Siis miten ihmeessä pystytte juomaan vettä useamman litran päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lipi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lipi"

Vieras
suositushan on, että ihminen joisi vettä useamman litran päivässä. Mä olen nyt useampaan otteeseen yrittänyt lisätä vedenjuontia, mutta hankalaa on. Vesi sinällään on hyvää ja käytän aina ruokajuomana pelkkää vettä. Mutta jos yritän yhtään enempää kuin lasin aterioiden yhteydessä sitä juoda, joudun ravaamaan vessassa ihan vartin välein. Rakko ei vaan tunnu kestävän. Eilenkin joudun kesken jumpan käymään 2krt pissalla, vaikka en edes ihan ennen tunnin alkua ollut mitään juonut.

Olen varmaan vähän erikoinen tapaus, kun en oikeastaan koskaan tunne janoa. Ehkä joskus kesähelteellä rankan treenin jälkeen voi tulla jano, mutta ei oikeastaan muuten milloinkaan. Ja tosiaan tavallisesti saatan juoda vain 3 lasillista vettä päivässä ruoan kanssa ja kupin teetä tai kahvia. Nesteen määrä vaan jää reippaasti alle suositusten, minkä vuoksi olen nyt yrittänyt tuota vettä enemmän lipitellä. Ei vaan rakko meinaa kestää.

Kyllä se rakko siitä venyy ja tottuu, kun tarpeeksi harjoittelee. Nuo vedet kyllä menee huomaamatta, kun on tuollaisia 3 desin juomalaseja, ja ottaa aina silloin tällöin lasin. Äkkiä on yksi litra täynnä, vaikkei ole juomalla juonut.

Voi hyvää päivää... Eihän sitä vettä nyt kiskomalla tartte kiskoa! Johan se huuhtelee elimistöstä liikaa vitamiineja sekä hivenaineita pois. Tuo aikuisen nestemäärähän koostuu ruuasta, kahvista ym ja lisäksi vettä minkä jano on. Selvästi juot liikaa jos vessassa joudut ravaamaan noin.

[QUOTE="vieras";28322026]syötkö paljon kasviksia ja hedelmiä? niistä saa reilusti nestettä.[/QUOTE]

No syön kyllä, että ehkä se vaikuttaa siihen ettei varsinaista janontunnetta usein tule.

[QUOTE="vieras";28322067]Voi hyvää päivää... Eihän sitä vettä nyt kiskomalla tartte kiskoa! Johan se huuhtelee elimistöstä liikaa vitamiineja sekä hivenaineita pois. Tuo aikuisen nestemäärähän koostuu ruuasta, kahvista ym ja lisäksi vettä minkä jano on. Selvästi juot liikaa jos vessassa joudut ravaamaan noin.[/QUOTE]

Joka paikassa vaan toitotetaan, kuinka tärkeää olisi ainakin 3l saada nesteitä alas päivässä. Olisi iholle ja aineenvaihdunnalle hyväksi jne jne. Ei mulla kyllä mitenkään päin tule 3l lähellekään normaalisyömisillä ja juomisilla nesteitä. En ole nytkään mitään kauheita määriä kerralla juonut, vaan sellaisen pienen vesilasillisen verran silloin tällöin pitkin päivää. Eikä meinaa rakko sitäkään jaksaa.

[QUOTE="Sirkkeli";28322041]Kyllä se rakko siitä venyy ja tottuu, kun tarpeeksi harjoittelee. Nuo vedet kyllä menee huomaamatta, kun on tuollaisia 3 desin juomalaseja, ja ottaa aina silloin tällöin lasin. Äkkiä on yksi litra täynnä, vaikkei ole juomalla juonut.[/QUOTE]

Juu, voi olla että on tottumattomuutta ja kohta jo pystynkin ongelmitta enemmän juomaan.

Mä taas tykkään juoda ihan hirveästi. Voisin juoda vettä enemmänkin mutta olen yrittänyt rajoittaa 3-4 litraan. Töissä juon 2 litraa päivän aikana (tulee herkästi jano kun en ehdi kunnolla syömään ja liikun koko ajan) ja illalla on koko ajan vesilasi pöydällä vieressä.

Vähän varmaan tottumiskysymyskin.
Mä juon kyllä paljon, yhteen väliin join liikaakin ja rajoitin vähän.
Mut mitä tuohon vessassa juoksemiseen tulee, mulla on joku ihmerakko: en siis runsaasta juomisesta huolimatta käy paljoa vessassa: yöllä en ikinä (en edes raskausaikoina), ja päivisinkin vain muutaman kerran.
Tiiä sitte mihkä se kaikki neste menee - mulla on kyllä iso pää, liekkö sinne noussu :confused: :D

Musta toi on sulaa hulluutta, että vettä pitäisi lipittää normaalina päivänä litratolkulla. Laimentaahan se elimistöä ja huuhtoo vesiliukoiset ravinteet veks! Kaikki ravinto sisältää nestettä eikä vettä ole tarvis hulluna juoda, ellei hikoile paljon esim. kuumana kesäpäivänä tai urheillessa.

