kesäjuhlien menu, mitä ruokia suosittelet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouva perunapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rouva perunapää

Vieras
Alku kesästä on tulossa isot syntymäpäiväjuhlat (pyöreitä vuosia) ja onkin mietinnässä ruokapuoli.

ajatuksia ja mielipiteitä pyydän tähän listaan, joka siis vasta mietinnässä ja aikaa on vielä muuttaa tai lisätä listaan jos tarvetta :)

salaatteja muutama erilainen
kalaa (savustettuna)
lihaa kastikkeessa (kerma)
kasviksia (gratiini)
kermaperunat

ja jälkiruoaksi tietenkin kahvi/tee/ehu ja kakku, kun ruokaa on aika paljon vai pitäisiköhän kakun lisäksi olla muutakin? vinkkejä/mielipiteitä otetaan vastaan
kiitos :)

Vähän samoilla linjoilla minäkin, mielestäni kermaperunat tai gratiini eivät kaipaa kermaista lihakastiketta. Oisiko uudet perunat huono idea?
Muuten kuulosti menu hyvältä :)

Vaihda kermaperunoiden tilalle uudet perunat.

Sopisko myös joku kermaviilikastike, jos syö kalaa uusien perunoiden kanssa niin on aika kuivaa ilman kastiketta.

Viimeksi muokattu:
Itse vaihtaisin kermaperunat uusiin perunoihin. Lihakastike pois, paistaisin ison hirvenpaistin ja kylmänä siivuksi. Lisänä joku kylmä esim kermaviilikastike joka kävis kalallekin

Kuulostaa oikein hyvälle mut mäkin ehkä laittaisin tilalle ihan keitetyt perunat tai uudet jos niitä siihen aikaan jo saa. Kalalle vois olla joku raikas kastike (kermaviili tms) lisänä jos sopii. Ja mä itse tykkään että kakun kanssa olis jotain muutakin, pullapitko tai jotkut piparit ihan ok. Kaikki ei tykkää kakusta ja vaikka itse tykkään niin silti monesti kaipaisin jotain sen lisäksi vaikka on ollut ihan kunnon ruoka.

Kerran oltiin yksissä juhlissa jossa kakun tilalla oli kuiviakakkuja, siis ne ei ollut mitenkään kuiviakuivia vaan tosi hyviä ja niitä oli varmaan 5 eri sorttia ainakin, puolukka, tiikeri, suklaa, mauste... Mun mielestä tosi kiva idea.

jotain kevyttä, raikasta, värikästä ja terveellistä. esim paahdetut kasvikset uunissa. tuoretta paprikaa ainakin mukaan.

jotain maistuvaa piirakkaa, tuorejuustokakku pirteällä värillä.

erilaisia salaatteja.

Itse en aina välitä, eikä lapsetkaan, enää ruuan jälkeen tuhtia kakkua, siksi itse suosin sen perinteisen kakun lisänä aina jotain pientä makeaa niille, jotka ei kahvin kanssa enää sitä kakkua jaksa. Esim. itsetehtyjä keksejä, marenkeja, macarons- tai whoopiesleivoksia.

Itse en aina välitä, eikä lapsetkaan, enää ruuan jälkeen tuhtia kakkua, siksi itse suosin sen perinteisen kakun lisänä aina jotain pientä makeaa niille, jotka ei kahvin kanssa enää sitä kakkua jaksa. Esim. itsetehtyjä keksejä, marenkeja, macarons- tai whoopiesleivoksia.

kiva idea ihan normi synttäreille, mutta nämä ovat isot syntymäpäiväjuhlat
pyöreitä vuosia täyttävälle isoäidille, joten minusta silloin kuuluu olla myös perinteinen
täytekakku ja mahdollisesti lisänä vaikka jotain keksejä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja rouva perunapää;28309572:
kiva idea ihan normi synttäreille, mutta nämä ovat isot syntymäpäiväjuhlat
pyöreitä vuosia täyttävälle isoäidille, joten minusta silloin kuuluu olla myös perinteinen
täytekakku ja mahdollisesti lisänä vaikka jotain keksejä. :)

Juuri siksi kirjoitinkin, että lisänä suosin :) Tottakai sankari kakkunsa ansaitsee, se kuuluu ehdottomasti juhliin.

Kuten moni jo ehdotti, niin kermaperunoiden sijaan uudet perunat ja jokin raikas kasvislisäke.
Täytekakun lisäksi mie tykkäisin vaikka hyytelökakusta.

Vaihda kermaperunat uusiin perunoihin, liian raskas on tuo sinun kermakastike, kermaperuna ja vielä gratiini -yhdistelmä. Ja kakun kaveriksi täytyy olla jotain muutakin, eihän kaikki edes täytekakusta välitä. Laita pullapitkoa tai pikkuleipiä, koska ilmeisesti juhlissa on vanhuksia, jos isoäidin juhlat kyseessä? Vanhukset tykkää pullasta, samoin lapset. Pullasiivu tai keksi on helppo antaa lapsenkin käteen.

Yhteistyössä