Koska lapsenne alkoi käydä suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Showerg
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Oliskos tuo ollut vuoden ikäinen kun aloitti suihkuttelut.
3- vuotiaaseen asti pesulla kerran viikossa, tarpeen vaatiessa tietysti useammin. Nyt 5-vuotiaana 2-3 krt/vko. Kesällä tai kovasti hikoillessa toki useammin.

hellsbells
Ihan vauvasta asti. Esikoista kylvetettiin enemmän, hän oli ehkä 2kuukautinen kun luovuttiin kylvystä ja alettiin suihkussa käymään. Kuopus kävi pari krt kylvyssä, sen jälkeen suihku.
Nyt meillä on 3-vuotias joka käy joka ilta suihkussa, ja 10kk vauva joka käy kerran viikossa suihkussa ja samalla saunomassa. Tarpeen vaatiessa toki käy useemminkin, mutta hyvin on yleensä riittänyt tuo kerran viikossa.

:-)))
Kuopusta suihku pelotti, ja paljua/ammetta hän rakasti, joten alkoi käydä suihkussa noin vuoden ikäisenä, kun yhtäkkiä keksi miten ihanaa se on... :) Nyt käy päivittäin iltasuihkussa. Se kuuluu tärkeänä osana iltarutiiniin.

"Ronja"
Siinä 2kk iässä alko paino olla vauvalla sitä luokkaa, että mun hartiat/käsivarret huus hoosiannaa, joten suihkuun siirryttiin. Tosin siinä 8-9kk kieppeillä kun oppi istumaan kunnolla, niin otettiin taas amme silloin tällöin käyttöön.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yäkk;28184560:
3 vuotiaat kerran viikossa?!!!!!? mitäh
Itseäni ihmetyttää että lapsia viedään suihkuun JOKA ilta..huh huh. No, ehkäpä kaikilla ei sitten iho kuivu niin paljoa. Meillä pestään pari kertaa viikossa, kylvyssä tietenkin, koska lapsi siitä niin kovin tykkää. Suihkussa on käynyt, mutta ei ainakaan vielä ole lämmennyt sille.

4kk ikäisenä eka kerran suihkun alla. 1-vuotiaasta asti käynyt vaan suihkussa ja kylpypunkka laitettiin pois. kesällä miltei päivittäin kävi suihkussa. Nyt 2-vuotiaana kerran viikossa. Iho kuivuu hänellä ihan vesipesustakin ihan älyttömästi. Nyt raapinut ihon kauttaaltaan verille kun mummu oli unohtanut rasvata saunan jälkeen. Kun kesä tulee niin varmaan taas useammin. Ja tietysti tarpeen mukaan. Kädet, kasvot ja alapää pestään päivittäin.

Ken guru
[QUOTE="Ronja";28184828]Siinä 2kk iässä alko paino olla vauvalla sitä luokkaa, että mun hartiat/käsivarret huus hoosiannaa, joten suihkuun siirryttiin. Tosin siinä 8-9kk kieppeillä kun oppi istumaan kunnolla, niin otettiin taas amme silloin tällöin käyttöön.[/QUOTE]

Mun mielestä suihkussa on hankalampi pestä vauvaa. Märkä iho kun on liukas, ja suihku roiskii vettä epämielyttävästi naamalle. Plus että mulla käsivarret väsyy siinä.
En vaan vissiin jotenkin osaa :confused:.

Mutta siis pari kertaa olen suihkussa tätä "uutta vauvaa" käyttänyt, nyt on 4kk. Ekan kerran jossain parin kuukauden iässä. Muuten kylvetän n. joka toinen päivä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
ahaaa
[QUOTE="Vieras";28184815]Lapsen ihoa ei tarvitse kuivattaa liialla pesulla. Hiukset riittää kerran viikkoon.[/QUOTE]

meillä 2v on käynyt jo pitkään joka ilta suihkussa ja iho on hyvässä kunnossa. en vois kuvitellakkaan ulkoilujen, syömisten ja tarhapäivän jälkeen jättäväni lasta kunnolla pesemättä. Tukka pestään shamppoolla joka toinen päivä, vedellä päivittäin.

"vieras"
Esikoinen oli joka päivä kylvyssä yli 5-vuotiaaksi asti(joo ei mennyt suihkuun kun vettä meni silmiin ja nenään ja suuhun). Hirmuinen homma saada se 6-vuotias suihkuun kun olisi halunnut tunkeutua siihen ammeeseen... Seuraavat sitten noin 1,5vuotiaasta suihkussa ja 2krt/viikko tai joskus 1krt vähän riippuen päivistä.

En muista milloin aloitettiin suihkut, tai vaihdettiin kylpy suihkuun siis, nyt 6 vuotias ja päivittäin käy. Syy? No, useimmiten on ihna hikinen muksu kun riehuu tuolla ulkona. Lisäksi on itsestäänselvää että peppu ja pppeli pestään joka päivä, samoin varpaat. Hiukset joka toinen päivä, jos on kovasti hikinen niin sitten joka päivä.

Ken guru
En muista milloin aloitettiin suihkut, tai vaihdettiin kylpy suihkuun siis, nyt 6 vuotias ja päivittäin käy. Syy? No, useimmiten on ihna hikinen muksu kun riehuu tuolla ulkona. Lisäksi on itsestäänselvää että peppu ja pppeli pestään joka päivä, samoin varpaat. Hiukset joka toinen päivä, jos on kovasti hikinen niin sitten joka päivä.
Niin, ja pienellä vauvalla on vielä "se kaula" mikä pitää pestä kuitenkin, niin siinä ei paljoa väliin jää mitä ei pitäisi joka päivä pestä. Samalla kaikki menee kätevästi ammeessa, jos siis iho on kunnossa, kuten meidän vauvalla nyt on.

[QUOTE="Vieras";28184815]Lapsen ihoa ei tarvitse kuivattaa liialla pesulla. Hiukset riittää kerran viikkoon.[/QUOTE]

Ei tarvikkaan, eikä se kuivukkaan. En itsekään pysty olemaan hiukset pesemättömänä viikkoa joten miksi lapsen pitäisi? Ootko haistanut ikinä pipopäälapsen hiuksia perjantaina jos oot viimeks pessyt ne maanantaina?

Me käydään joka ilta, otan siis lapset mukaan kun itse menen suihkuun. Esikko haluaa välillä vaahtokylpyyn :D Lapset ovat nyt 10kk ja 3 v. Mun mielestä on vaan helpompaa ottaa ne iltapalan jälkeen suihkuun, kun naama ja kädet pitäisi joka tapauksessa pestä, usein myös kopuksen hiukset ui puurossa :D sekä alapesu tehdä. suihkun jälkeen sitten rasvataan ja mennään nukkumaan. Pestään suihkussa myös hampaat, joten suihkusta suunnataan suoraan sänkyyn. Samalla suihku/kylpy ollut sellanen rauhoittumishetki ennen iltasatua ja nukkumista.

Yhteistyössä