Lapsi ei ole ollut koskaan ulkomailla.

• Viestiketjun aloittaja 5v.n äiti
  • Ensimmäinen viesti
Miten ihmeessä se syö pois kokemuksia jos jonnekin menee sukulaisten vuoksi?

Me ollaan käyty Tanskassa muistaakseni neljä kertaa, ihan vaan sukulaisten vuoksi. Ilman sukulaisia oltaisiin ehkä tehty yksi Köpenhaminan tai legolandin reissu minkä aikana oltaisiin nähty sitä mitä turistit yleensä. Noilla sukulaisvierailuilla ollaan nähty tavallista paikallista perhe-elämää, vierailtu useissa kodeissa, syöty paikallisia ruokia (ko sukulaiset ovat kokkailuihmisiä) ja kuultu & nähty yhtä ja toista sikäläisesta elämisestä. Ihan niiden nähtävyyksien ja huvitusten lisäksi. Itse pitäisin siis noita sukulaisvierailuja paljon antoisampina kokemuksina kuin sitä että oltaisiin matkustettu sinne "muuten vaan". :)
Lisätään vielä että esim yksi kaveri on parhaillaan Afrikassa 1,5kk reissulla. Kiertelevät siellä kolmessa eri maassa ja tosissaan lähti sinne vain siksi että ystävänsä asuu siellä työnsa vuoksi. Veikkaisin että tuollakin reissulla näkee ja kokee kaikenlaista vaikkei sitä ehkä voi sitten matkailu/elämänkokemukseksi laskea kun reissuun lähti vain ystävänsä takia. :D

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
[QUOTE="vieras";28268532]Jos on jo maistanut ja huonoksi todennut, niin pitääkö maistaa uudelleen?[/QUOTE]

Olet maistanut useaa eri maata eri mantereilta? Sekä junamatkalla, pakettimatkalla että reppureissaajana. Pyörien sekä turistikohteissa, suurkaupungeissa että luonnossa?

Hatunnosto, itsekin odotan sitä päivää että tuntuu että olen kokenut matkailun saralta "kaiken". Silloin ei varmaan enää tee mieli matkustaa.

Ja vielä ihan irvailematta: Jos olet ollut muutamalla matkalla josta et tykännyt, niin miksi leimaat kaikki maailman maat ja eri lomat sen mukaan? Nyt kun tiedät mistä et tykkää, niin sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet löytää se unelmiesi matkakohde ja loma.

äippä vaan
Lisätään vielä että esim yksi kaveri on parhaillaan Afrikassa 1,5kk reissulla. Kiertelevät siellä kolmessa eri maassa ja tosissaan lähti sinne vain siksi että ystävänsä asuu siellä työnsa vuoksi. Veikkaisin että tuollakin reissulla näkee ja kokee kaikenlaista vaikkei sitä ehkä voi sitten matkailu/elämänkokemukseksi laskea kun reissuun lähti vain ystävänsä takia. :D
Sinä alat olla rasittava... Minusta on pelkästään hienoa että ihmiset käyvät ulkomailla ja ovat pitkiäkin aikoja. Jokainen valitsee mieleisensä matkakohteen ja aiheenahan oli lapsien matkustaminen. Aina samaan paikkaan matkustaminen ei sekään anna kauhean laajaa kuvaa...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28268565:
Sinä tykkäät veneilystä, mutta moni ei ole kiinnostunut kököttämään veneessä. Usko pois jo:D Sitä paitsi oli nuo esimerkkisi aika yliampuvia, kas kun ei kuumatkalle...
Sinä olet täysi juntti kun et tykkää veneilystä, etkä halua tarjota lapsillesi veneilyelämyksiä, mitä lie suvaitsemattomia juntteja heistä kasvaakaan.

Eivät esimerkkini olleet yliampuvia, vaan normaaleja tapoja viettää venelomia, mutta sitähän sinä et voi käsittää.

travel+
meidän lapsi 7v. on ollut jo Italiassa, Virossa, Ruotsissa ja tulee käymään ulkomailla vastakin, niin paljon kuin rahat riittävät. Varasin juuri Barcelonan matkan meille syksyksi. Maailmaa näkemällä ymmärrys muita ihmisiä kasvaa, eikä tule tyhmäksi rasistiksi, niin kuin monet Suomessa nykyään. Viemällä lastaan ulkomaille tekee palveluksen aikuisikää ajatellen, koska on monta kokemusta rikkaampi ja voi matkustaa aikuisenakin täysin vapaasti, kun matkustaminen ei ole mitään kummallista ja outoa, joten siitä on hyötyä varmasti opiskeluissa ja työelämässä tulevaisuuden Suomessa.

