Yasmin-pillerien lopetus heti viikon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alakulo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alakulo

Vieras
Aloin vajaa viikko sitten syömään Yasmin-e-pillereitä ja nyt olo on alakuloinen. Ehkäisytarvetta ei ole, vaan aloin syömään pillereitä akneen. Antibiootit eivät sopineet minulle, sain niistä allergisen reaktion/ihottuman. Ja roaa olen syönyt aikanaan 2 kuuria, ja lääkärin mielestä akneni ei ollut tarpeeksi raju, että olisi roaa nyt määrännyt. Eli vaihtoehdot ovat vähissä.

No mutta, mitä on luvassa, jos lopetan pillerit nyt heti alle viikon käytön jälkeen? Aloitin pillerit kierron 15. päivänä lääkärin luvalla, eli ei ole vielä edes menkkojen aika, kun tavallisesti kiertoni on 32-40 päivää ja lopetus tuskin saa vielä vuotoa alkamaan näin lyhyen käytön jälkeen. Vai?

Oon lähössä rantalomalla 2,5 viikon päästä, eli menkat osuisi silloin juuri matkalle. Ei hyvä. Ja samoihin aikoihin on eräs tapahtuma, jossa haluaisin ihon olevan vähän paremmassa kunnossa, joten pillerien lopetus juuri silloin saattasi taas riehaannuttaa ihoa. Hmm, vaikea tilanne.

Pillereiden haittavaikutukset tasaantuvat vasta muutaman viikon käytön jälkeen. Ja harvemmin haittavaikutukset ihan noin heti edes ilmaantuu.
Mä suosittelisin, että söisit kaksi laattaa putkeen pillereitä, koska sulla tuo rantaloma tulossa.

Pillereiden haittavaikutukset tasaantuvat vasta muutaman viikon käytön jälkeen. Ja harvemmin haittavaikutukset ihan noin heti edes ilmaantuu.
Mä suosittelisin, että söisit kaksi laattaa putkeen pillereitä, koska sulla tuo rantaloma tulossa.

Mutta mites, kun aloitin pillerit vasta 15. kiertopäivänä, joten siihen kun lisätään 2x21 päivää, niin mentäisi jo kiertopäivässä 47, kun lopettaisin toisen liuskan. Alkaakohan jossain vaiheessa jo tiputtelemaan ennen kuin ehdin toisen liuskan syödä loppuun? Olen syönyt kaksi vuotta sitten samoja pillereitä, ja silloinkin mieliala oli ehkä vähän matalammalla kuin ilman pillereitä ja seksihalut poissa. Nyt ajattelin kuitenkin tuon loman ja tärkeän tapahtuman takia syödä pillereitä, että ihon kunto ehtisi vähän parantua niitä varten. Mutta eihän tätä voi kukaan puolestani päättää.

Mietin sellaistakin vaihtoehtoa, että söisin nyt vaikka kaksi viikkoa noita pillereitä ja lopettaisin sitten, jolloin menkat tulisi ennen matkaa. Mutta osaako joku sanoa, alkaako vuoto, jos pillerit lopettaa kahden viikon syömisen jälkeen?

Älä lopeta kesken, syö nyt ainakin se eka laatta putkeen. Ja vaikka toinen perään, jos loma tulee samoihin aikoihin. Loman jälkeen suosittelisin sitte kipittämään terkan puheille uudelleen, ja pyytämään vaikka Yasminellea. Käytännössä sama nappi mitä Yasminkin on, mutta vähemmillä hormoneilla. Toimii ihan yhtä hyvin, enkä ole huomannut mitään erikoista mielialassa. Ihokin on ihan kelvollisessa kunnossa (tosin käytän kosmetologin suosittelemaa ihonhoitosarjaa, joten silläkin on erittäin, erittäin suuri vaikutus).

Yhteistyössä