Tästä on jo vuosia mutta.
Muistan kun lapseni leikki naapurin lapsen kanssa ja siihen asti kaikki hyvin kunnes tämä naapurin lapsi oli näyttänyt eräälle ihmiselle keskaria.
Minun lapseni siis ei näyttänyt
Ei siinä, tokihan tämä tuli minun lapseni syyksi sillä olihan minun lapsi erityislapsi
Kyseisen lapsen isä kävi sitten oventakana ja ei millään olisi minun kanssani halunnut jutella vaan halusi lapseni kanssa jutella KAHDEN? :O
ja tämä ei millään olisi suostunut että minä kuuntelen,
no pakkohan hänen oli suostua kun muuten en olisi antanut jutella lapselleni
Lopulta suostui ja keskustelu meni muistaakseni jokseenkin näin.
Kun meidän Pekka ei koskaan valehtele ja Pekka sanoi että ei muuten olisi näyttänyt keskaria mutta kun sinä Lassi pakotit, eikö sinulla ole käytöstapoja tai mitään?
Miksi sinä pakotat toisen noin rumiin tapoihin?
Siinä aikansa haukkui Lassia ja minä äitinä koetin siihen sanoa että eiköhän se teidän Pekka ole noi keskari jutut oppinut ihan päiväkodista sillä hän on minullekin monasti keskaria näyttänyt.
Vaan ei,
tästä isä kauhuissaan ja hyvä ettei nitroja esiin kaiva kun meidän Pekka ei valehtele ja kun meidän Pekka sanoo että teidän Lassi tämän on opettanut!
Koetin siihen sitten sanoa ettei ne lapset kyllä aina totta puhu ja osaa tarpeen tullen valehdella niin mitä tämän Pekan isä siihen :O
Kyllä minulla olisi paljon sinulle kerrottavaa teidän Lassin tekosista mutta kun olen luvannut Lassille etten kerro.
Kysyin tietenkin mitä ja eikö tullut aikuisena mieleen että minä huoltajana haluan ja minun kuuluu tietää jos jotakin tyhmää tekee, vaan ei ei ei.
Siinä vaiheessa oli likellä että en ihan kunnolla jo haukkunut tuota pikku Pekan isää että minkälainen kasvattaja hän kuvittelee olevansa :O
(nimet muutettu) Mutta voitte uskoa ettei naapurisopua enään juuri ollut kun heidän Pekan keskisormi vaiheeseen ei uskottu ja se oli siinä perheessä päätetty etä se oli meidän Lassin yllytyksestä noussut.
Mutta onneksi emme enään asu samassa talossa