivotoimintaa eikä ole mitenkään vaikeaa jos osaa lukea ja olla paikalla.

Meilläkin oli amiksessa opettaja (raksapuoli) joka ei juuri työmaalla viihtynyt. Tietysti välillä piti hakea tavaroita rautakaupasta yms, mutta oli kyllä tosi paljon pois. Joskus ihmetteli: - miten se teidän työnteko on niin nihkeää...No eipä opetuskaan sujunut.

Minä olen opiskellut leipurialalla ja siellä yleensä loppupäiväksi jää se siivoaminen. Pestään lattiat ja pöydät, joskus lattiakaivotkin. Joten onhan se törkeää livistää just siitä siivouksesta.

Yhteistyössä