Ärsyttävää kun täällä ei sossusta saa sosiaalista luottoa

• Viestiketjun aloittaja "Ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";28175087]No itsehän mä ne olenkin maksamassa kun sieltä sossusta tuskin tulee senttiäkään!!![/QUOTE]

hyvä.
aina.ensin.vuokra. sitten kaikki muu. ja heti kun vaikuttaa siltä, että vuokra uhkaa jäädä rästiin, yhteys vuokranantajaan ETUKÄTEEN.

"mamma"
Voi hyvää päivää. Mee nyt vähän ittees. Mäkin sain opiskeluinnon vasta synnytettyäni lapsen ja sitä hyväksikäyttäen, opiskelen, olen raskaana ja olen kotiäitinä. Elämä pitää olla siis täysin valmis ennen kuin saa lapsia? Pyh sanon minä.
No ihan miten vaan. Mutta eikö ole vähän turvallisempi olo kun on tutkinto taskussa ja työpaikka katsottuna. Voi sitten myös itse elättää ne lapset ettei tarvii elää yhteiskunnan rahoilla?
Joo tiedän että on eri näkemyksiä mutta itse en vaan pysty ymmärtämään sitä että rahaa pitäisi saada ilmaisekis. Oma tyylini elää on sellainen että maksan omat kuluni ja saan vähän myös säästöön. Tämä on aina ollut se ykkösjuttu.Llapsi tuli vasta kun asiat oli järjestyksessä eikä häneltä ole koskaan puuttunut mitään, ei myöskään läsnäolevat vanhemmat.
Kukin taaplaa tyylillään, mutta minä en tykkää pummityylistä, en ole koskaan tykännyt enkä tule mielipidettä siitä muuttamaan. Ja vielä sekin että minä en ole sossuta koskaan hakenut rahaa mutta makamistani veroista kyllä maksetaan työtä vieroksuville toimeentulo. Se vaan nyppii.

Piupaupampula
[QUOTE="mamma";28174981] En todellakaan olisi koskaan järjestänyt itsestäni yksinhuoltajaa. Mutta sehän on sivuseikka. QUOTE]

Huoh. Minun lasteni isä kuoli muutama kuukausi sitten yllättäen. Ilmeisesti järjestin itseni yksinhuoltajaksi.

"eee"
[QUOTE="a p";28175111]Tämä ei ole vaihtoehto.[/QUOTE]

Entä jos lainaisit rahaa lapsen isältä? Kun kyseessä on suunniteltu ja toivottu lapsi, niin varmaan hän on isälleen niin tärkeä, että isä välittää lapsen hyvinvoinnista ja lainaa teille tarvittaessa rahaa, jotta elinolosuhteenne pysyvät kunnossa.

Tai ehkä lapsen isä voisi nähdä lasta nykyistä enemmän, ja sinä voisit käydä sillä välin enemmän töissä tienaamassa?

"a p"
Mamma ei ilmeisesti tajua sellaista kuin uudelleen kouluttautuminen. Toki olisi ilmeisesti pitänyt olla mielummin työtön kuin lähteä opiskelemaan varmasti työllistävälle alalle.

"a p"
[QUOTE="eee";28175143]Entä jos lainaisit rahaa lapsen isältä? Kun kyseessä on suunniteltu ja toivottu lapsi, niin varmaan hän on isälleen niin tärkeä, että isä välittää lapsen hyvinvoinnista ja lainaa teille tarvittaessa rahaa, jotta elinolosuhteenne pysyvät kunnossa.

Tai ehkä lapsen isä voisi nähdä lasta nykyistä enemmän, ja sinä voisit käydä sillä välin enemmän töissä tienaamassa?[/QUOTE]

Ei häneltä noin isoa summaa irtoa kun on asuntovelallinen ja välillä lomautettuna ollut.

"mamma"
[QUOTE="mamma";28174981] En todellakaan olisi koskaan järjestänyt itsestäni yksinhuoltajaa. Mutta sehän on sivuseikka. QUOTE]

Huoh. Minun lasteni isä kuoli muutama kuukausi sitten yllättäen. Ilmeisesti järjestin itseni yksinhuoltajaksi.
No just, vedä nyt kilo herneitä nokkaas. Kuka noin on väittänyt? Tottakai voi odottamattomia asioita tapahtua elämässä. A.p:n lapsen isä taitaa kuitenkin olla hengissä.
Pointti oli kuitenkin se että suunnittelee NE OPISKELUT ennen lapsia. On sitten varaa elättää ne lapset vaikka yh:nakin.

