Millä terveellisellä herkuttelette? :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siinäpä se! Mun lempparit on taatelit, viinirypäleet, maapähkinälevite..
Ideoita otetaan vastaan millä muulla vois korvata karkit ja epäterveelliset herkut? :)

Paras ku vieroittautuu herkuttelusta niin ei tarvii enää miettiä syömisiä ;0!! Kunnon terveellistä ruokaa säännöllisesti ja herkuttelun tilalle muuta tekemistä :).. Lukeminen, ulkoilu, käsityöt, tms...

Mansikat, Wok vihannekset ja cuscus. Mä oon ihan hulluna tohon cuscusiin, voisin syödä sitä ihan tajuttomia määriä. Mustikat jäisinä, omenat ja ylipäätään kaikki hedelmät ja marjat. Kurkku, tomaatti, porkkana ja paprika. Paprikaa jos ostan, niin se meneekin melkeimpä samantien, en vaan voi vastustaa :p

[QUOTE="vieras";28173949]Tällä hetkellä mun top herkkuihin kuuluvat tuore rukola, paistetut herkkusienet, porkkanasosekeitto, soijamaito, spelttipuuro sekä raaka kukkakaali.[/QUOTE]

Unohtui aivan yhdistelmä kylmä maito ja kokonaiset maustekurkut (suolapommi) :p

Edellä mainittujen lisäksi
- letut/suklaakakku tehtynä spelttijauhoon/mantelijauhoon, makeutettu vaahterasiirapilla, hunajalla, xylitolilla tai banaanilla.
- Kaakao tehtynä kauramaitoon, täyskaakaoon ja xylitoliin tai vaahterasiirappiin
- Hyvän teen kanssa kaikki on parempaa :D
- Maustamatonta jugurttia, marjoja, ehkä banaania, vähän makeaa esim. hunajaa, plus vähän mysliä tai muroja joukkoon
- Grillattuja voileipiä paloiteltuna pikkupaloiksi (kaikki on parempaa paloina O_O)

Kukkakaalilla, porkkanoilla.

Jos "terveellisen herkuttelun" motiivina on painonhallinta kannattaa valinnoissa olla aika tarkkana. Itse olen todistanut vierestä kun kämppis lihoi terveellisilöä herkuilla. Ei siis syönyt ollenkaan suklaata, karkkia tms. vaan juurikin taateleita (todella kaloripitoista!!) ja muita makeita hedelmiä ja kuivattuja hedelmiä.

[QUOTE="vieras";28174107]Mitä se sellainen suklaa on?? :o Mistä saa?
Tumma suklaa on munkin heikkous, mutta onneks se pieninä paloina onkin terveellistä[/QUOTE]

Tein itse :) Temperoin tummansuklaan, sitten vain sekaan paahdettuja ja suolattuja kurpitsansiemeniä, sekä maissihiutaleita (muroja ilman sokeria).

Joskus teen myös maitosuklaaseen. Niitä saa kyllä ostettua valmiinakin punnitse ja säästä kaupasta :P

Yhteistyössä