Sydän meinasi pysähtyä kun katsoin minun ja mieheni yhteiselle tilille *vuodatus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järkytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Järkytys

Vieras
Miehen vanhemmat kuolivat hiljakkoin ja sitten tuli tietenkin eteen perinnön jako.
Itse en oikeastaan paljoakaan ole kiinnittänyt huomiota, kun ei tuo mies puhu, eikä pukahda asioista juurikaan, enkä ole sen kummemmin kysellytkään.

Meidän tilillä on ihan helvetin paljon rahaa!!!!

Mies sanoi, että maksamme velat pois jne jne. Meistä tulee ensimmäistä kertaa elämässä velattomia ja rahaa jää vielä ylikin! :O

Ja me ollaan äskettäin myyty metsästä puita, harvennushakkuuna ja sieltäkin tuli ihan älytön summa.

KUOLEN tähän tunteeseen! Pää sekoaa! :O

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28182098:
Sitä ennen vaan kannattaa maksaa perintövero....

Osasta on jo maksettu, kun toinen appivanhemmista kuoli vähän aikaisemmin, mutta hänen osaltaan ei vielä sillon jaettu mitään. Nyt tuli vasta se varsinainen jako.

[QUOTE="liisi";28182108]olisin kyllä vähän huolissani tuosta puhumattomuudesta...[/QUOTE]

Miks? Ei mulla oo kauheesti tapana kysellä asioista. Puhuu kun puhuu ja kyllä sitten kertoo, kun kysyn.

kerro rehellisesti ap, kostuitko, kun tämä tieto upposi? Raha on ihmeellinen asia.

Mä menin naimisiin ihan normi-duunarin kanssa rakkaudesta ja pennien venytys ei haitannut. Sain perintöä mutta se meni lyhennyksiin. Mutta annas olla kun mies sai perintöpotin. . . . Huh sitä muutosta. Vaikea hyväksyä itsessäni, mut kylhän sen jälkeen näki miehen eri valossa. Muille käynyt näin?

Alkuperäinen kirjoittaja raha on jännä;28182233:
kerro rehellisesti ap, kostuitko, kun tämä tieto upposi? Raha on ihmeellinen asia.

Mä menin naimisiin ihan normi-duunarin kanssa rakkaudesta ja pennien venytys ei haitannut. Sain perintöä mutta se meni lyhennyksiin. Mutta annas olla kun mies sai perintöpotin. . . . Huh sitä muutosta. Vaikea hyväksyä itsessäni, mut kylhän sen jälkeen näki miehen eri valossa. Muille käynyt näin?

Minulle kävi näin. Ei ollut perintö mutta miehestä tuli varakas ja nyt olen hulluna häneen.

[QUOTE="vieras";28182249]Minulle kävi näin. Ei ollut perintö mutta miehestä tuli varakas ja nyt olen hulluna häneen.[/QUOTE]

Yyyyyh. Tätä piirrettä halveksun joissain ihmisissä, ymmärrän, että on jäänne ajoilta, jolloin naisen mahikset selvitä olivat olemattomat, jos oli lapsi, muttei elättäjää, mutta nyt on toiset ajat.

Olen Miestäni kunnianhimoisempi työelämässä ja tienaan jo nyt enemmän. Olen mielelläni hulluna mieheeni sekä innokas uralla etenijä, mutta toivottavasti en koskaan rahan perässä enemmän ihastuva.

Puhuimme mieheni kanssa yksi pv tuttavastani, jolla tuntuu riittävän naisia. Stoori menee yleensä niin, että pari alkaa pian puuhata jälkikasvua mutta pian eroavat, koska mies on eri syistä liian tasapainoton suhteeseen. Naisia riittää kuitenkin, luulen sen johtuvan siitä, että naiset häkeltyvät miehen saavutuksista esim.wikipediasta lukien tai hänen titteleistään, palkinnoistaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja raha on jännä;28182233:

Mulle kävi toisinpäin; Mies oli hyvintoimeentuleva mies kun kohdattiin, ihastuin, mentiin naimisiin. Tuli muuttujia elämään, ja köyhyys iski; rakkaus vain syveni.

No jaa. Nyt on tsänssit, että miehen bisnekset lähtevät rullaamaan paremmin ja toimeentulo paranee. En nyt sanoisi, että rakkaus tästä tiedosta syvenisi, mutta kyllä minusta kivalta tuntuu. Ollaan kuitenkin köyhäilty tässä monta vuotta. Ehkä sitä jaksaa rakastaa paremmin, kun ei koko ajan stressaa, että loppuuko rahat...?

Olenkohan jotenkin poikkeus koska miehelläni ei ole minkäänlaista perintöä luvassa, mutta minä itse sain ennakkoperintöä mummilta ja äidilläni myös iso ok.talo ja mökki luvassa. Siis eihän tälläisiä mieti mutta jonain päivänä se tulee eteen,,,

Kannattaa ehkä sijoittaa rahat jotenkin ja maksella omaa velkaa sillä rahalla pois. Ostaa vaikka muutaman sijoitusasunnon, joiden arvo kasvaa ja tuotolla makselee omaa lainaa pois. Jonkun vuoden päästä on useampi velaton asunto eli on vaurastunut. Muuten alkaa vaan hassaamaan kaikkeen turhuuten, kun on velaton.

Yyyyyh. Tätä piirrettä halveksun joissain ihmisissä, ymmärrän, että on jäänne ajoilta, jolloin naisen mahikset selvitä olivat olemattomat, jos oli lapsi, muttei elättäjää, mutta nyt on toiset ajat.

Olen Miestäni kunnianhimoisempi työelämässä ja tienaan jo nyt enemmän. Olen mielelläni hulluna mieheeni sekä innokas uralla etenijä, mutta toivottavasti en koskaan rahan perässä enemmän ihastuva.

Puhuimme mieheni kanssa yksi pv tuttavastani, jolla tuntuu riittävän naisia. Stoori menee yleensä niin, että pari alkaa pian puuhata jälkikasvua mutta pian eroavat, koska mies on eri syistä liian tasapainoton suhteeseen. Naisia riittää kuitenkin, luulen sen johtuvan siitä, että naiset häkeltyvät miehen saavutuksista esim.wikipediasta lukien tai hänen titteleistään, palkinnoistaan tms.

Hih, kirjoitat jo miehesi isolla M-kirjaimella :D Kohta kirjoittanet Herrastasi.

[QUOTE="vieras";28183729]Hih, kirjoitat jo miehesi isolla M-kirjaimella :D Kohta kirjoittanet Herrastasi.[/QUOTE]

Valitettavasti kyseessä on täppärini oikku. Jos selailen Chromella, ja kirjoitan nopeasti niin jokainen sana ehtii alkaa isolla.

Sitä muuten yleensä eniten halveksuu, pelkää ja inhoaa muissa ihmisissä minkä eniten itsessään kieltää/joutuu kieltämään. Tästähän se homofobiakin kumpuaa.

kyllä vaan joudun kuvaamaan sanonnan "raha ei tuo rakkautta..".. kun meillä loppui rahasta stressaaminen oli ns. aikaa enemmän panostaa parisuhteeseen ja löytää toinen uudestaan, oppia taas rakastamaan toista :)

Yhteistyössä