"eee"
[QUOTE="a p";28175154]Ei häneltä noin isoa summaa irtoa kun on asuntovelallinen ja välillä lomautettuna ollut.[/QUOTE]

Entä jos isä pitäisi lasta enemmän? Sinä säästäisit ruokakuluissa ja voisit tehdä enemmän töitä ja ansaita rahaa.

"a p"
[QUOTE="eee";28175159]Entä jos isä pitäisi lasta enemmän? Sinä säästäisit ruokakuluissa ja voisit tehdä enemmän töitä ja ansaita rahaa.[/QUOTE]

Tämä ei ole vaihtoehto.

"mamma"
[QUOTE="a p";28175148]Mamma ei ilmeisesti tajua sellaista kuin uudelleen kouluttautuminen. Toki olisi ilmeisesti pitänyt olla mielummin työtön kuin lähteä opiskelemaan varmasti työllistävälle alalle.[/QUOTE]

Ja a.p. ei ole kuullut sellaisesta kuin opiskelu työn ohella? Sehän on ainoa vaihtoehto jos on lapsi elätettävänä.

"a p"
[QUOTE="mamma";28175168]Ja a.p. ei ole kuullut sellaisesta kuin opiskelu työn ohella? Sehän on ainoa vaihtoehto jos on lapsi elätettävänä.[/QUOTE]

Minkä töiden ohessa???????

"eee"
[QUOTE="a p";28175167]Tämä ei ole vaihtoehto.[/QUOTE]

Miksi ei?
Eikö tämä nyt sittenkään ollut suunniteltu, toivottu ja molempien haluama lapsi ja lapsen isäksi valittu henkilö tasapainoinen ja lapsen huoltajaksi soveltuva?

"a p"
[QUOTE="eee";28175178]Miksi ei?
Eikö tämä nyt sittenkään ollut suunniteltu, toivottu ja molempien haluama lapsi ja lapsen isäksi valittu henkilö tasapainoinen ja lapsen huoltajaksi soveltuva?[/QUOTE]

Ei mun tarvitse selittää tähän meidän tapaamisjärjestelyitä. Ne eivät ole tämän ketjun aihe eivätkä kuulu teille millään tavalla. Lapsen isässä ei ole isänä mitään vikaa joten voit lopettaa tuollaiset spekuloinnit.

[QUOTE="mamma";28175122]No ihan miten vaan. Mutta eikö ole vähän turvallisempi olo kun on tutkinto taskussa ja työpaikka katsottuna. Voi sitten myös itse elättää ne lapset ettei tarvii elää yhteiskunnan rahoilla?
Joo tiedän että on eri näkemyksiä mutta itse en vaan pysty ymmärtämään sitä että rahaa pitäisi saada ilmaisekis. Oma tyylini elää on sellainen että maksan omat kuluni ja saan vähän myös säästöön. Tämä on aina ollut se ykkösjuttu.Llapsi tuli vasta kun asiat oli järjestyksessä eikä häneltä ole koskaan puuttunut mitään, ei myöskään läsnäolevat vanhemmat.
Kukin taaplaa tyylillään, mutta minä en tykkää pummityylistä, en ole koskaan tykännyt enkä tule mielipidettä siitä muuttamaan. Ja vielä sekin että minä en ole sossuta koskaan hakenut rahaa mutta makamistani veroista kyllä maksetaan työtä vieroksuville toimeentulo. Se vaan nyppii.[/QUOTE]

Mä oon painanut duunia 16- vuotiaasta asti enkä ole keskittynyt omaan itseeni, lapsen saatuani tajusin että mun elämä ei ole vielä ohitse ja opiskelen nyt kunnolla. Mies tietenkin käy töissä ja on mulla duuni, mutta välillä pitää uskaltaa hypätä ja tehdä muutosta. Vaikka olisikin ammatti, hankittu esim. 20 vuotiaana, tarkoittaako se sitä että sun on PAKKO tehdä sitä vain koska sulla on perhe ym. Kaikilla on oikeus opintotukeen ja lainaan vaikka olisikin lapsia/yh/mitä vain. Elämä heittelee vaikka kuinka olisi suunniteltu ja säästössä rahaa, ei kaikkeen pysty vaikuttamaan.

Toivottavasti sä et koskaan joudu pulaan, rahan tai minkään muunkaan takia. Vois vaikka avartua katse.

"a p"
[QUOTE="eee";28175203]Useimmat opiskelijat tekevät opintojen ohessa töitä.[/QUOTE]

Tuo mamma kirjoitti töiden ohessa opiskelusta!!! Eri asia kuin tehdä osa-aikaisesti töitä opiskelujen ohessa!!! Mä olen tehnyt koko ajan töitä jos niitä vain on ollut. Ei joka paikassa ole töitä tarjolla vaikka millä mitalla ja lapsenkin kanssa on pakko olla. En voi lasta heitteille jättää.

