Lastenne viimeisimmät hassut, hauskat, huvittavat ym. sanomiset?

2v6kk meni vessaan kakalle ja kohta kuuluu oven läpi olohuoneeseeen saakka "Joulupukki auta minua!!!"
Naurettiin isänsä kanssa vedet silmissä että kaikilta sitä tuossa tilanteessa apua pyytääkin.

Toissapäivänä pyysin lapsia syömään. Tämä samainen lapsi kysyi mitä ruokaa ja sanoin että kinkku-aurajuusto pastaa. Lapsi kysyi mitä kinkkua tämä on ja olin vähän hämilläni että mitä se tarkoittaa ja sanoin vaan että sellaista suikalekinkkua. Niin kaksi vuotias kysyy tiukasti "Onko tämä HK:n?!"

Että sellainen sankari.

Meille oli viime viikonloppuna tulossa vieraita syömään. Olimme tyttäreni (4v.) käymässä kaupassa kun mieheni soitti että voisinko käydä hakemassa kaupan vieressä sijaitsevasta Alkosta punaviinipullon. Hieman emmin mutta päätimme kuitenkin käydä.

Väsynyt ja kauppareissuun tympääntynyt tyttäreni kommentoi Alkon ovella suhteellisen kovaan ääneen että "Äiti onko meidän aina pakko käydä tässä kaupassa". Ihmisiä luonnollisesti oli aika runsaasti kuulemassa tuon kommentin. Todellakin oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun lapsen kanssa Alkoon menen.

Poika 3v halusi isommilta sisaruksiltaan karkkeja, joita abit olivat heitelleet.
Sanoin, että niihin voi tukehtua, kun ovat isoja ja kovia. Poika ryntäsi kuitenkin veljiensä luokse ja huusi "antakaa mulle niitä karkkeja, joihin mä tukehdun!"

Samanen poika vastasi, kun kysyin, että joko ruoka on syöty: "ööö, tavallaan".
Vähän oli rääpinyt sieltä sun täältä.

Syksyllä ajoi omalla pyörällään kylmää tuulta vasten ja tuli vesi silmistä. Pysähtyi ja sanoi "äiti, mulle tuli paha mieli". Kysyin, että miksi tuli paha mieli. "No, itsekseen " vastasi 2v9kk.

[QUOTE="vieras";28152513]Tänään oli 5 v mun kaverina tankaamassa. Puhuttiin siinä "diisselistä" . Kun päästiin autoon niin poika sanoo niin tietävästi että äiti täällä haisee ihan kiisseliltä.

Joku aika sitten isoveljensä leipoi toscapiirakkaa ja kysyi haluaako 5 v:kin sitä. Tämä kysyy että mitä ihmeen loskapiirakkaa.[/QUOTE]

En haluaisi olla sormenheristäjä kun hauska juttuhan tämä oli, mutta kannattaa muistaa että jos lapsella on taipumus kuulla väärin niin hän voi kuulla väärin myös muitakin asioita. Jos vaikka käsketään siivota, niin ei välttämättä kuule tai muista mitä kuuli. Ettei sitten myöskään kannata syyttä suuttua jos ei pyyntöjä noudata.

Ei vielä 5v ole niin nuukaa, mutta eskarissa jos vielä on niin voi haitata lukemaan oppimista.

Meille oli viime viikonloppuna tulossa vieraita syömään. Olimme tyttäreni (4v.) käymässä kaupassa kun mieheni soitti että voisinko käydä hakemassa kaupan vieressä sijaitsevasta Alkosta punaviinipullon. Hieman emmin mutta päätimme kuitenkin käydä.

Väsynyt ja kauppareissuun tympääntynyt tyttäreni kommentoi Alkon ovella suhteellisen kovaan ääneen että "Äiti onko meidän aina pakko käydä tässä kaupassa". Ihmisiä luonnollisesti oli aika runsaasti kuulemassa tuon kommentin. Todellakin oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun lapsen kanssa Alkoon menen.

Mä kävin esikoisen ja kakkosen kanssa Alkossa, kun kakkonen oli ehkä 4 vuotias. Matkalla sinne puhuttiin, että kun käydään ruokakaupassa niin ostetaan limpparia. Heti kun päästiin Alkon ovien sisäpuolelle, kakkonen sanoo kovaan ääneen, että mä haluun sit oman pullon.

