Minkä ikäisenä teidän vauvoilla on mennyt maitoallergia ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8kk ikäisenä ilmeni maitoallergia, 2-vuotiaana oli ohitse. Meillä oli suolisto-oireinen allergia, eli oli vatsa kovalla ja kokeilemalla pikku hiljaa selvisi sitten että oli ohi. Nyt jo vuosi syöty maitotuotteita ja lapsi voi hyvin eikä allergian oireista tietoakaan :)

Meillä alko ihottumaa pikkuhiljaa tulemaan ihan vastasyntyneestä lähtien. Diagnoosi tuli 4 kk iässä. Meillä oli ainut oire tuo ihottuma. Poika oli 2,5 vuotta kun maitoallergia kokonaan ohi. Maitoallergian prick-testissä todettiin myös muna-allergia. Kananmunan poika sai ruokavalioon 2-vuotiaana. Hetki mentiin kokonaan ilman ruoka-allergioita, kunnes 3,5-vuotiaana sai diagnoosin homejuustoallergialle. Olemme antaneet pojalle homejuustoja silloin kun olemme itse niitä syöneet ja hyvällä ruokahalulla niitä popsinut. No kerran sitten tuli kunnon reaktio ja nyt on lääkärin todistus tästä allergiasta. Myös astma vaivaa lasta edelleen.

Mä olen kotosalla nyt "diagnosoinut" toisella vauvalla (ikää 5kk) maitoallergian. Alussa oli käytössä pojalla Premilon, kun kotiutui sairaalasta, se oli ihan ok. Sitte pikkuhiljaa siirryttiin jauheesta tehtyyn Nanniin ja aikansa se meni ihan ok, kunnes poika alkoi oksentelemaan todella paljon.Painoa ei tullut ja poika oli tosi väsynyt ja veltto. Sitten suositeltiin Nutrilon Omneota ja näytti hetken, että se sopis, koska oksentaminen jäi ja poika piristyi silmissä, sain ekat hymytkin. Mutta sitten alkoi huutaminen.... Nyt käytössä meillä Nutrilon Pepti, mikään muu ei sopinut. Kiinteetkin jätin pois siltä varalta, että niistä joku aiheutti ongelmia. Eilen sai vahingossa maidon veljensä pulloon (veli syö Nannia) niin heti alko huudot. Lääkäriin on lähete vetämässä, ja toiv.päästään mahd. pian.

Uusimmat

Yhteistyössä