• Tykkää
Reactions: Porho
"vieras"
Olet maistanut useaa eri maata eri mantereilta? Sekä junamatkalla, pakettimatkalla että reppureissaajana. Pyörien sekä turistikohteissa, suurkaupungeissa että luonnossa?

Hatunnosto, itsekin odotan sitä päivää että tuntuu että olen kokenut matkailun saralta "kaiken". Silloin ei varmaan enää tee mieli matkustaa.

Ja vielä ihan irvailematta: Jos olet ollut muutamalla matkalla josta et tykännyt, niin miksi leimaat kaikki maailman maat ja eri lomat sen mukaan? Nyt kun tiedät mistä et tykkää, niin sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet löytää se unelmiesi matkakohde ja loma.
Ei haloo!:D Mietis nyt hiukan mitä paasaat.

Miksi ihmeessä mä matkustelisin jos pidän enemmän jostain muusta tavasta viettää aikaani?

"vieras"
meidän lapsi 7v. on ollut jo Italiassa, Virossa, Ruotsissa ja tulee käymään ulkomailla vastakin, niin paljon kuin rahat riittävät. Varasin juuri Barcelonan matkan meille syksyksi. Maailmaa näkemällä ymmärrys muita ihmisiä kasvaa, eikä tule tyhmäksi rasistiksi, niin kuin monet Suomessa nykyään. Viemällä lastaan ulkomaille tekee palveluksen aikuisikää ajatellen, koska on monta kokemusta rikkaampi ja voi matkustaa aikuisenakin täysin vapaasti, kun matkustaminen ei ole mitään kummallista ja outoa, joten siitä on hyötyä varmasti opiskeluissa ja työelämässä tulevaisuuden Suomessa.
Käyttekö koskaan Itäkeskuksessa tutustumassa vieraista kulttuureista lähtöisin oleviin ihmisiin?

"vieras"
No eipä ole meidänkään lapset. Ei ole vara. Oikeasti, kun tienataan miehen kanssa alle 3000 euroa kuussa yhteensä, niin ei paljon reissata... haluja kyllä olisi, mutta ei vaan rahat riitä. Säästöt menevät talon remppaamiseen tällä hetkellä. Täältä on hiivatin pitkä matka lähteä mihinkään. Helsinkiin ajaa 6-7 h, niin ei ole tullut risteilyllekään lähdettyä.

Nuorena matkustelin ja asuinkin ulkomailla, joten kyllähän tämä tilanne harmittaa. Tosin, en lapsena reissanut minäkään, ihan ite sitten läksin nuorena aikuisena yksinäni.

travel+
[QUOTE="vieras";28268616]Käyttekö koskaan Itäkeskuksessa tutustumassa vieraista kulttuureista lähtöisin oleviin ihmisiin?[/QUOTE]

Kyllä, olen käynyt Itäkeskuksessa, mutta aloituksessa oli kyse ulkomaan matkailusta. Ei taida sisälukutaito riittää aloittajan viestin lukemiseen!?

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28268594:
Sinä alat olla rasittava... Minusta on pelkästään hienoa että ihmiset käyvät ulkomailla ja ovat pitkiäkin aikoja. Jokainen valitsee mieleisensä matkakohteen ja aiheenahan oli lapsien matkustaminen. Aina samaan paikkaan matkustaminen ei sekään anna kauhean laajaa kuvaa...
No juu. Kyllähän näitä samaan paikkaan matkustajia löytyy niistäkin jotka reissaavat ihan lomamielessä ilman sukulais/tuttavakytkentöjä. Toisaalta meilläkin nuo neljä tanskan reissua ovat suuntautuneet kolmeen eri paikkaan, kahdelle eri saarelle. Ja toki sukulaisvierailun yhteydessä voi kierrellä muutenkin. Sinänsä en vaan ymmärrä miten se että on tuttuja matkustuskohteessa tekee matkasta kokemusköyhemmän. Halutessaan tietty sen kokemusköyhän reissun voi tehdä minne hyvänsä.

Mä oon 23v enkä oo koskaan käyny Suomen rajojen ulkopuolella. Kotimaassa on kyllä reissattu pienestä pitäen, ristiin rastiin. Nyt omien lasten (2v ja 5kk) kanssa reissut on suuntautunu enimmäkseen Lappiin.

