Mitä pahaa siinä on että pitää 4,5v lapsen hoidossa 10 päivänä kuussa vaikka itse kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 10 päivää kuussa hoidossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pidä se lapsi siellä päiväkodissa sen 10 päivää kuussa, joka on todella vähän. Siinä ei ole mitään pahaa tai väärää, vaikka mitä nämä jotkut mammat täällä väittävät. Euroopassa ihan normaali tapa. Eri asia, jos pitäisit lasta kokopäivähoidossa. Et ole huono äiti tai kykenemätön äiti. Lapsesi selvästi viihtyy hoidossa, joten sillon päivähoito on ihan hyvä vaihtoehto. Lapsen tulee saada omanikäisiä sosiaalisia kontakteja tuon ikäisenä.

Ei kai siinä ole mitään pahaa, jos oman vanhemmuutesi rajat tulevat vastaan, etkä osaa lastasi varhaiskasvatuksellisella otteella kotona pitää.

?? voi vittu mikä kommentti. Voiko enempää katsoa pitkin nenänvarttaan? Samalla vois sanoa sulle, että kannattaa varmaan laittaa ne lapset hoitoon kun oma autismisi ei välttämättä ole kovin hyväksi lasten sosiaaliselle kehitykselle ja toimimiselle ihmisten kanssa.

Ja aloittajalle: ei mitään pahaa. Äiti ei korvaa omanikäistä leikkitoveria, jos ei äiti ole jämähtänyt 4-vuotiaan tasolle. Ja silloinhan olisi kyse jo lastensuojeluasiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28312051:
Miksi kuormittaa päiväHOITOA lapsen kaverin kaipuulla? PäiväHOITO ensisaijaisesti on hoitomuoto, eikä kaveripalvelu.
Miksi lapsi pitää sieltä tutusta ja turvallisesta ympäristöstä eli kodista siirtää hoitopaikkaan?
Eikö lapsi kuitenkin nauti enemmän ajasta oman äidin kanssa kun vieraiden tarhatätien/setien?

Ja niin kauan kun tässä maassa on subjektiivinen päiväHOITO-oikeus, sunlaiset urputtajat vois pitää suunsa kiinni. Munkin lapsi nauttii siitä kun käy 2krt viikossa päikyssä leikkimässä tuttujen kavereidensa kanssa. Ja minä nautin siitä, että mun ei tarvinnut katkaista hoitosuhdetta hyvään päiväkotiin vaikka ei paikkaa tarvitakaan työn takia tällä hetkellä. Ihana Suomi, ei voi muuta sanoa :)

Pistin juuri hakemuksen kunnalliseen kerhotoimintaan, josko lapsi pääsisi sinne vuoden alusta kavereiden seuraan, pikkusisarus syntyy elokuun lopussa ja olen kotona vuoden 2015 syksyyn saakka. Olisi vissiin 2-3krt viikossa 3 tuntia. Kyllä mä luulen, että se on lapselle ihan kiva juttu ja minulle myös :) Esikoinen olisi siis 3v2kk kun kerhon aloittaisi. Kirkon kerhoakin harkitsin, mutta oli vain kerran viikossa 2h, tuntui ihan typerältä kun ei siinä ajassa kerkiä mitään edes tekemään..

Uusimmat

Yhteistyössä