Miltä teistä tuntuisi, jos se Alppilan koulun häirikkö olisi oma lapsì?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sosiaalinen häpeä;28312335:
Sama täällä ja kyllä minä olen harkinnut hänestä luopumista useampaan otteeseen. Päähäni ei vaan mene tuollainen käytös, oli sille mikä tahansa syy.

Kyllä eutanasia pitäisi suomessa hyväksyä. Miksi synnytit viallisen yksilön tuhlaamaan yhteiskunnan varoja?

Hävettäisi, ja surettaisi että tämä kääntyi nyt näin, ja häirikkö onkin sankari. Ja pelottaisi varmaan, että mikä päivä se lapsi soittaa suutaan väärälle ihmiselle, viimeisen kerran. Koska olisihan se oma lapsi kuitenkin, vaikka jotain olisikin pielessä.

[QUOTE="vieras";28312260]Eikö hävettäis yhtään? Ihan hirvee keskenkasvuinen kakara ja opettaja teki ihan oikein. En kyllä kehtais omaksi lapsekseni moista hirviötä myöntää![/QUOTE]

Epäreilua sanoa noin. Lähes 8 poikaoppilasta kymmenestä käyttäytyy noin ja huonommin.
Heitellään jonkun oppilaan tavaroita.
Laitetaan kerta toisensa jälkeen musiikkii kännykästä tai opettajan puhe joka nauhoitettu.
Kuljetellaan omia tai toisten tavaroita hukkaan, kaappiin,piiloon, heitellään niitä. Tehdään lennokkeja opettajan antamista harjoituksista, revitään niistä pientä sotkua, jne

Tätä tehdään sille kenelle voidaan. Eli ei sille väkivaltaiselle opettajalle joka nostaa rinnuksista seinälle tai tönii ulos tai ottaa silmätikuksi jonkun, vaan sellaiselle, joka on reilu ja kunnollinen. Oppilaista kiusataan sitä ketä voidaan, sellaista, joka itse ei tajua kiusata muita, sama juttu opettajien suhteen.

Tuo oppilas oli paljon reilumpi ja suorempi ja kunnollisempi kuin monenkaan häntä haukkuvan palstailijan oma tuote.

Epäreilua sanoa noin. Lähes 8 poikaoppilasta kymmenestä käyttäytyy noin ja huonommin.
Laitetaan kerta toisensa jälkeen musiikkii kännykästä tai opettajan puhe joka nauhoitettu.
Kuljetellaan omia tai toisten tavaroita hukkaan, kaappiin,piiloon, heitellään niitä. Tehdään lennokkeja opettajan antamista harjoituksista, revitään niistä pientä sotkua, jne

Tätä tehdään sille kenelle voidaan. Eli ei sille väkivaltaiselle opettajalle joka nostaa rinnuksista seinälle tai tönii ulos tai ottaa silmätikuksi jonkun, vaan sellaiselle, joka on reilu ja kunnollinen. Oppilaista kiusataan sitä ketä voidaan, sellaista, joka itse ei tajua kiusata muita, sama juttu opettajien suhteen.

Tuo oppilas oli paljon reilumpi ja suorempi ja kunnollisempi kuin monenkaan häntä haukkuvan palstailijan oma tuote.

Mitä sä oikein selität? :D

Eihän tuolle häiriköivälle pojalle edes yritetty pitää kuria, vaan hänen YSTÄVÄÄNSÄ kehoitettiin ottamaan pipo/huppu pois päästä.

Sitten tämä häiriköivä lapsi alkaa aukoa,haastaa ja kukkoilla opettajalle.
Oikein hienosti kasvatettu REILU nuorimies. :D :D

Ja minun mielestäni nuo open potkut oli ihan ok, mutta pojallekin tulisi nyt ehdottomasti laittaa joku rangaistus tuosta käytöksestä!

niin, siis epäreilua tehdä yhdestä lapsesta syntipukki, kun kodeissä käytöstavat hukassa aivan yleisesti. Inhottavaa muutenkin tuo että kuvataan nettiin ja mediaan noin.

Näin käyttäyvä poikalapsi ei varmaan käyttäydy noin ketään muuta kohtaan.. :D Hei, haloo..

No, kokemusta on häirikön äitinä. Pojallani tuli sanaharkkaa opettajansa kanssa jossa opettaja sillä kertaa ylireagoi. Tilanne käsiteltiin rehtorin ja opettajan kanssa pidetyssä yhteispalaverissa jossa opettaja pyysi pojalta anteeksi käytöstään. Toki poika pyysi myös häneltä. Ei siinä mitään sen kummasempaa tapahtunut. Erona varmaan ettei kukaan kuvannut tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja häirikön mutsi;28312580:
No, kokemusta on häirikön äitinä. Pojallani tuli sanaharkkaa opettajansa kanssa jossa opettaja sillä kertaa ylireagoi. Tilanne käsiteltiin rehtorin ja opettajan kanssa pidetyssä yhteispalaverissa jossa opettaja pyysi pojalta anteeksi käytöstään. Toki poika pyysi myös häneltä. Ei siinä mitään sen kummasempaa tapahtunut. Erona varmaan ettei kukaan kuvannut tilannetta.

jep, ja kersasi kuvittelee että hänellä vaan oikeuksia.

