Ärsyttävää kun täällä ei sossusta saa sosiaalista luottoa

• Viestiketjun aloittaja "Ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti
"Ahdistaa"
Tuskin saan harkinnanvaraisena apua vuokrarästeihin, en ainakaan koko summaa. Olisi nyt todella tarpeen sosiaalinen luotto, mutta kun tämän paikkakunnan sossusta ei saa sitä! Ottaa niin päähän kun eivät voi sitä antaa. En tiedä mikä on syynä etteivät ole sitä ottaneet käyttöön.

Ahdistaa kun häätö on tiedossa kolmen viikon päästä. Kunta ilmeisesti suostuu antamaan yksiön, mutta miten mahdutaan sinne mun ja lapsen tavaroiden kanssa! En haluaisi luopua osasta huonekaluja koska tilanne olisi väliaikainen ja isompi asunto suunnitelmissa myöhemmin. Pitää yrittää saada sukulaisen luo varastoon osa tavaroista, että saa ne myöhemmin sitten käyttöön.

Perkele suoraan sanottuna.

"vieras"
Vai vielä isompi asunto suunnitteilla? Koita nyt vaan elellä siellä yksiössä jos sellaisen saat kunnes opit hoitamaan talouttasi. Luulisi jo järjenkin sanovan, että asuminen on sellainen kulu, joka maksetaan ihan ensimmäisenä. Oletkin tulevaisuudessa todella haluttu vuokralainen vuorarästimerkintöinesi.

"a p"
[QUOTE="vieras";28174878]Vai vielä isompi asunto suunnitteilla? Koita nyt vaan elellä siellä yksiössä jos sellaisen saat kunnes opit hoitamaan talouttasi. Luulisi jo järjenkin sanovan, että asuminen on sellainen kulu, joka maksetaan ihan ensimmäisenä. Oletkin tulevaisuudessa todella haluttu vuokralainen vuorarästimerkintöinesi.[/QUOTE]

TULEVAISUUDESSA suunnitelmissa!!! Miksi en saisi hankkia isompaa asuntoa sitten kun olen valmistunut ja töissä?!? Ei se kuulu silloin sulle tai sossulle!

"vieras"
[QUOTE="a p";28174891]TULEVAISUUDESSA suunnitelmissa!!! Miksi en saisi hankkia isompaa asuntoa sitten kun olen valmistunut ja töissä?!? Ei se kuulu silloin sulle tai sossulle![/QUOTE]

Asu vaikka Pietarhovissa kunhan maksat kulusi itse.

"mamma"
Kai sen sossun nyt pitäisi olla se vihonviimeinen paikka mistä apua haetaan. Minä ainakin mieluummin pyydän apua vaikka keneltä ennenkuin sossuun menisin. Pankki on sitä varten että saa luottoa, voi sitten maksella takaisin kun rahaa tulee. Ja aina, aina pitää olla "sukanvarressa" hätävara.
Huom. opiskellessakin voi käydä töissä, itse kävin opiskeluaikana töissä eikä koskaan ollut pulaa rahasta. Tosin elinkin suu säkkiä myöden.

"a p"
[QUOTE="vieras";28174901]Asu vaikka Pietarhovissa kunhan maksat kulusi itse.[/QUOTE]

Mikä ihmeen Pietarhovi? Mä en maksa itse vielä kulujani koska olen opiskelija ja yhtälailla mulla on oikeus normaaleihin tukiin kuten muillakin.

Sosiaalisen luoton pitää maksaa takaisin joten miten se olisi ollut pois sulta? Sitä en kuitenkaan saa. Harkinnanvaraista jos en saa niin maksan kokonaan velkani itse kuntaan samalla kun maksan halvemman asunnon vuokraa. Eli vaikka sossu ei mua auttaisi niin velkani aion kuitata, että on myöhemmin mahdollisuus saada kunnasta isompi asunto. Ja tuon isomman asunnon takuuta varten säästän rahat ihan omasta palkasta sitten kun olen töissä.

Huvittavaa, että jonkun mielestä mun pitäisi asua lopun elämää yksiössä lapsen kanssa tämän takia. Aivan kuin tilanne ei voisi muuttua ja rahaa olla enemmän.

