Minkä merkkinen liesi/hella teillä on? Oletko tyytyväinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapo"

Vieras
Uuni sanos työsuhteensa irti ja nyt tarttis saada uusi. Merkkejä vaan on yks miljoona ja en sit yhtään tiedä, mikä on hyvä merkki. Noines hinnan perusteella Upo ilmeisesti? :D

[QUOTE="vieras";28345736]Siemens uuni ja samanmerkkinen induktiotaso. Tyytyväisiä ollaan.

Suosittelen ehdottomasti induktioliettä![/QUOTE]

En osta sellaista. Hinta pompsahtaa ihan hirveästi eikä tarvettakaan ole.

[QUOTE="aapo";28345755]En osta sellaista. Hinta pompsahtaa ihan hirveästi eikä tarvettakaan ole.[/QUOTE]

Induktio on kyllä joka sentin väärti. Ei mullakaan ollu tarvetta mutta pois en vaihtais missään nimessä. Kellä on aikaa odottaa monta minuuttia veden kiehumista.. Lisää tuohon energiansäästö, palo- ja lapsiturvallisuus jne niin en voi ymmärtää kuka nykyisin edes harkitsisi muuta kuin induktiota.

[QUOTE="Vieras";28345774]Induktio on kyllä joka sentin väärti. Ei mullakaan ollu tarvetta mutta pois en vaihtais missään nimessä. Kellä on aikaa odottaa monta minuuttia veden kiehumista.. Lisää tuohon energiansäästö, palo- ja lapsiturvallisuus jne niin en voi ymmärtää kuka nykyisin edes harkitsisi muuta kuin induktiota.[/QUOTE]

No mä keitän veden useasti vedenkeittimellä :D

Ja toihan vaatis sit jotain kattiloidenkin uusimista ja nekin maksaa rahaa...

[QUOTE="aapo";28345812]No mä keitän veden useasti vedenkeittimellä :D

Ja toihan vaatis sit jotain kattiloidenkin uusimista ja nekin maksaa rahaa...[/QUOTE]

Induktio on nopeampi kuin vedenkeitin. Ja paljon kätvämpi esim makaronivesi keittää hellalla kuin vedenkeittimessä. Lieden hintaan verrattuna muutama kattila on aika halpoja. Kannattaa silti tutustua asiaan ennenkuin päättää.

AEG (induktio). Tosi hyvä ja hei, mulla oli ihan tokmannin-tasoa kattilat ennen ja ainoastaan paistinpannun jouduin uusimaan induktiota varten, ne kaikki muut oli valmiiks jo kaikille liesille sopivia. Että jos ei kamalan vanhoja kattiloita ole niin ei välttämättä joudu uusimaan paljoakaan.

[QUOTE="aapo";28345812]

Ja toihan vaatis sit jotain kattiloidenkin uusimista ja nekin maksaa rahaa...[/QUOTE]

Kannattaa testata ne vanhat. Jos magneetti tarttuu pohjaan, niin pitäisi toimia induktiolla.

Meillä mennään 12 v vanhalla upolla vielä. Kun tuo joskus sanoo sopimuksensa irti, niin induktioon varmaan vaihdan.

[QUOTE="aapo";28345812]No mä keitän veden useasti vedenkeittimellä :D

Minä yllätyin kuinka vähän piti uusia ;) oli tasan 1pieni kastike kattila joka ei sopinut ja yksi puurokattila jota ei juuri muutenkaan käytetty :D
Eli pääsimme siis yhden kastikekattilan uusimisella ;)

Meillä juurikin electroluxin induktioliesi, ns.lattialiesi.

[QUOTE="tintti";28347864]Minä yllätyin kuinka vähän piti uusia ;) oli tasan 1pieni kastike kattila joka ei sopinut ja yksi puurokattila jota ei juuri muutenkaan käytetty :D
Eli pääsimme siis yhden kastikekattilan uusimisella ;)

Meillä juurikin electroluxin induktioliesi, ns.lattialiesi.[/QUOTE]

Niin no halvimmat induktiot (electrolux) maksavat n.800 euroa, kun taas keraamisen tason vastaavan uunin (electrolux) saa jopa 400 eurolla... Että kyllä tuo kaksinkertainen hinta nyt vähän mietityttää...

Siemensin keraaminen kiertoilmaliesi. Olen ollut siihen todella tyytyväinen. Testasin meillä kattilat, pannut ja padat ja melkein kaikki olisivat menneet uusiksi. En kokenut sitä järkeväksi puuhaksi, kun keittovälineissä on kiinni useampikin satanen rahaa. Niiden uusimiseen verrattuna liesi olisi ollut halpa uudistus.

Muistaakseni tuolla oli hintaa noin 700 euroa.

Yhteistyössä