Aion ostaa toimeentulotuella uuden kannettavan tietokoneen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vielä opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vielä opiskelija

Vieras
Joo tiedän, että ei ole tarkoitettu tuollaiseen.

Mutta selitän vähän. Aloitan kesäkuussa työt, mutta koska palkan kesäkuusta saan vasta kuun viimeinen päivä niin saan toimeentulotukea. Asumistukea en voi hakea koska en sitä yhden lapsen yh:na tule saamaan palkallani. Laskin, että toimeentulotukea tulee n.850€. Siitä kyllä asumismenojen osuus n.550€. Saan kuitenkin tuon rahan kokonaan omalle tilille koska asunnon vuokran maksupäivä on loppukuusta eikä laskua tule kuin aikaisintaan 8. päivä. Ennen tuota on pakko hake toimeentulotukea, että saa ostettua ruokaa.

Aloin tässä miettiä, että jos ostaisin tuolla toimeentulotuella sen uuden tarvittavan tietokoneen ja maksaisin sillä palkalla sitten vuokran. Jos ostan halvan perusläppärin, niin ihan hyvin jää rahaa ruokaan yms. Vuokranmaksua voi siirtää muutamalla päivällä.

Kun eikö se nyt ole aivan sama millä rahoilla sen läppärin maksan kun se joka tapauksessa pitää ostaa. Nykyinen tietokone on 7 vuotta vanha ja hajoaa hetkenä minä hyvänsä. Tietokonetta kuitenkin tarvitsen aika paljon etäopintojen ja erilaisten työasioitten takia.

En ymmärrä tarvetta selitykseen.

Jos olet toimeentulotukiasiakas, se raha kuuluu sulle ja sä laitat sen siihen, mihin laitat. Ja piste. Ei sen käyttöön liity mitään rajoituksia, että mitä sillä saisi ja mitä ei saa ostaa.

no kunhan katsot että varmasti suoritat opintosi nopeasti ja menet sitten töihin.
silloin saat synnin anteeksi!

Siis mä olen nyt ihan koulussa ja valmistun ammattiin toukokuussa. Kesäkuussa aloitan työt, mutta samalla jatkan edelleen etäopintoja avoimessa yliopistossa. Lisäksi teen jo nyt töitä jonkun verran netin kautta ja jatkan tuotakin vaikka aloitan kokopäiväisen työn.

Jos kone vielä toimii, niin mikset voi ostaa uutta ensimmäisestä palkastasi, ja hoitaa asumismenot ja muut ensin. Mitäs sitten, jos jostains syystä et saakaan palkkaasi? Tai tapahtuu jotain muuta? Sit on sossustakaan turha pyydellä apua vuokranmaksuun, kun niihin tarkoitetut rahat on menny johonkin aivan muuhun. Itse pelaisin varman päälle, kyllä sitä koneen ostamista kuukaudella voi lykätä.

Jos kone vielä toimii, niin mikset voi ostaa uutta ensimmäisestä palkastasi, ja hoitaa asumismenot ja muut ensin. Mitäs sitten, jos jostains syystä et saakaan palkkaasi? Tai tapahtuu jotain muuta? Sit on sossustakaan turha pyydellä apua vuokranmaksuun, kun niihin tarkoitetut rahat on menny johonkin aivan muuhun. Itse pelaisin varman päälle, kyllä sitä koneen ostamista kuukaudella voi lykätä.

Miksi en saisi palkkaa? Kyse isosta työnantajasta joka maksaa palkat aina kuten pitää, on kokemusta.

Tämä kone on todella hidas ja takkuava. Tarvitsen välillä adoben flash playeria, mutta se kaatuu vähän väliä käytön aikana. Mikään päivittäminen ei auta. Tämä kone oikeasti vaikeuttaa asioita paljon ja haluaisin tästä eroon mahdollisimman pian.

Onko jossain vielä niitä "Osta nyt, maksa kuukauden päästä"-diilejä olemassa? Hae kone sellaisella kaupalla. Saat koneen heti mukaasi ja maksat sitten ensimmäisestä palkasta. Jos nyt niin huono omatunto tulee sossurahojen käytöstä.

Hei, kyllä ne isotkin firmat voi kaatua - ei ne ilmoittele kuukausia etukäteen työntekijöille jos mennään heikosti taloudellisesti. Hyvin matalaa profiilia silloin pidetään talousasioiden kanssa - syystä että liiketoimintasuhteet voi kariutua jos julkiseen tietoon tulee tällaiset asiat.
Todennäköisesti saat tarveharkintaista lainaa, etkä toimeentulotukea, koska sinulla on kuitenkin vain tilapäinen tarve ja palkkaa tiedät olevan tulossa. Joten ehkä kuitenkin kannattaisi sitten säästää ne rahojen käyttämiset siihen hetkeen kun se palkka tipahtaa sinne tilille, eikä tehdä turhaan ennakkoon velkaa.

