Tankkaatteko aina tankin täyteen?

  • Viestiketjun aloittaja TankGirl
  • Ensimmäinen viesti
Akselijoustot
Siis oikeesti jos koko ajan on sellaisessa rahatilanteessa, että ei voi tankata täyteen, niin huh huh... Mikä muuten on tilillä "katevaraus"? Usein olen kuullut tuota sanaa käyttävän semmoisten ihmisten, jotka eivät osaa hoitaa talousasioitaan.
 
Tankataan aina täyteen, autoon mahtuu 45l ja tankataan n. kerran kuussa. Pieni ruokainen auto. Saman verran sitä rahaa silti kuukaudessa kuluu mitä kuluis sillonkin, jos tankattais pari kymppiä kerrallaan. Sais vaan juosta useemmin tankilla ja sitä mä inhoon.
 
Määä
Tankataan aina täyteen, autoon mahtuu 45l ja tankataan n. kerran kuussa. Pieni ruokainen auto. Saman verran sitä rahaa silti kuukaudessa kuluu mitä kuluis sillonkin, jos tankattais pari kymppiä kerrallaan. Sais vaan juosta useemmin tankilla ja sitä mä inhoon.
joo, mutta kädestä suuhun elävällä ei vaan ole kerrasta laittaa sellaista summaa.
Ja niin kuin selitin niin meneehän tuossa sitten hukkaan jos koko romu leviää kuten mulla on riskinä.
Olen varmaan erityisen huonosti asiani hoitava aikuinen ihminen, kun mulla on kuitenkin toistaiseksi se auto, ja maksan asuntolainaa, vaikka olen minimieläkkeellä.
 
"vieras"
En tankkaa kuin parilla kympillä kerrallaan, sillä kun ajaa yleensä koko kuukauden. mies kulkee töissä työautolla ja itse olen nyt hoitovapaalla, joten kuljen mieluummin kävellen tai bussilla. Autao käytetään vain isommilla kauppareissuilla tai jos lähdetään johonkin reissuun. En näe mitään syytä tankata enempää, kun ei tosiaan sitä käyttöäkään ole enempää ja meidän parkkipaikalla on ajoittan bensarosvoja, joten eipä ole heilläkään paljoa otettavaa.
 
Mieh
Siis oikeesti jos koko ajan on sellaisessa rahatilanteessa, että ei voi tankata täyteen, niin huh huh... Mikä muuten on tilillä "katevaraus"? Usein olen kuullut tuota sanaa käyttävän semmoisten ihmisten, jotka eivät osaa hoitaa talousasioitaan.
Ehkä sitä joskus vielä on varaa tankata täyteen. Opiskelevan kahden pienen lapsen äidin on paha tyhjästä nyhjästä.
 
P3
Siis oikeesti jos koko ajan on sellaisessa rahatilanteessa, että ei voi tankata täyteen, niin huh huh... Mikä muuten on tilillä "katevaraus"? Usein olen kuullut tuota sanaa käyttävän semmoisten ihmisten, jotka eivät osaa hoitaa talousasioitaan.
Katevaraus on tilillä näkyvä ostos jota ei ole veloitettu. Eikä liittyy mitenkään talousasioitten hallintaan.
Esimerkkinä vaikka se että tankkaan kortilla jollain asemalla ja tilitiedoissa se näkyy katevarauksena siihen asti kun ostos siirtyy veloitettujen puolelle.
 
"vieras"
No luulen, että yleensä jos auto ei ole oma vaan nainen on lainannut vaikka omilta vanhemmiltaan. Ei ole erikoista, että parikymppinen opiskelija tai mahdollisesti äiti lainaa vanhemmiltaan autoa ja tankkaa sitten sopivasti käyttönsä mukaan siihen. Opiskelijoilla tuskin kauheasti ylimääräistä rahaa antaa vanhempien autoa varten, jos on jotain huonekalureissua varten autoa lainnut. Minä opiskeluaikoina tankkasin välillä 5 eurolla :D Aika naurettavaa, mutta jos tilillä ei ollut enempää.

Sitten vaikak jos ihan vähän vähempituloinen lapsiperhe lainaa vaikka pulkkamäkeä varten auton vaikka isovanhemmilta, niin ei siihen myöskään välttämättä sitä koko tankillista laita. Se kun voi olla monessa autossa lähes 100 euroa.

Jos on oma auto, niin tuskin kukaan mitään 10 euroa tankkaa.

Pariskunnilla voi taas olla se, että jos tuntuu, että jos on erikseen tulot ja tuntuu, että on kokoajan itse tankkamassa, niin voi vähän huijata ja tankata vain tarpeellinen, että sitten toinen puolisko voi tankata loppuun asti. Voi taas olla, että isällä voi vaikka olla suurinosa rahoista tilillä ja äidillä sitten vähempi rahaa ja on jotain suurempia ostoksia, ettei sitten viitsi nyt tankata.

Tietysti onhan niinkin, että tuolla kylmässä ei välttämättä jaksa kauheasti seisoskella ja jaksaa tankata vaan vähän aikaa.
 
"vieras"
Hyvin harvoin tankkaan tankin täyteen, koska en edes omista omaa autoa, vaan käytän isäni tai tätini autoa ja tankkaan tarvittavan määrän. Jos sitten ollaan menossa pitemmälle, niin sitten tankkaan tankin täyteen, ettei tarvi matkalla ihan heti tankata, mutta kaupunkiajossa riittää, että tankkaa 20€ muutaman kerran viikossa maksimissaan.
 
