Miltä teistä tuntuisi, jos se Alppilan koulun häirikkö olisi oma lapsì?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
HÄVETTÄISI! Olisin kiitollinen että lapselleni pistettiin rajoja, tulee muuten vaikeuksia myöhemmin elämässä jos saa käsityksen että muka voi käyttäytyä miten vaan.

Mä olen kyllä sen verran natsimutsi, että tuskin omat lapset tulevat noin koskaan käyttäytymään, toivottavasti.. ja ihan fyysisesti heidätkin poistan tilanteista, jos tarvis on. Palstalta tänään luin, että sekin on kuulemma VÄKIVALTAA. En tiedä itkeäkkö vai nauraa....

No hävettäisi tietenkin...

Kyllä oma lapsenikin osasi aikanaan, mutta uskoi siti opettajaa. Kauheesti se kyllä testasi :/ useemmat kerrat rehtorin kansliassa keskustelemassa koulumotivaatiosta.

Mun penskat sais kyllä pistää niska-perseotteella pihalle, jos ei kunnioita aikuisia. Kyllä opettajila on keinot vähissä kun aikuisen kokoiset, mutta henkisesti uhmaikäisen tasolla olevat jannut hyppii silmille, jos ei saa muutakuin ystävällisesti kehoittaa.

[QUOTE="vieras";28312295]Hävettäisi minuakin.

Tässä on muuten hyvä huomata, että poika itse tai vanhemmat eivät rikosilmoitusta asiasta tehneet, vaan koulun rehtori.[/QUOTE]

Jonkun haloonhan he siitä kuitenkin nosti kun asia on näin pitkälle edennyt.
Vai näetkö sinä vanhempia tai kysestä kakaraa puolustamassa tai pyytämässä anteeksi opettajalta

Mun penskat sais kyllä pistää niska-perseotteella pihalle, jos ei kunnioita aikuisia. Kyllä opettajila on keinot vähissä kun aikuisen kokoiset, mutta henkisesti uhmaikäisen tasolla olevat jannut hyppii silmille, jos ei saa muutakuin ystävällisesti kehoittaa.

No ei se väkivalta asiaa ratkaise, siitä voi seurata pahaa jälkeä, joku muu keino pitäisi olla.

Minua hävettäisi ja näin olisin toiminut:

Jos poika olisi soittanut minulle ja kertonut tapahtuneesta, olisin ekana kysynyt että "mitä ihmettä sä jäit soittamaan suutasi OPETTAJALLE?? Nyt tulen sinne ja puhutaan tämä tilanne läpi!". Sitten soittaisin reksille/opelle, pahoittelisin tapahtunutta ja sanoisin tulevani heti paikalle. Sitten pidettäisiin palaveri tapahtuneesta, poika saisi pyytää anteeksi opettajalta ja minä antaisin hänelle rangaistuksen + muistuttaisin, miten käyttäydytään.

Jos rehtori olisi tehnyt rikosilmoituksen, yrittäisin saada hänet perumaan sen ja tarvittaessa ryhtyisin vastatoimenpiteisiin. Vika ei ollut opettajassa, vaan lapsessani joka käyttäytyi huonosti ja provosoi opettajaa.

[QUOTE="vieras";28312295]Hävettäisi minuakin.

Tässä on muuten hyvä huomata, että poika itse tai vanhemmat eivät rikosilmoitusta asiasta tehneet, vaan koulun rehtori.[/QUOTE]

Jokuhan asiasta kerto/näytti videon rehtorille..

[QUOTE="vieras";28312308]Jonkun haloonhan he siitä kuitenkin nosti kun asia on näin pitkälle edennyt.
Vai näetkö sinä vanhempia tai kysestä kakaraa puolustamassa tai pyytämässä anteeksi opettajalta[/QUOTE]

En tiedä tapahtuman kulkua, mutta vaikka olisivat paenneet maasta tai "vajonneet maan alle häpeämään", niin rehtorin tehtyä rikosilmoituksen, heillä ei ole ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa tähän lumipallo efektiin.

Ja rehellisesti sanottuna, en kyllä minäkään olisi mitään julkisia tiedoitustilaisuuksia pitänyt, vaan ilmaissut viranomaistahoille ainoastaan mielipiteeni poikani käytöksestä.

Olisin erittäin pahoillani että asiasta on noussut niin suuri kohu. Asian tuoma julkisuus on luultavasti suurempi rangaistus myös häirikölle kuin yksittäinen poistaminen luokasta, ruokatilasta tms.

[QUOTE="mona";28312328]Jokuhan asiasta kerto/näytti videon rehtorille..[/QUOTE]

Tilanteella oli paljon silminnäkijöitä, joten kertoja voi olla yhtä hyvin kuka tahansa heistä. En lähtisi demonisoimaan vanhempia, ilman parempaa tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja sosiaalinen häpeä;28312335:
Sama täällä ja kyllä minä olen harkinnut hänestä luopumista useampaan otteeseen. Päähäni ei vaan mene tuollainen käytös, oli sille mikä tahansa syy.

Mun poika on vielä ala-asteella,mut fuyysisesti vahvempi ja isompi kokoinen kuin minä. Ongelmat ovat nimenomana tunnepuolen ongelmia ja keskittymishäiriöitä. Mutta onneksi on päässyt erityiskouluunkin missä on enemmän aikuisia ja hyvät keinot ja konstit.

Yhteistyössä