Pillereiden lopetuksesta akne - nyt uusi akne jälleen pillereiden uudelleen aloituksen vuoksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aknea pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aknea pukkaa

Vieras
Lopetin Yasmin-pillerit pari vuotta sitten ja lopetuksen jälkeen minulle puhkesi akne kasvoille, kaulalle ja selkään. Tuntui, että lopulta kahden kahden vuoden pillerittämyyden jälkeen iho oli jo paranemaan päin. Mutta koska aknea edelleen oli, aloitin 1,5 viikkoa sitten Yasminit uudelleen, jotta saisin ihoni parempaan kuntoon maalis-huhtikuun vaihteessa olevaa tärkeää tapahtumaa varten. Ja kuinka kävikään: uusia kovia punaisia patteja nousee, joita ei ole muutoin tullut moneen vuoteen.

Ajattelin, että jo yksi liuska ehtisi parantaa ihoani, sillä aikoinaan pillerit aloitettuani ihon kunto parani jo kahdessa viikossa. Mutta nyt on menty ihan ojasta allikkoon: pillerien lopetus aiheutti aknen ja nyt pillerien aloitus aiheuttaa aknen! Mitä teen?! Enää kaksi viikkoa aikaa niin ihon pitäisi olla paremmassa kunnossa :(

Mitäpä jos lopetan pillerit vähän ennen liuskan loppua, esim 18 pilleriä syötyäni? Saisiko tämä jo vuodon alkamaan? Ja sitten toivon, että iho vähän parantuu noin viikon sisällä, jonka ehdin olla syömättä pillereitä? Vai aiheuttaako uusi hormonimuutos vain aknen pahenemista?

Todennäköisesti kun söisit niitä pillereitä vielä hetken, niin se iho taas parantuisi entistä paremmaksi. Ne vaan tekee nyt sen, että ne ns. työntää kaiken paskan ihosta pihalle ja se valitettavasti ottaa hetken.

Toinen vaihtoehto olisi ollut aloittaa antibiootit siinä samalla kuin pilleritkin. Sitten olisit näyttänyt hetken vielä kirjavammalta, mutta iho olisi parantunut nopeammin. Ne kun tekee sen saman kuin Yasminitkin: työntää sitä kuonaa hetken aikaa pihalle = akne pahenee, ja sitten vasta paranee.

Mutta se nyt on jälkiviisastelua...

Mä en silti lopettaisi niitä pillereitä nyt heti, vaan jatakisin sitkeästi. En usko että se paremmaksi muuttuu jos nyt lopetat, valitettavasti.

Ja siis olen itse käynyt samaa taistelua nahkani kanssa jotain 15 vuotta...

Sainkin Tetralysal-kuurin akneen, mutta ehdin syödä sitä vain viitisen päivää, kunnes sain kivuliasta ihottumaa tai jonkin allergisen reaktion. Eli lopetin antibiootit sitten heti. Ja nyt, jippii, huomasin, että tuo antibioottien syöminen puhkaisi minulla psoriasiksen (isälläni ja siskollani on se, joten tiedän, mistä on kyse)! Sormien välit ja silmäluomet punottaa, hilseilee ja kivistää! Perhana.