G:Raskausviikot ja olo?

• Viestiketjun aloittaja Jutustelua
  • Ensimmäinen viesti
Viikkoja 37 ja olo on ihan hyvä, parantumaan päin selvästi! Helpompi hengittää ja se on ihanaa, liitoskivut ei paljoa paina kun voi kuitenkin happea saada. =)
Uni on katkonaista, mutta onneksi saan nukkua vähän pidempään usein aamuisin, kun mies lähtee vähän myöhemmin töihin ja on pojan kanssa pienen hetken aamusta.
Supistelee tosi herkästi, mutta sehän vain innostaa! Kohta se loppuu ja saan nähdä uuden kaverin! :)

Jos nyt vain kääntyisi takaisin raivotarjontaan niin olisin erittäin kiitollinen.

[QUOTE="nana";28215749]40+4

Tänää neuvolassa auki 4cm :) odotellaan vielä siis

Jännittää että koskas alkaa supparit tai menee vedet[/QUOTE]

Kauhee mua ottais mahasta ihan silkasta jännityksestä! Ihan minä hetkenä hyvänsä, ajatella! :)

"kolmonen"
Rv 34 ja supistelee alvariinsa.Välillä kipeästi ja välillä kivuttomasti,ja tätä nyt jatkunut 3-4 päivää. Tuntuu kuin vauva junttaisi päällään alaspäin. Yöt katkonaisia ja vessassa saa hypätä useasti per yö. Päivisin ihan ok olo jos ei supistuksia lasketa:)

yritän silti nauttia
Huomenna alkaa viikko 35 ja olo on todella tukala.

Vatsa on niin ylhäällä että tuntuu ettei saa happea. Liitoskipuja olisi vaikka muille jakaa.
Kärsin myös vaikeasta ummetuksesta.

"Niiskuneiti"
38+3
Vauva jo laskeutunut, hengittäminen siis helpompaa mutta vessassa saa ravata varsinkin iltaisin kun on makuuasennossa.
Liitoskipuja ei tällä hetkellä juurikaan. Pari yötä oon nukkunut aika hyvin kun oon malttanut ottaa päivällä rauhallisemmin niin ei yölläkään oo lonkat särkenyt!
Vauvalla kova meno edelleen vatsassa, supistuksia ei juurikaan
Olisin kyllä jo niin valmis synnyttään!
Haluaisin nukkua selälleni :D

3. odottaja
Rv 26 ja olo oikein hyvä. Vähän alkaa masu jo olla tiellä ja kyljellään nukkuminen kypsyttää, mutta muuten tämä vaihe on ihana kun ei ole alku- eikä loppuraskauden vaivoja.

rv 28+1
Sairaalassa ollut yön, jäätävä niskajumi joka aiheuttaa hengitysvaikeuksia ja muuta ei niin mukavaa. Mutta muksulla kaikki hyvin. Mä en vaan saa nukuttua täällä ja olo muutenkin ihan paska.
Toi happimaski auttaa sentään vähän. On huulien tunnottomuus jo yön aikana parantunut.

Tänään toivottavasti pääsen kotiin potemaan, kun eivät voi mitään lihaslääkkeitä antaa.

"kolmas"
Mulla menossa vasta 13+4, voi kun oisin pidemmällä.
Hermostuttaa että miten tämän raskauden kanssa käy, saadaanko pieni syliin turvallisesti syksyllä.
Pientä pahoinvointia vieläkin, suussa kakan maku koko ajan ja ilmavaivat on ihan hirveitä.

"Vieras"
35+5. Olo on poskiontelotulehdusta lukuunottamatta loistava =)

Ei malttaisi enää odottaa että saa pienen syliin! Tätä kaveria on 5 vuotta odotettu, ja nyt kun synnytys on jo näin lähellä, rupeaa kovin kärsimättömäksi :)
Myös esikoinen odottaa vauvaa innolla jo syntyväksi. Hänen hartain toiveensa on ollut saada sisko tai veli :heart:

Faelivrin
40+4 - Olo on äärimmäisen kärsimätön, mutta muuten valitettavasti hyvä. Ei siis niin minkäänlaisia merkkejä siitä, että pian pääsis synnyttämään. Toivottavasti pian tulisi asiaan jotain muutosta. :)

rv 9+6 ja olo on ihan ok. Paljon parempi kuin muutama viikko sitten, enää ei tarvitse oksentaa kokoajan.

Parin viikon päästä olisi ultra, ja jännittää jo. Olen saanut päähäni ajatuksen, ettei kaikki ole hyvin :/ Se tunne ei perustu mihinkään konkreettiseen, mutta on silti olemassa. voi kun voisi vain siirtyä suoraan sinne huhtikuun alkuun..

"vieras"
rv 23+3, olo on todella hyvä :) vauvan liikkeet tuntuu päivä päivältä paremmin myös vatsan päältä. ruokahalu on kasvanut paljon, sa se näkyy tietysti vaa'assa. pitäisi vielä päättää otanko pakkauksen vai en.

Ihan alussa ollaan, rv. 5 tai ehkä hyvässä lykyssä jo 6. Raskautta ei siis ole vielä lääkärin taholta virallisesti todettu, mutta ei kai 5 raskaustestiä voi olla samaan aikaan rikki. :D

Ja siitä voinnista. OK, valitetaan nyt sitten ihan luvan kanssa. Oksettaa, mutta mitään ei tule, turvottaa, väsyttää, huimaa. Rintoja kivistää. Niin ja pelottaa, että onko pienellä kaikki hyvin. Ensi viikolla olisi sitten ensimmäinen gyne ja ultra, sielläpähän selviää. (Olisin päässyt jo viime perjantaina, mutta olin töissä. Tämän viikon lääkärini on lomalla.)

---
Rv 28 ja muuten aika energinen ja krempaton, jos ei pientä hengästymisen tunnetta ota huomioon. Vatsa aika ylhäällä ja misu pyöriin miten päin sattuu, joten vatsan "ahtaus" vaihteleen kovastikin. Puntarille en enää haluaisi mennä, tulee varmaan taas se joku +20 kiloa kevyesti.. Onneksi lähtee sitten synnytyksen jälkeen tippumaan ja ainakin aiempien raskauksien jälkeen olen itseni normaalipainoon saanut. Enää onneksi "vaan" 3 kuukautta laskettuun aikaan.. Nopeasti se menee! :)

"vieras"
rv 30+2 ja unettomuus painaa. Töissä pitäisi jaksaa kävellen käydä mutta alkaa kipu ja särky ja paineen tuntu vatsassa.. Ei enää monta viikkoa onneksi kun saa jäädä mammalomalle. :D

Yhteistyössä