"a p"
[QUOTE="mamma";28174926]Kai sen sossun nyt pitäisi olla se vihonviimeinen paikka mistä apua haetaan. Minä ainakin mieluummin pyydän apua vaikka keneltä ennenkuin sossuun menisin. Pankki on sitä varten että saa luottoa, voi sitten maksella takaisin kun rahaa tulee. Ja aina, aina pitää olla "sukanvarressa" hätävara.
Huom. opiskellessakin voi käydä töissä, itse kävin opiskeluaikana töissä eikä koskaan ollut pulaa rahasta. Tosin elinkin suu säkkiä myöden.[/QUOTE]

En saa pankista lainaa ja ainoastaan yhdellä ihmisellä oli lainata mulle vähän rahaa. Monta vuotta pienituloisena yh:na niin ei ole päässyt kertymään säästöjä. Töitä olen tehnyt jos niitä on ollut, mutta ei niitäkään aina ole ja lapsenkin kanssa pitää olla.

Oletko ollut opiskelija yksin ollessa vai yh:na? Ne kun on kaksi eri asiaa.

[QUOTE="a p";28174896]En ala tähän erittelemään syitä koska ne ei teille kuulu. Sen verran sanon, että joskus elämä heittelee rankalla kädellä. Mutta eihän palstan täydellisyyksillä ikinä ole ongelmia.[/QUOTE]

Jep. Elämä heittelee,meilläkin alkuvuosi puolisolla yhtäkkiä tulotonta ja tosiaan ensimmäiseksi maksetaan asuminen ja siihen liittyvät kulut,ja loppu sit koetetaan saada jotenkin piisaamaan.

"mamma"
[QUOTE="a p";28174933]En saa pankista lainaa ja ainoastaan yhdellä ihmisellä oli lainata mulle vähän rahaa. Monta vuotta pienituloisena yh:na niin ei ole päässyt kertymään säästöjä. Töitä olen tehnyt jos niitä on ollut, mutta ei niitäkään aina ole ja lapsenkin kanssa pitää olla.

Oletko ollut opiskelija yksin ollessa vai yh:na? Ne kun on kaksi eri asiaa.[/QUOTE]

Itse kyllä järjestin asiani vähän toisin. En todellakaan olisi koskaan järjestänyt itsestäni yksinhuoltajaa. Mutta sehän on sivuseikka. Jos lapsi olisi ollut olisin varmaan tehnyt vaan enemmän töitä. Toki lapsen kanssakin pitää olla mutta minusta on elannon hankkiminen ykkösasia. Sitten kun laskun on maksettu vietetään laatuaikaa lapsen kanssa vaikka sitä olisikin vähän. Mutta tämä onkin vaan minun mielipiteen, kovin vaatimaton sellainen.

"hellu"
[QUOTE="mamma";28174926]Kai sen sossun nyt pitäisi olla se vihonviimeinen paikka mistä apua haetaan. Minä ainakin mieluummin pyydän apua vaikka keneltä ennenkuin sossuun menisin. Pankki on sitä varten että saa luottoa, voi sitten maksella takaisin kun rahaa tulee. Ja aina, aina pitää olla "sukanvarressa" hätävara.
Huom. opiskellessakin voi käydä töissä, itse kävin opiskeluaikana töissä eikä koskaan ollut pulaa rahasta. Tosin elinkin suu säkkiä myöden.[/QUOTE]

jaa no mietis tilanne jos kyseessä on yksinhuoltaja äiti joka opiskelee,miten se työssäkäynti järjestyisi? ottamalla lapsi mukaan vai olisiko lapi päiväkodissa 24/7 ??

kato lapsettomana elämä on vähä helpompaa tai jos on mies,mtuta kaikilla ei ole!!

"a p"
[QUOTE="mamma";28174981]Itse kyllä järjestin asiani vähän toisin. En todellakaan olisi koskaan järjestänyt itsestäni yksinhuoltajaa. Mutta sehän on sivuseikka. Jos lapsi olisi ollut olisin varmaan tehnyt vaan enemmän töitä. Toki lapsen kanssakin pitää olla mutta minusta on elannon hankkiminen ykkösasia. Sitten kun laskun on maksettu vietetään laatuaikaa lapsen kanssa vaikka sitä olisikin vähän. Mutta tämä onkin vaan minun mielipiteen, kovin vaatimaton sellainen.[/QUOTE]

Eli sun mielestä mun olisi pitänyt jättää alle kouluikäinen lapsi yksin? :headwall: Ja tuo yh-kommentti oli niin ala-arvoinen, että en viitsi edes kommentoida sitä.