Meillä poika kyseli joskus että mahtuuko satavuotiaat kerrostaloon. Ja oli tuohon aikaan kauhean huolissaan mummoistaan ja papoistaan että missä he asuu vuosien päästä kun eivät mahdu enää taloihinsa. Aikoi myös rakentaa mummon luo leveämmän ulko-oven kun mummon viiskymppiset lähenivät.

mies oli vessassa isommalla asialla, tyttö 4v käveli oven taa ja huikkasi kysymyksen :
"kuolitko sie sinne ?" toisen kerran lapsi tokaisi yhtäkkiä isälleen "sinä senkin vanha limainen ruohosirkka", voitte uskoa että olin hukuttaa itseni mehulasilleen josta olin juuri hörpännyt!
tyttö on myös sovitellut rintaliivejäni hokien "ihanat isot rinnat, tosi isot rinnat, minkäkin haluan isot rinnat" ...
( ja miulla on A-kuppi! :D)

Viimeksi muokattu:
Poika 3v ilmoitti kesällä haluavansa olla "korvasillaan" ja otti lakin pois päästä.

Eri poika 3v sano yhtäkkiä haluavansa uuden äitin ku nykyisellä on suu vinossa ja peräkoukkukin puuttuu!

• Tykkää
Reactions: Susimieli
Tänään veljelleni perheineen syntyi uusi tulokas ja sitä sitte hehkutin kuopukselleni (4v.) ku hain tätä tarhasta. Hän ei kuulemma tykkää vauvoista. Isänsä oli sitte kyselly, että entäs jos äitin mahassa on vauva, niin oli vaan tuumannu, ettei voi olla, koska hän on juuri tullu sieltä :)

Meidän 4v on hyvin sanasukkela...

Kerran kaupan edessä oli ambulanssi ja neiti huutaa kovaan ääneen katsokaa paloanssi!

Ja olinpa kerran unohtanut illalla rintaliivit sohvalle josta rakas lapseni sitten ne löysi ja huomautti " äiti sun kainalosuojat on jääny sohvalle"....

Ja ne oli niitä huumalaisia kun pihalla kävelee (muurahaisia...) :)

Olin tänään pukemassa lapsia ulos kun tyttö 2v10kk tuli, puristi kaulasta, moiskautti märän suukon poskelle ja sanoi painavalla äänellä: "Kun tää oot äiti vaan niin jäljettömän ihana!"

Sama tyyppi sanoi mulle joskus: "Äiti, mä olen nyt kyllä elittäin, elittäin pettynyt tuhun." Kun ei jokin asia mennyt aivan tytön mielen mukaan.

Tomera tyttö on.

Mies meni vessassa käymään. Tytär pyrähti mun eteeni ja tuijotti mua kulmat kurtussa. Käänsin päätäni tyttöön päin ja kysyin, no mikä hätänä? Tyttö pisti kädet lanteille ja sano, että isi meni vessaan nyt nukkumaan, koskahan mahtaa herätä :laugh:. Rupesin nauramaan ja sanoin, että isi meni hädälle.

Tänä aamuna tyttö ähelsi sukkia jalkaan ja meni vähän nurin kurin. Otti sukan pois ja yritti uudestaan laittaa jalkaan, taas sama juttu. Viskas sukan lattialle ja istuviltaan kaatu selälleen sohvalle, dramaattinen huokaus, rankkaa, elämä rankkaa :D. Ei tolle voinu muuta kun nauraa vedet silmissä, oikein prinsessa dramaattisuus välillä. Tytär melki 3v.

Mitä, ei kai miehellä ole tapana sammua vessaan? Mistähän tyttö keksi tuon vessan nukahtamisen :D

Hauskoja juttuja muutkin. :D

Meidän 1 v 11 kk yritti löytää sanoja rintaliiveille, kun näki mun pukevan. "Äiti, toi, toi (osoitti sormella rintsui)" "toi vaippa?" "uimaan?" Hyviä ehdotuksia :)

Aiemmin kun vanhin tyttö oli jotain 4 v paikkeilla hän kuuli kun tuskailin että sukkahousut ovat menneet rikki. Hän tiesi myös mistä se johtuu: "Äiti! Sä oot kontannu!"

Istuin pari päivää sitten tietokoneella, kun tyttö 2v4kk tuli vierren ja tokaisi hyvin osaaottavalla äänellä: "Äitillä on iso maha. Sinä olet vähän turvoksissa..." :D Kyllähän mulla maha vähän pömpöttää, mutta ei se nyt niiiiin iso kai ole.

Eräs ystävä on vasta saanut lapsen ja meidän utelias-iita on tietysti haukkana seuraamassa kun vauvaa hoidetaan. Erään kerran ystävä lähti sitten imettämään vauvaa ja tytär mietti: "Vauva juo T:n tissistä maitoa. Äiti! Saanko minäkin maitoa sinun tissistä?" Johon vastasin ettet saa. Vauvat juo tissimaitoa. Tytär: "Minä en ole enää vauva, olen iso tyttö!"

Yhteistyössä