Kala-allergia aikuiselle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lisää lohta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lisää lohta?

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta kala-allergiaan sairastumisesta aikuisena?

Me syödään lohta viikoittain ja joka kerta mahani turpoaa ja alkaa armottomat ilmavaivat. Oireet ei näin keliaakikolle ja laktoosi-intoleranssiselle ole niin pahat, että edes olisin ajatellut minkään olevan vialla. Tänään tuli eka kertaa kuitenkin myös huono-olo. Niskassa on kutinaa ollut jo ehkä puolivuotta. Ei kutinaa muualla. Voisiko tämä kaikki liittyä kalaan...tonnikalasta öljyssä voin saada iho-oireita, esim. pieniä näppyjä suun ympärille...

Kukaan törmännyt samaan?
 
Jotkut allergiat saattaa kyllä edetä aika nopeasti pahoiksi, joten niihin kannattaa suhtautua suht vakavasti. Esim. mulle tuli aikuisena pähkinäallergia tosi nopeasti, eka tuli pähkinöiden syömisen jälkeen vaan kurkku kipeäksi, sitten seuraavalla kerralla alkoi kutittaa kurkkua ja suuta ja henkitorvea, ja siitä seuraavalla kerralla tuntuikin jo siltä kuin joku parisataakiloinen ois istunut keuhkojen päällä. Parissa kuukaudessa meni siis noin pahaksi. Eli ei välttämättä kannata alkaa leikkimään allergioiden kanssa
 

Yhteistyössä