Kuinka paljon puolisonne puuttuu pukeutumiseenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _Amore_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

_Amore_

Vieras
Kiinnostaisi vaan tietää...

Meillä ei juuri ollenkaan käydä erikseen kaupoissa ja ollaan tilanteeseen tyytyväisiä. Jotkut tuota kauhistelevat. Tuntuu että naisen on ok olla miehen shoppailulla mukana mutta miehen ei naisen kanssa. Toi on tosin vaan tunne. Jotain harrastusvermeitä ostetaan yksin.

Samoin ulos lähtiessä yleensä tuunaillaan hyvässä hengessä toisiamme :) Molempien meidän pukeutumistyyli on muuttunut aika paljon 8v seurustelun aikana. Molemmilla erittäin paljon parempaan suuntaan (ainakin omasta mielestämme). Me kommentoidaan yleensä melko suoraan tyyliin: "haluutko oikeasti näyttää AMK-insinööriltä?" "näytät suomalaiselta". Riitaa ei ole tullut muistaakseni koskaan.

Eihän me olla poikkeuksia, eihän? Kuin teillä?

Ei puutu. Pari pv sitten lajitteli puhdasta pyykkiä ja kysyi minulta yhdestä neuletakista onko se minun vai 9v tyttären. Tuskin uskaltaa enää kysellä. :ashamed:

Ei tunnu haittaavan vaikka olisin ulkosalla linnanneidoksi, nallekarhuksi, goottivampyyriksi tai pioneerivaimoksi pukeutuneena.

Ostan miehelle toisinaan vaatteita, pääasiassa t-paitoja. Ehkä joskus se haluamansa merirosvoasukin. Ekaa kertaa nähdessä miehellä oli lohikäärmepaita.

Ei puututa toistemme pukeutumiseen. Mies ostaa ja käyttää just sellaisia vaatteita kuin haluaa ja mä ostan sellaisia mistä itse tykkään. Harvoin kommentoidaan mitään toistemme vaatteista, eikä käydä yhdessä vaatekaupoilla.

Ei puututa puolin ja toisin. Tai joo, ostin mä tossa alesta miehelle muutamat kalsarit ja teepaitoja kun sattui sen lemppareita eteen.
Mut muuten saadaan olla kuin halutaan.

Amk-insinööri on ihan yleinen termi ainakin täällä:
huono kauluspaita (dressmann yms)
Farkut
Ehkä pikkutakki (samaa huonoa laatua)
kumipohjakengät
Jos tohon lisää villaliivin tulee kirjanpitäjä...
Jos kravatin... autokauppias

Amk-insinööri on ihan yleinen termi ainakin täällä:
huono kauluspaita (dressmann yms)
Farkut
Ehkä pikkutakki (samaa huonoa laatua)
kumipohjakengät
Jos tohon lisää villaliivin tulee kirjanpitäjä...
Jos kravatin... autokauppias

Eli sellainen ihana arjessa siisti mies, ei mikään duunarilookki. Kuulostaa hyvältä. :)
Pikkutakki ja siistit farkut tekee kyllä siitä t-paitapellestä miehen. :)

• Tykkää
Reactions: Bubble Bob
Mutta kun se takki ei istu. Eikä paita. Farkut ja pikkutakki on todella haastava yhdistettävä, joka yleensä aina menee metsään. Maailmassa on paljon muitakin materiaaleja.

Eipä oikeestaan kumpikaan puutu toisen pukeutumiseen.

Mutta kun se takki ei istu. Eikä paita. Farkut ja pikkutakki on todella haastava yhdistettävä, joka yleensä aina menee metsään. Maailmassa on paljon muitakin materiaaleja.

Onneksi omalle miehelle istuu hyvin. ;) Sun miehes ei vaan osaa. ;)
Tarpeeksi rento pikkutakki menee loistavasti auki siistien farkkujen kanssa, se pitää vain tajuta, ettei kivipestyjä nuorekkaita farkkuja pidetä kiinniolevan pikkutakin kanssa. Ei todellakaan ole vaikea yhdistettävä jos vähän silmää.

