Tankkaatteko aina tankin täyteen?

• Viestiketjun aloittaja TankGirl
  • Ensimmäinen viesti
öööh mitä?
Tankkaan tietyllä summalla, nykyään se on joko 35€ tai 40€. On kuitenkin niin pieni tankki.

Oishan tuo piripintaan tankkaaminen ihan fiksua, en vain ole koskaan sitä tehnyt. Täytyisi testata miten se toimii automaateilla :D
Yleensä menen tankkaamaan ruuhka-aikaan, niin ei ole ollut pokkaa alkaa kokeilemaan miten se toimii kun on autoja jonossa takana :rolleyes:
Anteeksi mut mikä sun ongelma oli siinä tankkaamisessa? Mitä sä tarkoitat tuolla "miten se toimii automaateilla"? Mikä toimii? Tankin täyteen tankkaaminenko? :O
Mä en nyt oikein ymmärrä. Oot vissiin tosi nuori?

lkjhgfds
Alkuperäinen kirjoittaja öööh mitä?;28254023:
Mitä sä tarkoitat tuolla "miten se toimii automaateilla"? Mikä toimii? Tankin täyteen tankkaaminenko? :O
Mä en nyt oikein ymmärrä. Oot vissiin tosi nuori?
:D Nii. Ei kukaan koskaan ole näyttäny/neuvonut miten se tehdään. Pistetään electron sinne automaattiin ja vain tankataan antamatta mitään tiettyä summaa? Antaako se automaatti edes tuota vaihtoehtoa, minusta se kysyy sitä rahamäärää ensin.

Aina olen vain pistänyt sen tietyn summan ja tankannut sillä. Mutta juu, joku kerta pitäis varmaan tutustua tuohon lähiautomaattiin :D

Akselijoustot
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28253932:
Eikä mekään ekstraa ajella vaan tankataan sitten toiste kun osuu kohdalle. Törkeää miten hinnat aina pompsahtelee jos on lomaliikennettä tmv.
Juu sen verran kyllä kannattaa kattoa. Itekkin saatan joskus tankata tankin täyteen vaikkei se ihan tyhjä oo, jos on joku pyhä tulossa. Tänään on bensa varmasti halvempaa kuin ylihuomenna. Ihan pääsiäisestä johtuen.

XT
:D Nii. Ei kukaan koskaan ole näyttäny/neuvonut miten se tehdään. Pistetään electron sinne automaattiin ja vain tankataan antamatta mitään tiettyä summaa? Antaako se automaatti edes tuota vaihtoehtoa, minusta se kysyy sitä rahamäärää ensin.

Aina olen vain pistänyt sen tietyn summan ja tankannut sillä. Mutta juu, joku kerta pitäis varmaan tutustua tuohon lähiautomaattiin :D
Se kysyy vain maksimiveloitusta. Jos laitat siihen vaikka 120 euroa, mutta piripintaan maksaa 65 euroa, niin vain se 65e veloitetaan. Siis jos Visa Electronilla maksat.

Akselijoustot
Mä kyllä tankkasin aina täyteen nuorempanakin. Jos lainasin vanhempien autoa, niin se oli sopimus että tankissa saman verran bensaa kuin mitä siellä oli. Yleensä oli melko täynnä niin täyteen laitoin. Toki mulla oli jo nuorena aika hyvin rahaa kun kesätöissä tienasin. Vanhemmat pisti "kaiken" niin ei viittinyt joka asiassa viimeistä tippaa myöten niitä riistää.

Mut tottakai mä ymmärrän, että jos on raha tiukilla niin sitten siitä tankkaamisestakin "säästetään". On vaan aika huonosti asiat jos tommonen jatkuu pidempään. Mut jotkut tosiaan elää kädestä suuhun, jopa osa sellaisista joilla tulot on ihan okay.

lkjhgfds
Se kysyy vain maksimiveloitusta. Jos laitat siihen vaikka 120 euroa, mutta piripintaan maksaa 65 euroa, niin vain se 65e veloitetaan. Siis jos Visa Electronilla maksat.
:) Kiitti infosta! Täytyypi joskus noin tehdä.
Jotenkin olen aina ajatellut ettei se noin voi toimia, ja siksi pistänyt aina niin tarkan summan. Esim. just tuo 35€ eikä 40€, ettei vain tulis liikaa bensaa :D

"Vieras"
Tankkaan tasasummalla eli näppäilen satasen ennen aloittamista. Joskus ei mahdu ihan kokonaan, mutta sillähän ei korttimaksussa väliä, koska loppu palautuu heti tilille.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28253724]

Jos on oma auto, niin tuskin kukaan mitään 10 euroa tankkaa.