[QUOTE="a p";28335698]Miksi en saisi palkkaa? Kyse isosta työnantajasta joka maksaa palkat aina kuten pitää, on kokemusta.

Tämä kone on todella hidas ja takkuava. Tarvitsen välillä adoben flash playeria, mutta se kaatuu vähän väliä käytön aikana. Mikään päivittäminen ei auta. Tämä kone oikeasti vaikeuttaa asioita paljon ja haluaisin tästä eroon mahdollisimman pian.[/QUOTE]

No jos vaikka katkaiset kinttusi, etkä pääsekään aloittamaan työssäsi.

Asenna käyttis uudelleen, sillä loppuu takkuamiset. Rautavika yleensä estää koko koneen käytön, eli kunhan asennat käyttiksen uudelleen, koneesi on kuin uusi, seitsämän vuotta sitten.

Ei ole kyse mistään firmasta vaan kunnallinen työnantaja joka kyllä maksaa palkat. Tarveharkintaista lainaa ei täällä sossu myönnä joten tulee toimeentulotukena. Olen aiemmin ollut kesäisin töissä ja kesäkuun alussa on maksettu toimeentulotuki koska palkka on tullut vasta loppukuusta. Eikä ole kyse mistään tilapäisestä tarpeesta vaan ollaan jo nyt toimeentuloasiakkaita. Asiakkuus päättyy kesäkuun jälkeen kun kerran teen töitä.

[QUOTE="sasa";28335777]No jos vaikka katkaiset kinttusi, etkä pääsekään aloittamaan työssäsi.

Asenna käyttis uudelleen, sillä loppuu takkuamiset. Rautavika yleensä estää koko koneen käytön, eli kunhan asennat käyttiksen uudelleen, koneesi on kuin uusi, seitsämän vuotta sitten.[/QUOTE]

Konetta on huollettu, mutta ei toimi niin ei toimi. Kyllä tämä kone on hyvin lähellä tiensä päätä.

Sä taidat olla niitä ihmisiä jotka ei uskalla elää kun pitää koko ajan jossitella.

[QUOTE="a p";28335796]Konetta on huollettu, mutta ei toimi niin ei toimi. Kyllä tämä kone on hyvin lähellä tiensä päätä.

Sä taidat olla niitä ihmisiä jotka ei uskalla elää kun pitää koko ajan jossitella.[/QUOTE]

"Huollettu"? Eli siivottu vähän tekisteriä ja "ei toimi"? Jos käyttiksen asentaa puhtaana, niin kone alkaa taatusti toimimaan paremmin.

Ja minä olen niitä ihmisiä, jotka ovat maksaneet työllä tienaamallaan rahalla itse asumisensa ja koneensa. Aina.

[QUOTE="sasa";28335924]"Huollettu"? Eli siivottu vähän tekisteriä ja "ei toimi"? Jos käyttiksen asentaa puhtaana, niin kone alkaa taatusti toimimaan paremmin.

Ja minä olen niitä ihmisiä, jotka ovat maksaneet työllä tienaamallaan rahalla itse asumisensa ja koneensa. Aina.[/QUOTE]

Oleta mitä oletat, mutta sä et tiedä mitä tälle koneelle on yritetty tehdä jo monta kertaa.

Sä olet niitä ihmisiä jotka ei tajua, että elämässä ei asiat aina mene niin kuin suunnittelee.

[QUOTE="a p";28335934]Oleta mitä oletat, mutta sä et tiedä mitä tälle koneelle on yritetty tehdä jo monta kertaa.

Sä olet niitä ihmisiä jotka ei tajua, että elämässä ei asiat aina mene niin kuin suunnittelee.[/QUOTE]

Kyllä minä olen kahdenkymmenen työvuoden aikana nähnyt monen näköistä selittäjää. Ja mitä sinä täältä lupaa koneen ostoon kyselet? Kai aikuinen ihminen nyt tuollaisen triviaalin asian osaa päättää ilman nettifoorumin huutoäänestystä?

[QUOTE="sasa";28335976]Kyllä minä olen kahdenkymmenen työvuoden aikana nähnyt monen näköistä selittäjää. Ja mitä sinä täältä lupaa koneen ostoon kyselet? Kai aikuinen ihminen nyt tuollaisen triviaalin asian osaa päättää ilman nettifoorumin huutoäänestystä?[/QUOTE]

Kysyinkö mä täältä lupaa?

[QUOTE="a p";28335934]Sä olet niitä ihmisiä jotka ei tajua, että elämässä ei asiat aina mene niin kuin suunnittelee.[/QUOTE]

Hauska kommentti.... jäi vaan tuntumaan että se tuli väärästä suusta. Ehkä sitä kannattaisi itsekin miettiä hetki.

Yhteistyössä