Mä muistan kun asuin yksin, olin opiskelija, aina käynyt töissä ja maksanut vuokrani. No jouduin hetkeksi työttömäksi (2kk palkatta), en kerennyt saada työttömyysrahaa, sossusta en saanut kun olin mahdollisuus saada pankista opintolaina, pankki ei myöntänyt opintolainaa kun tilillä näkyi muutama pikavippi (huoh, miksiköhän otin?) ja opintotukea tuli se 330e ja vuokra 474e. Sillon olin vähän pulassa.. Mutta onneksi sain vanhemmiltani pari tonnia lainaa jolla pystyin maksamaan vuokrani siihe asti kun palkka alkoi taas virrata, mutta jos ei heillä olisi ollut antaa... No olisin menettänyt asunnon :) Tajuan siis sun tilanteen ja tsemppiä kovasti!!

• Tykkää
Reactions: moona81
"mamma"
[QUOTE="hellu";28174997]jaa no mietis tilanne jos kyseessä on yksinhuoltaja äiti joka opiskelee,miten se työssäkäynti järjestyisi? ottamalla lapsi mukaan vai olisiko lapi päiväkodissa 24/7 ??

kato lapsettomana elämä on vähä helpompaa tai jos on mies,mtuta kaikilla ei ole!![/QUOTE]

Niinpäniin. Siksi on olemassa sellainen käsite kuin perhesuunnittelu. Tarkoittaa käytännössä ehkäisyä. Ensin siis opiskelu ja sitten lapset.
Noh, nyt on siis myöhäistä valita fiksusti. Mutta lapsen kanssa pitää vaan olla vielä pihimpi ja elää tulojen mukaan. Ja kyllähän yh saa paljon enemmän "ilmaista" rahaa sossusta kuin ilman lasta opiskeleva. Ja kyllä, lapsesta huolimatta pitää järjestää hoito niin että voi käydä tienaamassa että voi elättää sen lapsen kun sen kerran on maailmaan saattanut. Se on se vanhemman perustehtävä. Ajatus on vaan monelta kadoksissa.
Sori, mutta multa ei pummit saa sympatiaa. Se johtuu siitä että itse olen joutunut aina tekemään vaikeita valintoja mutta sen seurauksena menee nyt hyvin.

"a p"
Lapsi on täysin suunniteltu, mutta idiootti mamma voisi tajuta sellaisen asian kuin elämä joka ei mene kuten suunnittelee!!! :headwall: Voiko joku tosiaan olla noin idiootti!? Pitää varmaan tutulle kahden lapsen yh:lle sanoa, että olisit käyttänyt ehkäisyä ettet sitten ole nuorena kahden lapsen yh-LESKI!!!

"mamma"
[QUOTE="a p";28175043]Lapsi on täysin suunniteltu, mutta idiootti mamma voisi tajuta sellaisen asian kuin elämä joka ei mene kuten suunnittelee!!! :headwall: Voiko joku tosiaan olla noin idiootti!? Pitää varmaan tutulle kahden lapsen yh:lle sanoa, että olisit käyttänyt ehkäisyä ettet sitten ole nuorena kahden lapsen yh-LESKI!!![/QUOTE]

No hyvä jos olet suunnitellut lapsen. Mutta olisit suunnitellut NE OPISKELUT myös ennen lasta. Ja aivan samalla tavalla se yh-LESKI on toivottavasti suunnitellut NE OPISKELUT ennen lapsia.
Kuka tässä on se pahvi?!

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Asiathan on hyvin järjestymässä, jos saatte yksiön. Jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon, niin eikös se ole juuri nyt teille parasta muuttaa pienempään/halvenpaan? Myy ylimääräiset huonekalut vaikka huutonetissa, ja laita rahat tilille säästöön. Siitä se säästäminen lähtee!

[QUOTE="mamma";28175062]No hyvä jos olet suunnitellut lapsen. Mutta olisit suunnitellut NE OPISKELUT myös ennen lasta. Ja aivan samalla tavalla se yh-LESKI on toivottavasti suunnitellut NE OPISKELUT ennen lapsia.
Kuka tässä on se pahvi?![/QUOTE]

Voi hyvää päivää. Mee nyt vähän ittees. Mäkin sain opiskeluinnon vasta synnytettyäni lapsen ja sitä hyväksikäyttäen, opiskelen, olen raskaana ja olen kotiäitinä. Elämä pitää olla siis täysin valmis ennen kuin saa lapsia? Pyh sanon minä.

• Tykkää
Reactions: Calissa
"a p"
Asiathan on hyvin järjestymässä, jos saatte yksiön. Jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon, niin eikös se ole juuri nyt teille parasta muuttaa pienempään/halvenpaan? Myy ylimääräiset huonekalut vaikka huutonetissa, ja laita rahat tilille säästöön. Siitä se säästäminen lähtee!
No en todellakaan myy yhtään mitään vaan yritän saada ne varastoon tulevaisuutta varten.

Yhteistyössä