[QUOTE="just";28312606]Älä viitsi. Pelottavaa, jos omassa tuttavapiirissäsi tms. asia on noin. Siinä ympäristössä, jossa itse elän, luvut ovat päinvastoin, eli 8/10 poikalapsesta käyttäytyy hyvin.[/QUOTE]

Hyvä. Olen iloinen jos noin on jossain.

Viihdyt lapsesi kanssa ja hän on hyvää seuraa myös lomilla, ja viihdyt myös jos lapsai on monta teillä ja kaikki käyttäytyvät. tällöin varmaan käyttäytyy koulussakin. Olet ehkä myös seurannut pari viikkoa koulusi tapahtumia?

[QUOTE="just";28312606]Älä viitsi. Pelottavaa, jos omassa tuttavapiirissäsi tms. asia on noin. Siinä ympäristössä, jossa itse elän, luvut ovat päinvastoin, eli 8/10 poikalapsesta käyttäytyy hyvin.[/QUOTE]

Kyllä se varmaan alkaa lähempänä olla tuota, että 8/10 käyttäytyy huonosti ja tytöissäkin näitä häiriköitä alkaa olla enempi ja enempi. Se käytös koulussa voi olla ihan erilaista kuin siellä kotosalla

itse tapahtuman jälkeen olisin vain sanonut lapselleni, että mitäs läksit, ja että ensi kerralla varmaan poistut omin avuin.

Mutta tämän kamalan hässäkän vuoksi olisin surullinen. Varsinkin pojilla kehitys on tuossa iässä vielä niin kesken, että tulee käyttäydyttyä tyhmästi eikä aina mietitä, milloin voisi sulkea jo suunsa. Tällainen jonnettelu ja inho sekä viha pitkin nettiä on aika raskas taakka nuorelle. Jos oman lapsen kohdalle osuisi, toivoisin todellakin vähän pienemmässä piirissä käsittelyä.

Nolottaisi ja varmasti aiheuttaisi myös kovaa itsetutkiskelua. Koska uskon niin vahvasti että suuri osa ongelmista ja siitä ettei toisia ihmisiä kunnioiteta lähtee kotoan (diagnoosilapset erikseen). Miettisin omaakin käytöstäni, miehen käytöstä jne. Siinä missä toki antaisin pojalle tuntuvat sanktiot

itse tapahtuman jälkeen olisin vain sanonut lapselleni, että mitäs läksit, ja että ensi kerralla varmaan poistut omin avuin.

Mutta tämän kamalan hässäkän vuoksi olisin surullinen. Varsinkin pojilla kehitys on tuossa iässä vielä niin kesken, että tulee käyttäydyttyä tyhmästi eikä aina mietitä, milloin voisi sulkea jo suunsa. Tällainen jonnettelu ja inho sekä viha pitkin nettiä on aika raskas taakka nuorelle. Jos oman lapsen kohdalle osuisi, toivoisin todellakin vähän pienemmässä piirissä käsittelyä.

Raskas ja raskas - sitä saa mitä tilaa, kaikille nuorille ei tunnu olevan tuttu käsitys että omilla teoilla voi olla vahvat seuraukset, ja jopa kauas kantoiset. Tuossakin on sen verran isosta lapsesta jo kyse että voisi kuvitella kotoa tulleen vinkkiä siitä että aikuisten oikeasti maailmassa joutuu itse kantamaan tekosten seurauksia.

Voi olla että tuo poika jossain kohtaa murtuu - ja jos olisin hänen vanhempi antaisin varmasti lapselleni tuon anteeksi. Samalla toki vaatien häntä pyytämään myös opettajaltaan anteeksi. Sitten aloitettaisiin uusi elämän vaihe jossa hän toivottavasti on oppinut virheestään. JA toivon suuresti että tuosta virheestä myös oppii nyt moni muukin kun tuli julkiseksi.

Tuollainen kielenkäyttö ei ole sallittua. Ei minkään ikäiseltä tai kokoiselta ihmiseltä. Ja hyvä vaan että asiasta nousi todellinen möly.

Hyvä. Olen iloinen jos noin on jossain.

Viihdyt lapsesi kanssa ja hän on hyvää seuraa myös lomilla, ja viihdyt myös jos lapsai on monta teillä ja kaikki käyttäytyvät. tällöin varmaan käyttäytyy koulussakin. Olet ehkä myös seurannut pari viikkoa koulusi tapahtumia?

Kyllä, viihdyn lastemme kanssa. Meillä on kolme poikaa, vanhin heistä yläasteikäinen. Usein pojat ovat kavereineen meillä, joten tiedän kyllä, miten käyttäytyvät. Kaikista omista pojistamme tullut erittäin hyvää palautetta kouluista ja usein ollut puhe opettajien kanssa myös luokkien yleisestä hengestä. Eli tosiaan, ainakin täällä päin (kyllä, kehä kolmosen ulkopuolellakin on elämää) asiat ovat toistaiseksi suht hyvällä tolalla. Opettajat viihtyvät työssään ja vaihtuvuus on ollut erittäin pientä (tyyliin eläkkeelle lähtevät).

Yhteistyössä