Jos mä olen tyhmä kun olen ongelmissa vuokrien takia, niin ei tässä ketjussa kyllä kovin montaa muutakaan fiksua näytä olevan.

[QUOTE="a p";28175043]Lapsi on täysin suunniteltu, mutta idiootti mamma voisi tajuta sellaisen asian kuin elämä joka ei mene kuten suunnittelee!!! :headwall: Voiko joku tosiaan olla noin idiootti!? Pitää varmaan tutulle kahden lapsen yh:lle sanoa, että olisit käyttänyt ehkäisyä ettet sitten ole nuorena kahden lapsen yh-LESKI!!![/QUOTE]

Anteeksi kun sanon, mutta oma leski-tuttavani maksaa asuntolainaa jonka miehensä kanssa otti YKSIN ja tekee kahta vuoroa vaikka hänellä on kolme lasta. Ja hän pärjää.

Sinusta itsestä se on kiinni, mihin sinä rahasi laitat.

Yksiöön mahtuu oikein mainioisti nainen ja yksi lapsi. Myyt vaikka osan huonekaluista ja loput laitat säilöön. Ja kuten sanoin sille toisen ketjun vuokrarästi-ap:lle niin nyt vaan suu säkkiä myöten ja kohti tulevaa. Ehkä se siitä.

"eee"
[QUOTE="a p";28175223]Tuo mamma kirjoitti töiden ohessa opiskelusta!!! Eri asia kuin tehdä osa-aikaisesti töitä opiskelujen ohessa!!! Mä olen tehnyt koko ajan töitä jos niitä vain on ollut. Ei joka paikassa ole töitä tarjolla vaikka millä mitalla ja lapsenkin kanssa on pakko olla. En voi lasta heitteille jättää.

Jos mä olen tyhmä kun olen ongelmissa vuokrien takia, niin ei tässä ketjussa kyllä kovin montaa muutakaan fiksua näytä olevan.[/QUOTE]

Siksihän Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus. (Ja lapsella isä, mutta ai niin, hän ei jostain syystä kyennytkään ottamaan lasta luokseen.)

"eee"
[QUOTE="a p";28175238]Koittakaa nyt jo tajuta, että mä EN myy yhtäkään huonekalua! Koittakaa lukea mitä mä kirjoitan![/QUOTE]

Voisitko sinä puolestasi koettaa ymmärtää, miksi niin moni suosittelee sinulle sitä huonekalujen myyntiä?

ohhoh
Elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee. Vaikka kuinka kaikki olisi "valmiina" (kuten tällä mammalla) niin yllättävää voi tulla vaikkei tilattu.
Itse opiskelin lukion jälkeen itselleni ammatin, olin välillä töissä välillä työttömänä. Sitten kävi tuuri ja sain vakituisen työpaikan. Menin naimisiin ja sain lapsen. Nytkö kaikki oli valmiina? Ei. Äitiyslomani aikana firma meni lähes konkkaan ja palauttuani töihin minut irtisanottiin. Sain toisen lapsen, ajatelkaa työttömänä!! ;) Olin välillä työttömänä (kyllä, liitosta sai paremmin kuin kht:sta) ja välillä kht:lla. Sainpa vielä kolmannenkin lapsen :)
Sitten lähdin opiskelemaan itselleni uutta ammattia, sillä entiseen en halunnut palata. Opiskeluaika oli tiukkaa enkä todellakaan olisi voinut tehdä mitään töitä "siinä sivussa" sillä miehellä 3-vuorotyö. Kitkutettiin, mutta mistään ei tarvinnut tinkiä. Paitsi etelänmatkoista, mut mitä pienistä. Valmistuttuani olin jonkin aikaa määräaikaisena ja sitten sain valituisen paikan.
Pointtini on, että vaikka en 13v sitten elämääni näin suunnitellut meneväksi, näin se meni ja hyvä niin :) Jos oikein tarkasti ajattelee, koskaan ei olisi oikeaa aikaa lapsen tulla. Fakta on kuitenkin, että lapsen tekeminen alle 30-vuotiaana onnistuu kuitenkin hivenen paremmin kuin 40+

Jos ei ole syntynyt kultalusikka per***sä, elämässä tulee aikoja kun on taloudellisesti todella tiukkaa. Silloin täytyy karsia kaikki ylimääräinen pois. Itse pidän tärkeimpinä maksuerinä 1) asuntolaina (tai vuokra), 2) sähköt ja 3) vesi. Niin ja vakuutukset!! Aina ensin maksetaan nuo ja sitten loput laskut, ruoka, vaatteet jne.

Yhteistyössä