Joskus ostan miehelle sukkia.

Kumpikin on tarkka tyylistään omalla tavallaan, mutta ratkaisuihin ei puututa. Kommenttia toki tulee, mutta ne ei vaikuta mitenkään. Esim. mies inhoaa pinkkiä aikuisella naisella, mutta käytän silti. Miehellä on yks hirveä pulsutakki ja tietää mielipiteeni, mutta käyttää silti ja ihan yhdessä liikutaan.

Mies kommentoi joskus, jos oon seksikkään näköinen tai jokin vaate on hieno. Minä samoin. Mies myös sanoo pyydettäessä vaateostoksiini mielipiteen, mutta en jätä ostamatta kivaa vaatetta, vaikka mies ei tykkäis.

Eipä kovin paljon. Kysyttäessä sanoo mielipiteensä, harvoin sanoo mitään negatiivista jos en erikseen kysy. Ohjailee enemmän sellaisilla positiivisilla kommenteilla.

Minä sanon ehkä enemmänkin. Miehen tyyli on muuttunut paljon yhdessäoloaikanamme.

Kyllä me kommentoidaan aika paljon. Mies haluaisi, että näyttäisin enemmän joltain sellaiselta miljonääri-äidiltä ja mä halusin, että mies näyttäisi aina bondilta ;)

Mies käyttää vaan mustia huppareita ja maksimakasiinin kymmenen euron farkkuja. Jotain T-paitoja/hihattomia olen sille H&M:ltä ostanut, tietysti mustaa, harmaata ja valkoista, ei värejä, no okei on sillä pari sinistä paitaa :D Muuten en sen pukeutumiseen puutu ja ei hän minunkaan, eikä kommentoi tyyliäni mitenkään. Ja ilman miestä käyn todellakin shoppailemassa, koska mies on niin juntti ettei edes suostu tulemaan noihin H&M:n kaltaisiin vaatekauppoihin, se on markettimiehiä.

Ei se puutu. Se on kaikista vaatteista ihan jee ja vau. Joskus me leikillään näytellään vaatekaupassa jotain ihan hirveitä lumppuja ja ollaan niistä yleensä yhtä mieltä.

Ei mitenkään. Joskus kysyn miehen mielipidettä esim juhliin mennessä, että kumpi olisi parempi, mutta ei se koskaan osaa sanoa.
Ei tulisi mieleenkään lähteä miehen mukaan vaatteita hänelle ostamaan, en tiedä mitään tylsempää kuin norkoilla odottamassa, kun toinen sovittelee vaatteita.

Siis sehän on just upeaa lähteä oman kullan kanssa shoppailemaan esim jos lapset jää hoitoon ja ollaan vaikka jollain pitkällä viikonloppumatkalla. Voi keskustella muodista ja tyylistä, välillä käydä syömässä, kahvilla jossain nähtävyydellä. Kyllä sitä jaksaa kun voi sitten vaikuttaa miltä kulta näyttää. Itselleni ainakin pukeutumisessa on tärkeää että puoliso tykkää. Kuka sitten? Itselleni aika sama mitä päällä on kunhan tuntuu hyvältä ja muista ei jaksa välittää.

Minä käyn useinkin mieheni kanssa ostamassa vaatteita. Muuten emme kovin paljon puutu toistemme arkipukeutumiseen. Joskus toinen saattaa kysyä mielipidettä, mutta muuten kai luotamme, että olemme molemmat aikusia, jotka saavat itse päättää. :)

Ei yhtään puutu eikä kommentoi kuin kysyttäessä. Jos kysyn, vastaa lyhyesti "hieno" tms. Itse kyllä puutun miehen pukeutumiseen, en nyt ostelemalla vaan ohjailemalla oikeaan suuntaan. Yllätyn aina, jos ylipäätään kiinnittä huomiota johonkin vaatteeseeni ja sanoo jotakin. Enpä toisaalta tykäisi jos miehellä olisi kovin tarkka maku naisten pukeutumisen suhteen...

Yhteistyössä