[/QUOTE]

Minä tankkaan melkein aina kympillä tai kahdella. Viimeksi eilen kahdella kympillä. Enkä ole ennen ajatellutkaan, että se on jotenkin kummallista, mutta kyllä palsta tietää. Jo on kiireistä porukkaa, jos auton tankkauskin vie ison osan kiireisestä arjesta :D

"vieras"
Jaa. Kun ite yleensä perusasiat hoidan Visa Electronilla, niin ei sitä tiliä käsittääkseni voi ylittää. Vai voiko? Mutta onko sitten joillakin korteilla mahdollista ylittää tili siten?

Tarkoitan vain, että normaalisti taloutensa hoitavan ihmisen ei ainakaan pikkuostoksilla koko aikaa tarvitse välittää siitä, että uskaltaako nyt laittaa menemään 50-100 euroa.

Tuo bensavaras-juttu on aika jännä. Voisinpa päätellä, että tietyillä asuinalueilla riskit ovat suurempia. Normaalissa tilanteessa menee muuten rahaa hukkaan kun tankkailee usein. Joutuu sinne tankille ajamaan + sitten lisäkäynnistyksiä sun muita. Toki suht. pienestä lisämenekistä kyse, mutta kuitenkaan säästämisellä tuota asiaa ei voi mitenkään perustella. Ja toisekseen talvella kai olis parempi, että tankki olis useemmin täynnä. Vettä kondensoituu sinne tankkiin tms. jos koko ajan tyhjällä ajaa... Ja siitä voi tulla lisälaskua ja ongelmia.
Mulle sanottiin pankista, että normaalisti taloutensa hoitava ihminen ei hanki Visa Electronia vaan ihan oikean pankkikortin, Visa Electron kun on nuorisokortti niille joilla ei ole säännöllisiä tuloja :D Meni kyllä pankki vaihtoon ja edelleen löytyy lompakosta molemmat.

Riskit bensavarkauksiin ovat suurempia sellaisella alueilla joilla on uusia ja kalliita kerrostaloja ja parkkipaikalla näin myös autoja joissa melko todennäköisesti tankit on täynnä :D Nykyautoissa ei kyllä ole mitään ongelmaa veden kondensoitumisen kanssa ja enhän puhunut että tankki olisi tyhjä, vaan että siellä on vain vajaa tankillinen. Eikä meillä koskaan ajeta erikseen tankille, vaan lähin automaatti sijaitsee tuossa 300 metrin päässä, joten auto tankataa samalla kun muutenkin olemme liikkeellä. Ja kuten sanoin, suurin syy siihen ettei meillä tankata useinkaan täyteen on ihan se, ettei autoa käytetä kuin harvoin. Sitten kun lähdetään pitemmälle reissulle, tankataan täyteen, mutta jos sillä neljännekselläkin ajaa useamman viikon, niin mitä järkeä investoida bensatankkiin.

Määä
Eipä ois arvannut, että sitä tätäkin asiaa pitää hävetä:) Kyllä palstalla aina oppii uutta. Onneks mä muutenkin käyn niin hiljaisina aikoina siellä tankilla, ettei nyt kovin paljon silminnäkijöitä ole:)

Tankkaan yleensä 60 eurolla eli n. Puoli tankkia. Loppukuusta kun rahaa on niukemmin tankkaan 10-20e riippuen siitä paljonko tulee vielä ajeltua :) mulla kuluu jotain puoli tankkia-tankki per kk bensaa ylipäänsä.. Käyn tankkaamassa yleensä kun on 1/4 suunnilleen jäljellä bensaa, etten vahingossakaan jää tienposkeen vaikka joutuisi pidemmänkin matkan ajamaan tankkaamatta.. Eilen kyllä syttyi valo ja kävin viimeiset rahani (10€) tankkiin heittämässä kun huomenna on palkkapäivä.. Ja täällä helsingissä noita bensiksiäkin on joka kulmassa niin periaatteessahan voisi kuvitella että aika vaikea olisi tienposkeen jäädä, mutta haluan olla varma siitä :D

Yhteistyössä