Akselijoustot
Katevaraus on tilillä näkyvä ostos jota ei ole veloitettu. Eikä liittyy mitenkään talousasioitten hallintaan.
Esimerkkinä vaikka se että tankkaan kortilla jollain asemalla ja tilitiedoissa se näkyy katevarauksena siihen asti kun ostos siirtyy veloitettujen puolelle.
Jaa. Kun ite yleensä perusasiat hoidan Visa Electronilla, niin ei sitä tiliä käsittääkseni voi ylittää. Vai voiko? Mutta onko sitten joillakin korteilla mahdollista ylittää tili siten?

Tarkoitan vain, että normaalisti taloutensa hoitavan ihmisen ei ainakaan pikkuostoksilla koko aikaa tarvitse välittää siitä, että uskaltaako nyt laittaa menemään 50-100 euroa.

Tuo bensavaras-juttu on aika jännä. Voisinpa päätellä, että tietyillä asuinalueilla riskit ovat suurempia. Normaalissa tilanteessa menee muuten rahaa hukkaan kun tankkailee usein. Joutuu sinne tankille ajamaan + sitten lisäkäynnistyksiä sun muita. Toki suht. pienestä lisämenekistä kyse, mutta kuitenkaan säästämisellä tuota asiaa ei voi mitenkään perustella. Ja toisekseen talvella kai olis parempi, että tankki olis useemmin täynnä. Vettä kondensoituu sinne tankkiin tms. jos koko ajan tyhjällä ajaa... Ja siitä voi tulla lisälaskua ja ongelmia.
 
Akselijoustot
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28253917:
Ei aina. Jos on kallista, tankataan vaan sen verran että pärjää kunnes löytyy halvempaa.
Erot on kyllä hinnassa niin pienet, että eipä tuokaan juuri kannata. Bensa on kyllä huvittava juttu. Siinä ihmiset juoksevat muutaman sentin perässä, mutta isossa kuvassa ihan merkityksetön juttu. Toki mäkin ostan mieluiten halvinta, mutta en mä sen takia ekstraa ajele. Jos on 50 litran tankki ja ero bensan hinnassa 2 senttiä, niin säästö on huikeesti 1 euro. Paikallisesti erot on tommosia.

Toki jos ero on 10 senttiä, on säästö 5 euroa. Mutta aika pieni raha sekin loppupeleissä. Turha hukata energiaa siis tommoseen asiaa, mitä nyt ihan vartavasten ei kannata ajaa kalliille.
 
Erot on kyllä hinnassa niin pienet, että eipä tuokaan juuri kannata. Bensa on kyllä huvittava juttu. Siinä ihmiset juoksevat muutaman sentin perässä, mutta isossa kuvassa ihan merkityksetön juttu. Toki mäkin ostan mieluiten halvinta, mutta en mä sen takia ekstraa ajele. Jos on 50 litran tankki ja ero bensan hinnassa 2 senttiä, niin säästö on huikeesti 1 euro. Paikallisesti erot on tommosia.

Toki jos ero on 10 senttiä, on säästö 5 euroa. Mutta aika pieni raha sekin loppupeleissä. Turha hukata energiaa siis tommoseen asiaa, mitä nyt ihan vartavasten ei kannata ajaa kalliille.
Eikä mekään ekstraa ajella vaan tankataan sitten toiste kun osuu kohdalle. Törkeää miten hinnat aina pompsahtelee jos on lomaliikennettä tmv.
 
"vieras"
Omaan autoon tankkaan aina tankin täyteen, inhoan tankkaamista. Joskus jos on laina-auto kun oma on huollossa, niin silloin tankkaan vain sen verran kuin käytän/olen käyttänyt, en siis välttämättä ollenkaan koko tankillista. Ja viimeksi kun tällä tuppukylällä ei toimineet korttiautomaatit, tankkasin vain kahdellakympillä koska käteistä ei ollut enempää enkä ehtinyt ajaa toiselle puolelle kylää nostamaan rahaa..
 
Siis oikeesti jos koko ajan on sellaisessa rahatilanteessa, että ei voi tankata täyteen, niin huh huh... Mikä muuten on tilillä "katevaraus"? Usein olen kuullut tuota sanaa käyttävän semmoisten ihmisten, jotka eivät osaa hoitaa talousasioitaan.
no kyllä se nyt ei mikään maailman ihme oo, että aina ei ole vara tanakta autoa täyteen. meillä oli useenkin sellainen tilanne silloin, kun tätä yritystä aloiteltiin. onhan se hyvä jos sulla on aina vara tehdä kaikki mitä haluat, kaikilla ei ole.
 
"kolmen äiti"
No mä en tankkaa koskaan kuin max sen 15 l, koska yleensä mies tankkaa autot Venäjällä ja joskus pääsee tankki sen verran tyhjäksi ja aikataulut ristiin, että on pakko vähän "jatkoaikaa" tankata. Mutta tosiaan, max tuo 15 l ja jo silloin hirvittää se, miten kallista bensa täällä on :(
 
lkjhgfds
Tankkaan tietyllä summalla, nykyään se on joko 35€ tai 40€. On kuitenkin niin pieni tankki.

Oishan tuo piripintaan tankkaaminen ihan fiksua, en vain ole koskaan sitä tehnyt. Täytyisi testata miten se toimii automaateilla :D
Yleensä menen tankkaamaan ruuhka-aikaan, niin ei ole ollut pokkaa alkaa kokeilemaan miten se toimii kun on autoja jonossa takana :rolleyes:
 

Yhteistyössä