Elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee. Vaikka kuinka kaikki olisi "valmiina" (kuten tällä
mammalla) niin yllättävää voi tulla vaikkei tilattu.
Itse opiskelin lukion jälkeen itselleni ammatin, olin välillä töissä välillä työttömänä. Sitten kävi tuuri ja sain vakituisen työpaikan. Menin naimisiin ja sain lapsen. Nytkö kaikki oli valmiina? Ei. Äitiyslomani aikana firma meni lähes konkkaan ja palauttuani töihin minut irtisanottiin. Sain toisen lapsen, ajatelkaa työttömänä!!
Olin välillä työttömänä (kyllä, liitosta sai paremmin kuin kht:sta) ja välillä kht:lla. Sainpa vielä kolmannenkin lapsen
Sitten lähdin opiskelemaan itselleni uutta ammattia, sillä entiseen en halunnut palata. Opiskeluaika oli tiukkaa enkä todellakaan olisi voinut tehdä mitään töitä "siinä sivussa" sillä miehellä 3-vuorotyö. Kitkutettiin, mutta mistään ei tarvinnut tinkiä. Paitsi etelänmatkoista, mut mitä pienistä. Valmistuttuani olin jonkin aikaa määräaikaisena ja sitten sain valituisen paikan.
Pointtini on, että vaikka en 13v sitten elämääni näin suunnitellut meneväksi, näin se meni ja hyvä niin
Jos oikein tarkasti ajattelee, koskaan ei olisi oikeaa aikaa lapsen tulla. Fakta on kuitenkin, että lapsen tekeminen alle 30-vuotiaana onnistuu kuitenkin hivenen paremmin kuin 40+
Jos ei ole syntynyt kultalusikka per***sä, elämässä tulee aikoja kun on taloudellisesti todella tiukkaa. Silloin täytyy karsia kaikki ylimääräinen pois. Itse pidän tärkeimpinä maksuerinä 1) asuntolaina (tai vuokra), 2) sähköt ja 3) vesi. Niin ja vakuutukset!! Aina ensin maksetaan nuo ja sitten loput laskut, ruoka, vaatteet jne.