Minkä luonteisille lapsille Steiner-koulu olisi hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zvirbulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="susu";28242302]en tiennytkään että eri kouluihin mennään eri luonteenlaatujen mukaan... Hmmm[/QUOTE]

Sikäli, kun olen ymmärtänyt, niin Steiner-koulu voi olla toiselle lapselle todella hyvä ja toiselle todella huono ja kyse ilmeisesti on juuri luonteen eroavaisuudesta.

Omilla aivoillaan ajatteleville, yksilöllisille, taiteellisille ja kädentaidoista pitäville. Sellaiselle, joka ei halua tasapäistämistä ja pakkosulautusta harmaaseen massaan.

[QUOTE="susu";28242363]Ei kai se luonteesta ole kiinni, vaan eri tavoista oppia. Ja sitä kun mielestäni ei voi tietää ennenkuin on kokeillut. Nimim. Steineria ja tavallista koulua käynyt.[/QUOTE]

Eikö ne oppimistavat liity luonteeseen?

No mutta, suosittelisitko itse kumpaa?

Meidän esikoinen on perusluonteeltaan vähän sellainen jästipää, jonka on itse haluttava oppia, jotta hän oppii. Hänelle ei riitä se, että asiat kerrotaan, vaan hänen on itse mietittävä.

Eikö ne oppimistavat liity luonteeseen?

No mutta, suosittelisitko itse kumpaa?

Meidän esikoinen on perusluonteeltaan vähän sellainen jästipää, jonka on itse haluttava oppia, jotta hän oppii. Hänelle ei riitä se, että asiat kerrotaan, vaan hänen on itse mietittävä.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että koulunsa aloittavalle pienelle lapselle Steineri on parempi.

Sairasta okkultismia koko steiner aate. Kukaan terve vanhempi ei lastaan sellaiseen pistä.

Omalla ala-asteellani palvottiin kristillistä jumalaa ja Jeesusta. Virsiä ja rukouksia joka päivä, ystävällisinä lahjoina gospel-kasetteja ja taisinpa saada uskonnollista kirjallisuuttakin lahjaksi. Kyseessä oli tavallinen pieni kyläkoulu ja ateistihan minusta tuli.

[QUOTE="susu";28242445]Itse olen käynyt Steiner-koulua 11 vuotta, enkä ole missään vaiheessa törmännyt minkäänlaiseen okkultismiin. Taitaa olla niin että epätietoisuus ja harhaluulot ohjaavat tässäkin asiassa yo. kirjoittajaa.[/QUOTE]

Steiner-opettajien sisäisissä oppaissa sanotaan, että antroposofia pitää tuoda esiin salatusti, niin että oppilaat eivät sitä huomaa, mutta myöhemmällä iällä saavat herätyksen ko. uskontoon.

[QUOTE="noh";28242360]Omilla aivoillaan ajatteleville, yksilöllisille, taiteellisille ja kädentaidoista pitäville. Sellaiselle, joka ei halua tasapäistämistä ja pakkosulautusta harmaaseen massaan.[/QUOTE]

Ei siellä Steiner -koulussakaan pääse yhteiskuntaa pakoon :D

Onko myöhemmin kenties tarjolla Steiner pohjaisia jatko-opintopaikkoja ja mahdollisesti Steiner työpaikkoja :)

[QUOTE="vieras";28242793]Ei siellä Steiner -koulussakaan pääse yhteiskuntaa pakoon :D

Onko myöhemmin kenties tarjolla Steiner pohjaisia jatko-opintopaikkoja ja mahdollisesti Steiner työpaikkoja :)[/QUOTE]

Valitettavasti on.

En suosittele steiner-kouluja kenellekään lapselle. tutustukaa ainakin ensin tarkasti steiner pedagogiikkaan! Kyseessä on okkultistisia uskomuksia sisältävä teosofinen ajattelumalli /uskonto. Lukekaa ainakin yksi Rudolf Steinerin kirjoittama kirja ja tehkää omat johtopäätöksenne niistä.

Valitettavasti on.

En suosittele steiner-kouluja kenellekään lapselle. tutustukaa ainakin ensin tarkasti steiner pedagogiikkaan! Kyseessä on okkultistisia uskomuksia sisältävä teosofinen ajattelumalli /uskonto. Lukekaa ainakin yksi Rudolf Steinerin kirjoittama kirja ja tehkää omat johtopäätöksenne niistä.

Suomessa steiner.koulujen toiminta poikkeaa aika paljon Rudolf Steinerin alkuperäisitä opeista ja sen nykyaikaisesta saksan mallista. Eli en suoraan lähtisi vertaamaan Rudolf Steinerin kirjoihin. Toki steiner-koulu on erilainen kuin suomalainen peruskoulu, mutta ei se ole saksalaisen verrokkinsa mallinenkaan.

Yhteistyössä