Mä juon sen 3-4l päivässä vettä ihan normioloissa. Jos on kuuma tai liikun paljon niin sit enemmänkin.
Mä aloitan aamuni kahdella tuopillisella vettä. Ensimmäinen menee ihan heti herättyä ja toinen aamupalalla.
Sit päivän aikana lisää. Mun on helppo juoda tuo määrä, kun olen niin parikyt vuotta tehnyt. Tuntuu, että kuivun rusinaksi jos en juo.

Päivällä en mielestäni ravaa sen enempää vessassa kuin muutkaan, nykyään yöisin kyllä, mut olen raskana viikolla 32+ ja johtunee siitä.

[QUOTE="ookoo";28322241]Musta toi on sulaa hulluutta, että vettä pitäisi lipittää normaalina päivänä litratolkulla. Laimentaahan se elimistöä ja huuhtoo vesiliukoiset ravinteet veks! Kaikki ravinto sisältää nestettä eikä vettä ole tarvis hulluna juoda, ellei hikoile paljon esim. kuumana kesäpäivänä tai urheillessa.[/QUOTE]

Minulla on krooninen virtsatietulehdus, joten saan kovat kivut jos en juo vähintään 2-3 litraa vettä päivässä (lääkityksestä huolimatta). Joillekin se vaan on pakko.

Mä oon vähän samanlainen, kuin sinä ap. Juon ihan naurettavan vähän, mutta kun alas ei vaan kertakaikkiaan oikein mene enempää. Jos yritän vähääkin lisätä, juoksen heti pissalla - ei siis todellisuudessa mitään hyötyä. Joskus yritin pakolla juoda aamusin lasin vettä - seurauksena vaan paha olo.

Toisaalta mä en myöskään hikoile juuri lainkaan, korkeintaan pieni hiki tulee pintaan kovalla spinning-tunnilla. Oon ajatellut, että mun elimistö vaan nyt on tällainen, käy vähän vähemmällä nestemäärällä.

tuo veden ylijuominen on tyhmää. Aina joutuu oleen vesipullo mukana. Eikä vedenjuojat tosiaankaan oo paremman näköisiä kun muut. Pitäis muka sulattaa selluliittia? HEHHEH! Itsestäni on kiva, kun voin patikoida helposti 5 tuntiakin helteessä ilman raskasta vesipulloa. Kun oon opettanut itseni siihen. Niinkuin beduiinit. Ja kroppa taatusti paremmassa kunnossa kuin keskivertopullavesipullolaisella:)

Huomasin sivusilmässä kommentin rakosta. Niinpä niin, kiva sit, kun ei pysty maailmallakaan istuun bussissa säälistä 12 tuntia kun tulee kusihätä. Mulla ei tuul. Normi-ihminen selviää puolella litralla vettä vaikka missä olosuhteissa. Eikä tarvi juosta vessassa!

[QUOTE="ulla";28322691]tuo veden ylijuominen on tyhmää. Aina joutuu oleen vesipullo mukana. Eikä vedenjuojat tosiaankaan oo paremman näköisiä kun muut. Pitäis muka sulattaa selluliittia? HEHHEH! Itsestäni on kiva, kun voin patikoida helposti 5 tuntiakin helteessä ilman raskasta vesipulloa. Kun oon opettanut itseni siihen. Niinkuin beduiinit. Ja kroppa taatusti paremmassa kunnossa kuin keskivertopullavesipullolaisella:)[/QUOTE]

Sulla on tainnu jäädä aamulääkitys nyt tänään väliin...

juon aamulla ekana pari lasia vettä tyhjään mahaan,sitten kun syön töissä lounasta juon kolmannen,välipalan yhteydessä neljännen jne.Aterioiden välissä juon "maustettuja" kalorittomia kivennäisvesiä.Helposti tulee 2l.

Veden ylinpalttinen konsumointi on yks nykyajan "ihmelääkkeitä". Huomaatteko, että yleensä näillä trendikkäillä naisillä on joku evian- tai vähintää vichy terveys-pullo. Kova bisnes.

Konsumointi :D :D maximum lol.

spede!!!

[QUOTE="ulla";28322734]Veden ylinpalttinen konsumointi on yks nykyajan "ihmelääkkeitä". Huomaatteko, että yleensä näillä trendikkäillä naisillä on joku evian- tai vähintää vichy terveys-pullo. Kova bisnes.[/QUOTE]

Yhteistyössä