Miehellä on lentopelko ja itse en tykkää laivalla matkustaa, mutta ehkä vielä joskus lähdetään omalla autolla/junalla/? "kiertämmään mualimmoo". Jos on rahaa.
Itselle kyllä riittäisi vallan hyvin kotimaan matkailukin, mutta katsoo nyt...

travel+
[QUOTE="vieras";28268650]Eikös tämän ketjun aiheena ole ulkomaan immeisten sivistävä vaikutus lapsosiimme? Itäkeskuksessa sitä saa paljon, päivittäin ja halvalla.[/QUOTE]

Jälleen teet aivan omia johtopäätöksiä, joista aloittaja tai minäkään en ole sanonut sanaakaan! Minusta on kyse ulkomailla olemisesta tai käymisestä, johon kuuluu uusiin kulttuureihin tutustuminen: ruokakulttuuri, museot, nähtävyydet, luonto, ihmisten tavat jne. Saatko sinä tutustuttua näihin esim. syömällä pitsaa Itäkeskuksen pitseriassa tai katsomalla siellä ulkomaalaisia ihmisiä versus taas käynti Roomassa tai Firenzessä? Taas joku persun provo, en jaksa jatkaa tollaisen kanssa enempää, koska turha toivo yrittää selittää.

"vieras"
Jälleen teet aivan omia johtopäätöksiä, joista aloittaja tai minäkään en ole sanonut sanaakaan! Minusta on kyse ulkomailla olemisesta tai käymisestä, johon kuuluu uusiin kulttuureihin tutustuminen: ruokakulttuuri, museot, nähtävyydet, luonto, ihmisten tavat jne. Saatko sinä tutustuttua näihin esim. syömällä pitsaa Itäkeskuksen pitseriassa tai katsomalla siellä ulkomaalaisia ihmisiä versus taas käynti Roomassa tai Firenzessä? Taas joku persun provo, en jaksa jatkaa tollaisen kanssa enempää, koska turha toivo yrittää selittää.
Itiksessä voi tutustua ulkomaalaisiin ihmisiin, siellä on porukkaa ihan kaikkialta, ja syödä eksoottisia ruokia.

Sulla taitaa olla ennakkoluuloja Itistä kohtaan...

äippä vaan
[QUOTE="vieras";28268707]Itiksessä voi tutustua ulkomaalaisiin ihmisiin, siellä on porukkaa ihan kaikkialta, ja syödä eksoottisia ruokia.

Sulla taitaa olla ennakkoluuloja Itistä kohtaan...[/QUOTE]

En ole koskaan kuullutkaan, että itis olisi ulkomaalaisturistien suosikkikohde... Ihan suomalaisia ne paikalliset itisläiset minusta ovat olleet.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28268738:
En ole koskaan kuullutkaan, että itis olisi ulkomaalaisturistien suosikkikohde... Ihan suomalaisia ne paikalliset itisläiset minusta ovat olleet.
Kyllä venäläiset tekevät reissuja Itikseen ja muutamat muut kansat jotka tekevät bisnestä. Suuri osa paikallisista itisläisistä ei ole suomalaisia vaan ihan muita, tarkkuutta havainnointiin.

Meillä kolme lasta, ikähaarukalla 3-10v, eikä kukaan heistä ole käynyt ulkomailla. Ruotsinlaivalla ollaan oltu, mutta ulos paatista ei olla Ruotsissa astuttu.

Mieheni oli ensimmäistä kertaa ulkomailla vasta 28v iässä, kun teimme reissun Tallinnaan. Itse olen joskus penskana reissaannut Saksassa, Tanskassa, Ruotsissa, Belgiassa ja Unkarissa, mutta matkakärpänen ei ole munhun purrut. Mä ennemmin haaveilen telttaretkestä 50 km päähän, kuin ulkomaan lomakohteesta. Koen sen sopivampana mulle.

Ollaan me juteltu siitä, että viedään lapset Tukholmaan ja Tallinnaan. Ensi kesälle oli reissua suunniteltu, mutta siirtyykin nyt muutamalla vuodella eteenpäin. Jonkinnäköistä rantalomaa ollaan pohdittu tehtäväksi silloin, kun perheen nuorin on 5v...tätä pienempien lasten kanssa en tunne minkäänlaista halua reissata pidempää aikaa, saati pidempää matkaa.

meidän
Meillä 8 vuotias on käynyt ruotsissa kahdesti, virossa, bulgariassa, espanjassa kertaa kaksi ja kreetalla. viisivuotias on käynyt muuten samat, mutta ei ole käynyt virossa ja vain kerran ruotsissa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28268707]Itiksessä voi tutustua ulkomaalaisiin ihmisiin, siellä on porukkaa ihan kaikkialta, ja syödä eksoottisia ruokia.

Sulla taitaa olla ennakkoluuloja Itistä kohtaan...[/QUOTE]

Kun täällä kyselet. Olen käynyt 25 maassa kolmella eri maanosalla, olen asunut itä-Helsingissä ja tunnen paljon idässä asuvia ulkomaalaisia.

Kaikki eivät ajattele kuten sinä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28268857]Kun täällä kyselet. Olen käynyt 25 maassa kolmella eri maanosalla, olen asunut itä-Helsingissä ja tunnen paljon idässä asuvia ulkomaalaisia.

Kaikki eivät ajattele kuten sinä.[/QUOTE]

Niin? :D

Yhteistyössä